X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Αλόνσο: "Φέτος η καλύτερη έκδοση του εαυτού μου στα 20 χρόνια μου στη F1"

Portrait, media pen, Jeddah Corniche Circuit, GP2302a, F1, GP, Saudi Arabia Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team PORTRAIT, MEDIA PEN, JEDDAH CORNICHE CIRCUIT, GP2302A, F1, GP, SAUDI ARABIA FERNANDO ALONSO, ASTON MARTIN F1 TEAM

Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι με την απόφασή του πέρσι το καλοκαίρι να φύγει από την Alpine για την Aston Martin αναδύθηκε η καλύτερη του «έκδοση» από κάθε σεζόν που βρισκόταν στο σπορ. Τι είπε για τις λανθασμένες κινήσεις της καριέρας του που τον άφησαν με μόνο δύο πρωταθλήματα.

Πρωταγωνιστής της Formula 1 και πάλι μετά από μία δεκαετία, ο Φερνάντο Αλόνσο απολαμβάνει στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος του 2023 την πιο ευτυχή και επιτυχημένη κίνηση της καριέρας του: τη μετακίνηση στην Aston Martin, που μπήκε φέτος απρόσμενα στη μάχη των μεγάλων ομάδων -Red Bull, Ferrari, Mercedes- στην κορυφή του σπορ.

Αν και η Aston Martin AMR23 δεν είναι ταχύτερη στον έναν γύρο από τις Ferrari SF-23 και Mercedes W14, είναι πολύ ανώτερη και από τις δύο στη διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα. Αυτό βοήθησε τον Αλόνσο, με τη μαχητικότητα που δεν υστερούσε σε τίποτα από εκείνη με την οποία αντιμετώπιζε τον Μίκαελ Σουμάχερ το 2005, να ανέβει στο βάθρο και στα δύο πρώτα φετινά GP, στο Μπαχρέιν και στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.

Ο 41χρονος από το Οβιέδο αποφάσισε τη μετακίνησή του στην Aston Martin σχεδόν εν μία νυκτί τον Ιούλιο του 2022, αμέσως μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Σεμπάστιαν Φέτελ από το σπορ, και συνεπώς και από την ομάδα του Σίλβερστοουν.

Ήταν μια απόφαση που έμοιαζε παράλογη, δεδομένου ότι η τότε ομάδα του Αλόνσο, Alpine, ήταν πολύ πιο ανταγωνιστική στην πίστα από την Aston Martin που έμοιαζε να πελαγοδρομεί. Όμως, τώρα ο Ισπανός εξήγησε πως η αλλαγή της ψυχολογίας του που έφερε η μεταγραφή του Σίλβερστοουν ήταν αυτή που τον βοήθησε να βγάλει φέτος στην επιφάνεια αυτή που ο ίδιος χαρακτηρίζει «την καλύτερη έκδοση του εαυτού μου αυτά τα 20 χρόνια».

Κι η αλήθεια, όπως φάνηκε στην πορεία, ήταν πως στην Alpine υπήρχαν πολλά που τον κρατούσαν πίσω: η φτωχή αξιοπιστία της περσινής Α522 και η επιδείνωση της σχέσης του με τον Εστεμπάν Οκόν ήταν δύο από αυτές τις παραμέτρους, αλλά η σημαντικότερη ήταν ίσως αυτή που ο ίδιος άφησε να εννοηθεί όταν δήλωσε πως «η Aston Martin είναι η ομάδα με τη μεγαλύτερη φιλοδοξία», της μέρα της ανακοίνωσης των πλάνων του για το 2023. Όπου η λέξη «φιλοδοξία» μπορεί να μεταφράζεται και ως «επενδύσεις».

Έτσι, οι τεράστιες επενδύσεις της Aston Martin, και η συγκέντρωση ορισμένων κορυφαίων σχεδιαστών και τεχνικών από την αφρόκρεμα του σπορ στο Σίλβερστοουν, ώθησαν τον Αλόνσο να δουλέψει σκληρά στο δεύτερο μισό του 2022 ώστε να είναι στην αιχμή της ικανότητας και στη βέλτιστή του κατάσταση για την ευκαιρία που αισθανόταν να του αποκαλύπτεται σταδιακά.

Κι όλα ήρθαν να δέσουν αρμονικά στο ξεκίνημα του 2023, με μία άκρως ανταγωνιστική Aston Martin AMR23. "Προετοιμάστηκα καλά για την επιστροφή μου με την Alpine το 2021", εξήγησε για όλα αυτά ο Αλόνσο. "Περίμενα με τους νέους κανονισμούς να είμαστε πιο κοντά στις νίκες. Δεν συνέβη με την Alpine το 2022, αλλά ήταν μια χρονιά που προετοιμάστηκα καλά.

Από το μέσον της σεζόν [του 2022], από τότε που υπέγραψα στην Aston Martin, άρχισα να προετοιμάζω τον εαυτό μου για την Aston Martin, να συζητώ με την ομάδα, να προετοιμάζουμε το αυτοκίνητο. Ήταν κάτι προσωπικό, [ήξερα πως] αν έφευγα από την Alpine θα εμφανιζόταν η καλύτερη έκδοση του εαυτού μου σε αυτά τα 20 χρόνια στη Formula 1".

Η τελευταία κίνηση-ματ

Κατά συνέπεια, η επιλογή του Αλόνσο να πάει στην Aston Martin το καλοκαίρι του 2022 δεν ήταν μία ακόμη φτωχή απόφαση από τις πολλές που έμοιαζε να είχε πάρει ο Ισπανός στην καριέρα του, και τον άφησαν με 32 νίκες και 2 πρωταθλήματα - συγκομιδή εξαιρετικά φτωχή για την ικανότητά του. Όμως, η αλήθεια είναι πως κανείς δεν γνωρίζει το παρασκήνιο της λήψης των αποφάσεών του.

Γνωρίζουμε ότι ο Φερνάντο, όπως είχε κάνει και ο Άιρτον Σένα κάποτε προσεγγίζοντας τον Φρανκ Ουίλιαμς το 1993, αυτοπροτάθηκε και προσέφερε στο μέσον της δεκαετίας δωρέαν τις υπηρεσίες του στη Mercedes. Όμως, η άποψη του Τότο Βολφ ήταν πως "δεν είναι αυτός τρόπος για μια επαγγελματική σχέση".

Παρατηρώντας από έναν λόφο κάπου μακριά, είναι εύκολο να κρίνει κανείς τις επιλογές του Αλόνσο. Αλλά ο ίδιος, τώρα, λέει: "Θα έλεγα πως στα 20 χρόνια της καριέρας μου είχα τέσσερα εκνευριστικά χρόνια στη McLaren-Honda που δεν ήταν ανταγωνιστική. Αλλά στα 16 υπόλοιπα χρόνια της ζωής μου που ήμουν στη F1, το να μάχομαι ενίοτε για το βάθρο και για τις νίκες ήταν κάτι μοναδικό.

Ορισμένες φορές αισθάνομαι ότι ο κόσμος λυπάται λίγο για τις κινήσεις που έκανα στην καριέρα μου, αλλά τα γεγονότα δεν μου λένε κάτι τέτοιο. Οπότε ορισμένες φορές χαίρομαι να το ξεκαθαρίζω", πρόσθεσε ο Ισπανός.

Η επιστροφή στις νίκες

Πάει ήδη μία δεκαετία από την τελευταία νίκη του Φερνάντο Αλόνσο στη F1, το 2012 με τη Ferrari. Κι αν εξαιρέσουμε και το περιστασιακό βάθρο του με την Alpine στο Κατάρ το 2021, πάνε οκτώ χρόνια από το αμέσως προηγούμενο βάθρο του, με τη Scuderia το 2014. Και τώρα, ξεκίνησε το 2023 με δύο θέσεις στο βάθρο, και με την ελπίδα ακόμα και μιας νίκης - "για την οποία θα χρειαστεί λίγη βοήθεια από τη Red Bull", όπως είπε ο ίδιος.

Ακόμα και ο Ισπανός νιώθει ένα μικρό δέος εμπρός σε αυτό: "Είμαι πολύ ικανοποιημένος και ξέρω ότι στην Ισπανία υπάρχει πολύς ενθουσιασμός στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος. Και είναι ένα μικρό σοκ για μένα ότι η γενιά που δεν με είδε το 2005-'06 είναι τώρα τόσο ενθουσιασμένη και πιστεύει στη μάχη για μια νίκη ή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, διότι δεν με είχαν δει στο παρελθόν και διότι δεν βρισκόμαστε σε αυτή τη θέση ακόμα", είπε.

Πάντως, η Aston Martin δεν έχει καμία απολύτως αμφιβολία για την ικανότητα του Αλόνσο να κερδίζει στη F1 στα 42 ή 43 χρόνια του. "Αυτό που με εντυπωσιάζει πολύ με τον Φερνάντο είναι το γεγονός ότι είναι 41 ετών και είναι ακριβώς ο ίδιος Φερνάντο, με την ίδια δίψα, όπως τον γνώρισα το 2007", τόνισε ο διευθυντής της ομάδας, Μάικ Κρακ. "Δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά στην προσέγγισή του, στο πόσο σκληρά δουλεύει και πόσο πολύ προσπαθεί και πιέζει τους πάντες".

Photo credits: Aston Martin F1 Media

TAGS FORMULA 1 ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ