X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

F1

Formula 1: H FIA άλλαξε κανονισμούς για το δάπεδο των μονοθεσίων και ο Χάμιλτον καραδοκεί

Ο Λούις Χάμιλτον στη διάρκεια του γκραν πρι της Αυστρίας | 7 Ιουλίου 2022 © 2022 AP PHOTO/MATTHIAS SCHRADER

Η FIA εισήγαγε για το GP Γαλλίας δύο σημαντικές τροποποιήσεις στους κανονισμούς για την περαιτέρω αντιμετώπιση του φαινομένου των αναπηδήσεων (porpoising) μαζί με αλλαγές στην ελαστικότητα του δαπέδου - για τις οποίες ο Λιούις Χάμιλτον αισιοδοξεί ότι μπορεί να κλείσουν την απόσταση της Mercedes από τις RBR και Ferrari.

Υπό το φόβο των επιπτώσεων από το συνεχιζόμενο πρόβλημα των αναπηδήσεων των μονοθεσίων (porpoising) στη σωματική υγεία των οδηγών της Formula 1, η FIA αποφάσισε να δράσει μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν - ανακοινώνοντας στις ομάδες του σπορ μια σειρά από τεχνικές οδηγίες, τις οποίες βελτίωσε περαιτέρω στο GP Βρετανίας.

Τώρα, η Διεθνής Ομοσπονδία αποφάσισε να μετατρέψει τις οδηγίες αυτές σε επίσημο κανονισμό της F1: από το GP Γαλλίας στις 24 Ιουλίου, κάθε μονοθέσιο θα είναι εφοδιασμένο με ειδικούς σένσορες που θα μετρούν με ακρίβεια τη συχνότητα και την ένταση των αναπηδήσεών του.

Αν οι αναπηδήσεις είναι μεγαλύτερης συχνότητας ή βιαιότητας από ένα προκαθορισμένο όριο, ο οδηγός του μονοθεσίου ενδέχεται να αντιμετωπίσει ακόμα και αποκλεισμό από το συγκεκριμένο αγώνα. Η μέτρηση των αναπηδήσεων θα γίνεται μέσω μια περίπλοκης μαθηματικής φόρμουλας, σε όλη τη διάρκεια κάθε γύρου. Εξαιρούνται οι δύο πρώτοι γύροι, οι περιστάσεις που ο αγώνας έχει κυρηχθεί βρόχινος και οι γύροι πίσω από το όχημα ασφαλείας.

Με αυτό τον τρόπο, η FIA ωθεί τις ομάδες που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα με τις αναπηδήσεις να ρυθμίσεις το δάπεδο των μονοθεσίων τους σε μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος - καθώς θεωρείται πως πολλές από αυτές ρύθμιζαν το ύψος πολύ χαμηλά, για να αποκομίσουν οφέλη απόδοσης και ταχύτητας παρά τις καταπονήσεις που επέφερεαν οι αναπηδήσεις στον οδηγό.

Πέραν των μετρήσεων των αναπηδήσεων από τους αισθητήρες, που θα δοκιμαστούν πιλοτικά αυτό το τριήμερο στο GP Αυστρίας πριν εφαρμοστούν επίσημα από το GP Γαλλίας που ακολουθεί, οι ομάδες θα κινδυνεύουν με αποκλεισμό αν στον τερματισμό του αγώνα διαπιστωθεί από τους τεχνικούς εφόρους ότι το δάπεδο των μονοθεσίων είναι πολύ λεπτό. Που θα σημαίνει ότι υπέστη έντονη φθορά στις αναπηδήσεις.

Μαζί με τον κανονισμό του porpoising, η FIA έκανε και μια σημαντική τροποποίηση στον κανονισμό για την ελαστικότητα των κατώτερων τμημάτων του δαπέδου. Μέχρι στιγμής, υπήρχε όριο ελαστικότητας 2 χιλιοστών στα τρία σημεία του δαπέδου που γινόταν οι ισάριθμες μετρήσεις, αλλά τώρα αυτή θα μετριέται σε όλο το μήκος του δαπέδου - με το όριο να παραμένει στα 2 χιλ.

Το νέο αυτό μέτρο, που βρήκε ισχυρή αντίσταση από τον διευθυντή της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ, μπορεί να στερήσει κάποια από τα πλεονεκτήματα από τις RBR και Ferrari, όπως άφησε να εννοηθεί ο Λιούις Χάμιλτον.

Ο Λούις Χάμιλτον στη διάρκεια του γκραν πρι της Βρετανίας | 1 Ιουλίου 2022 © 2022 AP PHOTO/FRANK AUGSTEIN

Συγκεκριμένα, φημολογείται ότι κάποιες ομάδες έχουν βρει ένα κόλπο με το οποίο αξιοποιούν την ελαστικότητα του δαπέδου σε ορισμένα του σημεία για να αποκομίσουν οφέλη απόδοσης. Κατά συνέπεια, ο Βρετανός ελπίζει ότι αυτός ο νέος κανονισμός θα μπορούσε να βοηθήσει τη Mercedes W13 να πλησιάσει περισσότερο τα δύο ταχύτερα φετινά μονοθέσια του σπορ.

"Προσεύχομαι κάθε μέρα. Σίγουρα έχω την ελπίδα ότι μπορούμε να βελτιωθούμε και ξέρω ότι όλοι δουλεύουν πολύ σκληρά", είπε ο Λιούις. "Συμβαίνουν επίσης και ορισμένα πράγματα στο παρασκήνιο που σχετίζονται με το δάπεδο, κάθε είδους πράγματα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα επηρεάσουν όλα αυτά τον καθέναν".

Ο 37χρονος, που αντίμετώπισε φέτος τα χειρότερα ίσως προβλήματα αναπηδήσεων από όλους, συμπλήρωσε: "Πεθαίνω για τη μέρα που θα μπω στο αυτοκίνητο και δεν θα έχει αναπηδήσεις. Υπήρξαν φορές που αυτές ήταν τόσο δυνατές που έπρεπε να σηκώσω το γκάζι στην ευθεία. Αυτή είναι μια διαφορετικού είδους πρόκληση. Στον αγώνα, δεν μπορείς να σηκώνεις το γκάζι. Σκέφτεσαι τους βαθμούς για την ομάδα, και πόσα σημαίνει κάθε βήμα για το πρωτάθλημα σε εκείνους με τους οποίους συνεργάζεσαι.

Ο Μαξ Φερστάπεν στη διάρκεια του γκραν πρι στο Silverstone | 3 Ιουλίου 2022 © 2022 AP PHOTO/FRANK AUGSTEIN


Έτσι, απλά σφίγγεις τα δόντια και το δέχεσαι. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα μου που κοίταζα τις ρυθμίσεις και αποφάσισα να ζήσω μαζί με ένα πρόβλημα. Αυτό είναι ασυνήθιστο σενάριο. Μου πήρε τρεις εβδομάδες [μετά το Αζερμπαϊτζάν] για να νιώσω καλά και πάλι, αλλά ευτυχώς δεν υπήρχε κάποια σχέση με τους δίσκους [της σπονδυλικής στήλης], ήταν μόνο μυικός πόνος. Πολλές βελόνες καρφώθηκαν στη μέση μου!», κατέληξε ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής.

TAGS F1 FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ