X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Όλοι οι νικητές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από το 1953 έως το 2021

Stig Blomqvist at the Acropolis Rally 1983 AUDI AG

Το Ράλλυ Ακρόπολις, το δικό μας Ράλλυ των Θεών, είναι ένας από τους σημαντικότερους αγώνες αυτοκινήτου με ιστορία που ξεκινά το μακρινό 1951.

To 1951 μια ομάδα οδηγών, ανάμεσά τους και ο Απόστολος Νικολαΐδης της ΕΛΠΑ, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος του Παναθηναϊκού, διοργάνωσε έναν αγώνα που έμελλε, δύο χρόνια μετά, να εξελιχθεί στο Ράλλυ Ακρόπολις. Μεσολάβησε το Ράλλυ ΕΛΠΑ το 1952, με νικητή τον αείμνηστο Τζόνι Πεσματζόγλου, στο τιμόνι μιας Chevrolet V8.

Το 1953, έγινε το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις. Φυσικά ο αγώνας, αν και διεθνής, ήταν τότε καθαρά ελληνική υπόθεση, με πρώτο νικητή στην ιστορία του τον Nίκο Παπαμιχαήλ με Jaguar XK 120. Σύντομα το ράλλυ τράβηξε το ενδιαφέρον δυνατών ξένων συμμετοχών, με τον Βάλτερ Σοκ να είναι ο πρώτος μη Έλληνας νικητής του αγώνα, τερματίζοντας το 1956 στην πρώτη θέση με μια Mercedes-Benz 300 SL.

Ράλλυ Ακρόπολις 2005 / Υπερειδική ΟΑΚΑ INTIME SPORTS


Με τα χρόνια, το Ακρόπολις απέκτησε τη φήμη ενός πολύ σκληρού ράλλυ, στο οποίο ο τερματισμός ισοδυναμούσε με νίκη! Από τα highlights του αγώνα, είναι και η υπερειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο, το 2005 και το 2006.

Το Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC

Το 1956 ο αγώνας συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ενώ το 1973 είναι η χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις μπαίνει στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Από τότε, δεν έχει διεξαχθεί τέσσερις χρονιές: το 1974, το 2010, το 2019 και το 2020.

Ράλλυ Ακρόπολις 1966 ACTION IMAGES/EUROKINISSI

Βέβαια, το διάστημα 2013-2020 ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, το Ράλλυ Ακρόπολις αποκλείστηκε από το καλεντάρι του WRC.

Έτσι, από το 2014 ο αγώνας προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC), μέχρι το 2021, χρονιά που επανήλθε στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ αντικαθιστώντας το Ράλλυ της Χιλής, το οποίο ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας.

Οι Έλληνες νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις

Τις τρεις πρώτες χρονιές, ο αγώνας ήταν καθαρά ελληνική υπόθεση, με νικητές τους

  • Νίκο Παπαμιχαήλ (1953)
  • Πέτρο Παπαδόπουλο (1954)
  • Τζόνι Πεσματζόγλου (1955).

Από το '55 και μετά, ο μόνος Έλληνας που έχει κερδίσει τον εθνικό μας αγώνα είναι ο Άρης Βωβός, το 1995, χρονιά που το Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC.

Βέβαια, και το 1957 πρώτος στον τερματισμό έφτασε ο Άλκης Μίχος. Όμως, κατόπιν καταγγελίας άλλου Έλληνα αγωνιζόμενου, τιμωρήθηκε καταλαμβάνοντας τελικά την 8η θέση γενικής. Η καταγγελία ανέφερε ότι σε κάποιο κομμάτι του αγώνα η πινακίδα του αυτοκινήτου του Α. Μίχου δεν ήταν αναρτημένη στη θέση της, καθώς την είχε χάσει. Την βρήκε και του την παρέδωσε αργότερα άλλος διαγωνιζόμενος.

Οι πολυνίκες του Ράλλυ Ακρόπολις

Θα περίμενε κανείς ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις να είναι ο 9άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ. Και όμως, ο Γάλλος έχει κερδίσει μόνο 3 φορές το ελληνικό ράλλυ. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο αείμνηστος Κόλιν Μακρέι.

Κόλιν Μακρέι ©SUTTON MOTORSPORTS/ZUMA PRESS

Ο Σκωτσέζος είχε ανέβει 5 φορές στην πρώτη θέση του βάθρου (’96, ’98, ’00, ’01 και ’02), ακολουθούμενος από τους Κάρλος Σάινθ, Βάλτερ Ρερλ, Μίκι Μπιαζιόν και Λεμπ που έχουν από 3 νίκες.

Στους κατασκευαστές, η Ford έχει κερδίσει 17 φορές, η Lancia και η Citroen από 8 και η Subaru 5.

Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως ανάμεσα στους νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις είναι και η θρυλική Μισέλ Μουτόν, το 1982 με Audi Quattro.

Όλοι οι νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις από το 1953 μέχρι το 2021

  • 1953: Νίκος Παπαμιχαήλ - Σπύρος Δημητράκος / Jaguar XK120
  • 1954: Πέτρος Παπαδόπουλος - Σπύρος Δημητράκος / Opel Rekord
  • 1955: Τζόνι Πεσματζόγλου - Μ. Παπανδρέου / Opel Kapitän
  • 1956 : Bάλτερ Σοκ - Ρολφ Μολ / Mercedes-Benz 300 SL
  • 1957 : Ζαν Πιέρ Εσταζέ - Λουσίλ Εσταζέ / Ferrari 250 GT
  • 1958 : Λουίτζι Βιλιορέζι - Τσίρο Μπασαντόνα / Lancia Aurelia B20 GT
  • 1959 : Βόλφγκανγκ Λέβι - Χανς Βέντσερ / Auto Union 1000
  • 1960 : Bάλτερ Σοκ - Ρολφ Μολ / Mercedes-Benz 220 SE
  • 1961 : Έρικ Κάρλσον - Βάλτερ Κάρλσον / Saab 96
  • 1962 : Έουγκεν Μπόριγκερ - Πίτερ Λανγκ / Mercedes-Benz 220 SE b
  • 1963 : Έουγκεν Μπόριγκερ - Ρολφ Κνολ / Mercedes-Benz 300 SE
  • 1964 : Τομ Τράνα - Γκούναρ Τερμάνιους / Volvo PV544
  • 1965 : Καρλ Μάγνους Σκογκ - Λένναρτ Μπέργκρεν / Volvo Amazon
  • 1966 : Μπενκτ Σόντερστρορμ - Γκούναρ Παλμ / Ford Cortina Lotus
  • 1967 : Πάντι Χόπκιρκ - Ρον Κρέλιν / Mini Cooper S
  • 1968 : Ρότζερ Κλαρκ - Τζιμ Πόρτερ / Ford Escort
  • 1969 : Πάουλι Τοϊβόνεν - Μάρτι Καλάρι / Porsche 911 S
  • 1970 : Ζαν Λυκ Τεριέ - Μαρσέλ Καλεβάρτ / Alpine-Renault A110 1300
  • 1971 : Ούβε Άντερσον - Αρν Χερτζ / Alpine-Renault A110 1600
  • 1972 : Χάκαν Λίντμπεργκ - Χέλμουτ Έισεντλε / Fiat 124 Spider
  • 1973 : Ζαν Λυκ Τεριέ - Κρίστιαν Ντελφεριέ / Alpine-Renault A110 1800
  • 1974 : Δεν διεξήχθη
  • 1975 : Βάλτερ Ρερλ - Γιόχαν Μπέργκερ / Opel Ascona 1.9 SR
  • 1976 : Χάρι Κάλστρομ - Κλάους Γκόρεν Άντερσον / Datsun 160J
  • 1977 : Μπιόρν Βάλντεγκααρντ - Χανς Τορζέλιους / Ford Escort RS 1800
  • 1978 : Βάλτερ Ρερλ - Κρίστιαν Γκάισντερφερ / Fiat 131 Abarth
  • 1979 : Μπιόρν Βάλντεγκααρντ - Χανς Τορζέλιους / Ford Escort RS 1800
  • 1980 : Άρι Βάτανεν - Ντέιβιντ Ρίτσαρντς / Ford Escort RS 1800
  • 1981 : Άρι Βάτανεν - Ντέιβιντ Ρίτσαρντς / Ford Escort RS 1800
  • 1982 : Μισέλ Μουτόν - Φαμπρίτσια Πονς / Audi Quattro
  • 1983 : Βάλτερ Ρερλ - Κρίστιαν Γκάισντερφερ / Lancia 037
  • 1984 : Στιγκ Μπλόμκβιστ - Μπιόρν Σέντεμπεργκ / Audi Quattro
  • 1985 : Τίμο Σάλονεν - Σέπο Χαριάνε / Peugeot 205 T16
  • 1986 : Γιούχα Κάνκουνεν - Γιούχα Πίρονεν / Peugeot 205 T16
  • 1987 : Μάρκου Άλεν - Ίλκα Κιβιμάκι / Lancia Delta HF 4WD
  • 1988 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Lancia Delta HF Integrale 8V
  • 1989 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Lancia Delta HF Integrale 8V
  • 1990 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Toyota Celica GT-4 ST165
  • 1991: Γιούχα Κάνκουνεν - Γιούχα Πίρονεν / Lancia Delta HF Integrale 16V
  • 1992: Ντιντιέ Οριόλ - Μπερνάρντ Οσελί / Lancia Delta HF integrale Evoluzione
  • 1993 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Ford Escort RS Cosworth
  • 1994 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Subaru Impreza 555
  • 1995 : Άρης Βωβός - Κώστας Στεφανής / Lancia Delta HF Integrale
  • 1996 : Κόλιν Μακ Ρέι - Ντέρεκ Ρίνγκερ / Subaru Impreza 555
  • 1997 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Ford Escort RS Cosworth
  • 1998 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Subaru Impreza S5 WRC '98
  • 1999 : Ρίτσαρντ Μπερνς - Ρόμπερτ Ριντ / Subaru Impreza S5 WRC '99
  • 2000 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2000
  • 2001 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2001
  • 2002 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2001
  • 2003 : Μάρκο Μάρτιν - Μάικλ Παρκ / Ford Focus RS WRC 2003
  • 2004 : Πέτερ Σόλμπεργκ - Φιλ Μιλς / Subaru Impreza S10 WRC '04
  • 2005 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën Xsara WRC
  • 2006 : Μάρκους Γκρόνχολμ - Τίμο Ραουτιάινεν / Ford Focus RS WRC
  • 2007 : Μάρκους Γκρόνχολμ - Τίμο Ραουτιάινεν / Ford Focus RS WRC
  • 2008 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën C4 WRC
  • 2009 : Μίκο Χίρβονεν - Γιάρμο Λέχτινεν / Ford Focus RS WRC 2009
  • 2010 : Δεν διεξήχθη
  • 2011 : Σεμπαστιάν Οζιέ - Ζυλιέν Ινγκρασιά / Citroën DS3 WRC
  • 2012 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën DS3 WRC
  • 2013 : Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα - Μίκα Άντιλα / Volkswagen Polo R WRC
  • 2014 : Κρεγκ Μπριν - Σκοτ Μάρτιν / Peugeot 208 T16 R5
  • 2015 : Καγιετάν Καγιετάνοβιτς - Γιαροσλάβ Μπαράν / Ford Fiesta R5
  • 2016 : Ραλφ Σιρμάσις - Αρτούρς Σίμινς / Skoda Fabia R5
  • 2017 : Καγιετάν Καγιετάνοβιτς - Γιαροσλάβ Μπαράν / Ford Fiesta R5
  • 2018 : Μπρούνο Μαγκαλιάες - Ούγκο Μαγκαλιάες / Skoda Fabia R5
  • 2019 : Δεν διεξήχθη
  • 2020 : Δεν διεξήχθη
  • 2021 : Κάλε Ροβανπέρα - Τζόνε Χαλτούνεν / Toyota Yaris WRC
TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ