X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1, GP Ιαπωνίας: Σε κίνδυνο η πολ ποζίσιον του Φερστάπεν στην Ιαπωνία για το συμβάν με τον Νόρις

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands removes his helmet after the qualifying session of the Japanese Formula One Grand Prix at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan, Saturday, Oct. 8, 2022. (AP Photo/Toru Hanai) AP

Οι αγωνοδίκες του GP Ιαπωνίας εξετάζουν το συμβάν του Μαξ Φερστάπεν με τον Λάντο Νόρις στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, και μια ενδεχόμενο ποινή μπορεί να στερήσει την pole position που κατέκτησε ο Ολλανδός.

Στην προετοιμασία των δύο οδηγών για τους πρώτους τους γρήγορους γύρους στην τρίτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης στη Σουζούκα, ο Μαξ Φερστάπεν προσέγγιζε με αργό ρυθμό τη θρυλική στροφή 130R και προσπαθούσε να θερμάνει τα ελαστικά του.

Με μια απότομη υπερστροφή της RB18, το μονοθέσιο του Ολλανδού συνέκλινε απότομα προς τα αριστερά, τη στοιγμή που ερχόταν με πολύ υψηλή ταχύτητα η McLaren του Νόρις. Ο νεαρός Βρετανός αναγκάστηκε να βγει στο γρασίδι για να αποφύγει τη σύγκρουση με τη Red Bull - κάτι που ο Φερστάπεν χαρακτήρισε στη ραδιοεπικοινωνία ως «απίστευτο».

Ο πρωταθλητής κρίθηκε να επισκεφτεί τους αγωνοδίκες στις 11:00 (ώρα Ελλάδας), καθώς οι τελευταίοι έκριναν ότι παραβίασε το Άρθρο 33.4 του αγωνιστικού κώδικα. Που πρβλέπει ότι «σε κανένα σημείο ένα αυτοκίνητο δεν πρέπει να οδηγείται αναίτια αργά, νευρικά ή με τρόπο εν δυνάμει επικίνδυνο για άλλους οδηγούς ή κάποιο άλλο άτομο».

Ο Φερστάπεν απολογήθηκε στον Νόρις για το συμβάν, αλλά ο Βρετανός δήλωσε πως πιστεύει ότι μια τιμωρία είναι επιβεβλημένη για τον Ολλανδό. Αυτό είναι κάτι που θα αποφασίσουν οι αγωνοδίκες μετά την ακρόαση του Φερστάπεν.

Παρόλα αυτά, ο Μαξ δεν φάνηκε να ανησυχεί όταν βγήκε από τη RB18, στο τέλος των δοκιμών κατάταξης: «Είμαι πολύ χαρούμενος για την πολ ποζίσιον, αλλά ακόμα περισσότερο που επιστρέψαμε εδώ, ήταν εκπληκτικό που οδηγήσαμε και πάλι [στη Σουζούκα]», είπε ο Ολλανδός.

«Έχασα ένα μικρό κομμάτι από τον αεραγωγό, και αυτός ήταν ο λόγος που δεν βελτίωσα το χρόνο μου. Αύριο ο αγώνας θα έχει ενδιαφέρον, με τον καιρό. Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι έχουμε ένα καλό αυτοκίνητο», κατέληξε, βάσει των προβλέψεων ότι το ενδεχόμενο βροχής στη διάρκεια του GP Ιαπωνίας (9/10, 08:00) συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες.

Μιλώντας για το συμβάν, ο Φερστάπεν είπε ότι προκλήθηκε λόγω των κρύων ελαστικών του: «Οδηγούσα αρκετά αργά και θέλησα να επιταχύνω, αλλά τα ελαστικά μου ήταν πολύ κρύα κι έτσι είχα μια δύσκολη στιγμή. Μετά προφανώς ο Λάντο ήθελε να με περάσει την ίδια στιγμή και προσπάθησε να με αποφύγει».

Ο Νόρις, από την πλευρά του, είπε πως περιμένει να επιβληθεί τιμωρία στον Ολλανδό, καθώς έκρινε ότι η κίνηση του Μαξ ήταν ωφελιμιστική: «Προφανώς ότι ξεκάθαρο ότι ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο» είπε ο Βρετανός, σε ερώτηση αν ο Φερστάπεν κινήθηκε αριστερά για να υπερασπιστεί τη θέση του στην πίστα για να έχει καθαρό γύρο μπροστά του ξεκινώντας την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q3.

«Δεν υπάρχει κανονισμός που να προβλέπει τι μπορείς να κάνεις, αλλά υπάρχει για το τι δεν μπορείς να κάνεις. Οι οδηγοί πάντα προσμπερνούν πριν την τελευταία στροφή [για έναν καθαρό γύρο]. Παρότι όλοι συμφωνούμε να μην το κάνουμε, όλοι το κάνουν. Έτσι συμβαίνει.

Πιθανότατα θα είχε κάνει το ίδιο αν ήταν στη θέση μου. Αλλά εγώ δεν θα συνέκλινα προν τα αριστερά σε μια τέτοια περίσταση», κατέληξε ο Νόρις, προβλέποντας πως «αναμφίβολα» ο Φερστάπεν θα δεχθεί ποινή που θα τον ρίξει στην 10η θέση της εκκίνησης του αυριανού GP Ιαπωνίας.

Photo credits: Associated Press

TAGS FORMULA 1 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ