X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Η ομάδα κάνει τον οπαδό ή ο οπαδός την ομάδα;

Η πίστη είναι μια λέξη άρρηκτα συνδεδεμένη με το οπαδικό κίνημα ανά τον κόσμο. Υπάρχουν όμως τρεις περιπτώσεις που ξεφεύγουν από τα... συνηθισμένα, δίνοντας διαφορετική υπόσταση στο "πιστός οπαδός". Το Sport24.gr εξηγεί.

Αν ψάξει κανείς σε λεξικό την ετυμολογία της λέξης "πιστός" θα διαπιστώσει πως -μία από τις ερμηνείες- αφορά σε "κάτι που αφορά στην αφοσίωση και την αγάπη". Αγάπη κι αφοσίωση, λοιπόν. Δύο λέξεις που περιγράφουν ιδανικά μία άλλη. Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια, το "πιστός" περιγράφει πολλά περισσότερα. Πιο έντονα, πιο δυναμικά, πιο... ποδοσφαιρικά.

Ναι, ποδοσφαιρικά. Ποιος θα διαφωνήσει άλλωστε πως στο συγκεκριμένο άθλημα παρατηρούμε κατά καιρούς τη μεγαλύτερη σύνδεση της αγάπης και της αφοσίωσης με μια ομάδα. Γι αυτό "παλεύουν" άλλωστε οι φίλαθλοι κάθε ομάδας, για να έχουν τα πρωτεία στις δύο συγκεκριμένες κατηγορίες. Η... οπαδική τιμή είναι τέτοια που δεν χωρά στη δεύτερη θέση. Είναι της λογικής πως ο πρώτος είναι τα πάντα, κι ο δεύτερος τίποτα. Κι ας είμαστε ειλικρινείς: ξέρετε πολλούς οπαδούς που... συμβιβάζονται με τη δεύτερη θέση; Το ερώτημα προφανώς είναι ρητορικό.

Γι αυτό οι οπαδοί πολλές φορές βοηθούν στην... εξάπλωση της φήμης μιας ομάδας, από αυτήν εξαρτώνται.

Πάρτε για παράδειγμα το video που έχει δημιούργησε η Copa90, του παγκόσμιου ποδοσφαιρικού δικτύου που δημιουργήθηκε από τους φιλάθλους για τους... φιλάθλους. Παρεμπιπτόντως, ο Marketing Director του Copa90, Phil Mitchelson, θα βρεθεί στο Game Changer της 5ης Οκτωβρίου στο "Ίδρυμα Ωνάση" προκειμένου να εξηγήσει -μεταξύ άλλων- τη δυναμική που παρέχουν τα videos και τις καινοτόμες ευκαιρίες που μπορούν να δημιουργήσουν, μέσα από την ομιλία του στην ενότητα "Advertising trends, opportunities and innovation in video" .

Υπάρχουν βέβαια κι αυτοί που έχουν ξεφύγει -κατά πολύ- από τις οποιεσδήποτε συγκρίσεις. Εκείνοι που έχουν γράψει ιστορία για την... πίστη τους, κερδίζοντας με σχετική άνεση τον τίτλο των κορυφαίων. Μπορεί όχι καθολικά στη συνείδηση του κόσμου, αλλά -αν μη τι άλλο- οι πράξεις και οι κινήσεις τους αρκούν για να τους ξεχωρίσουν από τη μάζα.

Την ιστορία της ομάδας από την Ιρλανδία τη διαβάσατε πριν από περίπου ένα χρόνο . Μια ιστορία που είναι, όπως και το κάνουμε, ανατριχιαστική. Δεν συναντάς κάθε μέρα φιλάθλους/οπαδούς (πείτε τους, όπως θέλετε) που κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να μην διαλυθεί η ομάδα τους. Κι αν σε άλλες περιπτώσεις, βρίσκονται στο γήπεδο, φωνάζοντας συνθήματα, σε αυτή την περίπτωση, το πράγματα ξέφυγε σημαντικά. Σε σημείο που έβαλαν το χέρι στην τσέπη, ξανά και ξανά, με σκοπό να την κρατήσουν "ζωντανή".

Αποτέλεσμα; Την είδαν να αναγεννάται σιγά σιγά, πήραν τα διοικητικά ηνία στα χέρια τους και πλέον μπορούν να είναι περήφανοι για τα κατορθώματά τους. Μέχρι το Europa League έφτασε η Cork City FC. Τίτλο μπορεί να μην κατακτήσει στο εγγύς μέλλον, αλλά σίγουρα οι τύποι που βρίσκονται από πίσω και τη στηρίζουν (οικονομικά και ηθικά) είναι ξεχωριστοί, μοναδικοί. Οι οπαδοί, όπως θα έπρεπε να είναι.

Δεν θα ήταν παράλογο να πούμε πως όσοι γνωρίζουν τι εστί Ζανκτ Πάουλι, βασίζονται στο οπαδικό κίνημα που τη συνοδεύει, κι όχι στα κατορθώματα και τους τίτλους της. Η νεκροκεφαλή και τα κόκαλα έχουν γίνει το σύμβολο των οπαδών της γερμανικής ομάδας, με το γνωστό κι ως "Jolly Roger" να αποτυπώνει πλήρως το... πάθος και την τρέλα τους.

Μία τρέλα που γιγαντώθηκε μέσα σε δύο δεκαετίες, κυρίως γιατί πολλοί ήταν αυτοί που πήραν την απόφαση να ενταχθούν στο ποδοσφαιρικό γίγνεσθαι μέσω της κερκίδας της. Ο λόγος; Έγινε η πρώτη ομάδα στη Γερμανία που απέκλεισε επίσημα -και με κάθε τρόπο- τα ακροδεξιά στοιχεία από το γήπεδό της!

Είναι άγραφος κανόνας πως η Αστυνομία είναι εκτός ιδεολογίας, δεν μπορεί να εισχωρεί στο άβατο των φίλων του Αστέρα Εξαρχείων, οι οποίοι φροντίζουν μόνοι τους για την ασφάλεια της ομάδας και των αντιπάλων τους. Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, δεν πρόκειται να συναντήσετε ποτέ κάποιον αστυνομικό να περιφρουρεί το γήπεδο του Αστέρα Εξαρχείων, με το κλειστό του Στρέφη, να είναι το "σπίτι" του ιστορικού αθηναϊκού συλλόγου, ο οποίος πριν από μερικά χρόνια καμάρωνε για το γεγονός πως συμμετείχε στο πρωτάθλημα της Α1 Γυναικών στο μπάσκετ.

Τρεις περιπτώσεις ιδιαίτερες, ξεχωριστές, εκτός... συζήτησης για οτιδήποτε αφορά την οπαδική πίστη σε μια ομάδα. Υπάρχει μια ακόμη, που κυρίως έχει να κάνει με τον όγκο του κόσμου -σε συνάρτηση πάντα με τις επιτυχίες. Πρόκειται για την Ντόρτμουντ, η οποία δεν έχει το αθλητικό εκτόπισμα (ή το πορτοφόλι) της Μπάγερν Μονάχου, πλην όμως είναι ο σύλλογος που εμπνέει μεγαλύτερο σεβασμό παγκοσμίως λόγω της δυναμικής και αδιάκοπης παρουσίας των οπαδών της σε κάθε γήπεδο που αγωνίζεται η αγαπημένη τους ομάδα. Με πρώτο και καλύτερο το Westfalenstadion των 81.359 θέσεων, που μοιάζει μικρό. Πολύ μικρό.

Αν τώρα, δεν πειστήκατε από τη δύναμη και την επιρροή που μπορεί να έχει το οπαδικό κομμάτι στην ιστορία και τη διαδρομή μιας ομάδας, μπορείτε να πάρετε τις απαντήσεις σας -και- στο Game Changer. O Phil Mitchelson, Marketing Director του Copa90, θα βρεθεί στο "Ίδρυμα Ωνάση" στις 5 Οκτωβρίου , με σκοπό να αναλύσει και να εξηγήσει πως η προώθηση ενός video μπορεί να φέρει μεγάλο αποτέλεσμα στα advertising trends και τις ευκαιρίες που αυτόματα δημιουργούνται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ