X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

BASKETBALL ANALYSIS

Ολυμπιακός: Ο τρόπος που κλειδώθηκε ο Βεζένκοβ, το ανελέητο κυνήγι στον Σλούκα, ο πλέι μέικερ Μότλι και ο εκτελεστής Πιέρ

Ο Σάσα Βεζένκοβ με την φανέλα του Ολυμπιακού EUROKINISSI

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει την ήττα του Ολυμπιακού από την Φενέρμπαχτσε στο Game 4. Το ανελέητο κυνηγητό στον Σλούκα σε άμυνα και επίθεση, το “πάγωμα” του Βεζένκοβ στο Spain Pick and Roll και ο Μότλι που έγινε… πλέι-μέικερ στην 4η περίοδο, με τον Πιέρ να παίρνει ρόλο εκτελεστή. 

Το πρώτο match ball του Ολυμπιακού χάθηκε. Οι “ερυθρόλευκοι” λύγισαν με 73-69 στο Game 4 στην Κωνταντινούπολη από την Φενέρμπαχτσε, η σειρά πήγε στο 2-2, αλλά μεταφέρεται στο ΣΕΦ για το Game 5 και οι “ερυθρόλευκοι” ξέρουν ότι πρέπει να εμφανιστούν καλύτεροι, παίζοντας τα ρέστα τους.

Ήταν ακόμα ένα σκληρό παιχνίδι των δύο ομάδων, που έχουν προσφέρει μία συγκλονιστική σειρά στον κόσμο, με τέσσερα πραγματικά ντέρμπι. Στο τέλος, ήταν η Φενέρ αυτή που χαμογέλασε, στήνοντας το σκηνικό για ένα τρομερό Game 5.

Το SPORT24 αναλύει την ήττα του Ολυμπιακού από την Φενέρμπαχτσε.

Η Φενέρ "κλείδωσε" τον Βεζένκοβ στο Spain Pick and Roll

Έχει αναφερθεί πολλές φορές μέσα στην σεζόν το πώς το Spain Pick and Roll έχει στηρίξει τον Ολυμπιακό φέτος, κάτι που συνέβη και στο Game 3 με την Φενέρ. Η τουρκική ομάδα είχε επιλέξει στα τρία πρώτα ματς της σειράς να κάνει αλλαγή στο πρώτο Pick and Roll ανάμεσα στον γκαρντ και τον σέντερ, με τον παίκτη που μάρκαρε τον τρίτο επιτιθέμενο (αυτόν που θα έκανε απευθείας σκριν στον σέντερ δηλαδή, βγαίνοντας στην περιφέρεια) να μένει κολλημένος πάνω του.

Στο Game 4 της σειράς η Φενέρ αποφάσισε να το αλλάξει αυτό. Δεν ήθελε ούτε να δώσει εύκολα την αλλαγή στο πρώτο Pick and Roll (κυρίως επειδή… οργίασε ο Σλούκας στο Game 3 χτυπώντας στα πόδια τους σέντερ της Φενέρ), ενώ ήθελε να διασφαλίσει - όταν ο τρίτος παίκτης ήταν ο Βεζένκοβ - ότι ο Βούλγαρος δεν θα έπαιρνε την μπάλα ανεβαίνοντας στην περιφέρεια (όπως είχε συμβεί στο Game 3, όταν ισοφάρισε σε 69-69 με τρίποντο). Τι έκανε λοιπόν; Αντί να κάνει αλλαγή ανάμεσα στο 1 και το 5 (τον πλέι-μέικερ και τον σέντερ), έκανε αλλαγή ανάμεσα στο 1 και το 4 (τον πλέι-μέικερ και τον πάουερ φόργουορντ). Βασικά, έκανε αυτό:

Ο Γουόκαπ ζητάει το Spain Pick and Roll και παίρνει σκριν από τον Μπλακ, με τον Βεζένκοβ να ετοιμάζεται να ανέβει προς το τρίποντο.

Ο Γουόκαπ ζητάει το Spain Pick and Roll και παίρνει σκριν από τον Μπλακ, με τον Βεζένκοβ να ετοιμάζεται να ανέβει προς το τρίποντο PRINTSCREEN

Ο Χέιζ (που μαρκάρει τον Βεζένκοβ) μένει μέσα στην ρακέτα και ο Γκούντουριτς μένει στην περιφέρεια, για να κλείσει την γωνία πάσας στον Βεζένκοβ.

Ο Χέιζ (που μαρκάρει τον Βεζένκοβ) μένει μέσα στην ρακέτα και ο Γκούντουριτς μένει στην περιφέρεια, για να κλείσει την γωνία πάσας στον Βεζένκοβ PRINTSCREEN

Η Φενέρ κάνει την αλλαγή στα σκριν, ο Βεζένκοβ δεν μπορεί να πάρει την μπάλα και η επίθεση του Ολυμπιακού κολλάει (τελικά ο Γουόκαπ έκανε λάθος πάσα).

Η Φενέρ κάνει την αλλαγή στα σκριν, ο Βεζένκοβ δεν μπορεί να πάρει την μπάλα και η επίθεση του Ολυμπιακού κολλάει (τελικά ο Γουόκαπ έκανε λάθος πάσα) PRINTSCREEN

Αυτή η φάση συνέβη στην 1η περίοδο. Δεν ήταν σίγουρο αν επρόκειτο για μία προσαρμογή της στιγμής, ή αν αυτό ήταν το πλάνο. Σε μία άλλη φάση στην τρίτη περίοδο, όμως, φάνηκε ξεκάθαρα ότι η Φενέρ απλώς δεν ήθελε να πάρει την μπάλα ο Βεζένκοβ:

Ο Σλούκας παίρνει σκριν από τον Μπλακ, με τον Βεζένκοβ να είναι κάτω από το καλάθι.

Ο Σλούκας παίρνει σκριν από τον Μπλακ, με τον Βεζένκοβ να είναι κάτω από το καλάθι PRINTSCREEN

Ενώ ο Σλούκας κάνει το drive, βρίσκει μπροστά του τον Χέιζ (που μάρκαρε τον Βεζένκοβ) να του κλείνει τον διάδρομο, ενώ ο Γκούντουριτς ετοιμάζεται να πάει προς τα πίσω για να καλύψει το ανέβασμα του Βεζένκοβ.

Ενώ ο Σλούκας κάνει το drive, βρίσκει μπροστά του τον Χέιζ (που μάρκαρε τον Βεζένκοβ) να του κλείνει τον διάδρομο, ενώ ο Γκούντουριτς ετοιμάζεται να πάει προς τα πίσω για να καλύψει το ανέβασμα του Βεζένκοβ PRINTSCREEN

Ο Σλούκας πασάρει στον Βεζένκοβ, ενώ ο Γκούντουριτς ήδη πηγαίνει προς την πλευρά του φόργουορντ του Ολυμπιακού.

Ο Σλούκας πασάρει στον Βεζένκοβ, ενώ ο Γκούντουριτς ήδη πηγαίνει προς την πλευρά του φόργουορντ του Ολυμπιακού PRINTSCREEN

Ο Γκούντουριτς κλέβει την μπάλα από τον Βεζένκοβ και κερδίζει φάουλ.

Ο Γκούντουριτς κλέβει την μπάλα από τον Βεζένκοβ και κερδίζει φάουλ PRINTSCREEN

Είναι γεγονός ότι η Φενέρ έχει εστιάσει μεγάλο μέρος της προσοχής της στον Βεζένκοβ σε όλη την σειρά. Παρά τις παραγωγικές βραδιές του στα 3 πρώτα παιχνίδια, ο Βούλγαρος φόργουορντ έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα. Έχει ιδρώσει για κάθε πόντο που σημείωσε. Χθες (6/5) ήταν η πιο δύσκολη βραδιά του, αφού έμεινε στους 2 πόντους, με το μοναδικό του καλάθι του να έρχεται σε κατάσταση early post Up (γρήγορη επίθεση με πλάτη στο καλάθι σε κατάσταση δευτερεύοντος αιφνιδιασμού) μπροστά στον Καλάθη.

Ο Νάιτζελ Χέιζ - που έχει αναλάβει το μαρκάρισμα του Βεζένκοβ - έχει σπάσει κάθε off ball σκριν που έχει δεχθεί ο σταρ του Ολυμπιακού, βάζει δυνατά το κορμί του, παίζει over play (από μπροστά για να εμποδίσει την πάσα). Η Φενέρ προσπαθεί να αποφύγει τις αλλαγές, για να έχει πάντα τον Αμερικανό πάνω του. Επειδή όμως αυτό δεν μπορεί να γίνεται πάντα, επέλεξε να κάνει αυτη την προσαρμογή στην επίθεση του Ολυμπιακού στο Spain Pick and Roll, κάνοντας αυτή την αλλαγή στο σκριν, για να μην δώσει χώρο δράσης στον Βούλγαρο. Το πλάνο έπιασε.

Το κυνηγητό στον Σλούκα στην άμυνα

Με τον Σλούκα να έχει δώσει ρεσιτάλ στο Game 3, ήταν δεδομένο ότι η Φενέρ θα έψαχνε τρόπο να περιορίσει την δράση του. Το πόσο είχε εστιάσει η Φενέρ σε αυτό φάνηκε από μία μικρή λεπτομέρεια: Με τον Σλούκα να περνάει στο παρκέ στο 8ο λεπτό, ο Δημήτρης Ιτούδης σήκωσε αμέσως από τον πάγκο τον Νικ Καλάθη (τον οποίο είχε βγάλει μόλις μερικά δευτερόλεπτα νωρίτερα) για να τον ρίξει πάνω στον συμπαίκτη του στην εθνική ομάδα.

Ο κόουτς Ιτούδης ήθελε να ρίξει μεγάλα κορμιά στον Σλούκα. Οι ύψους 1.98 μέτρων Νικ Καλάθης και Ντάισον Πιέρ ήταν οι μοναδικοί παίκτες που ανέλαβαν το μαρκάρισμά του. Δεν υπήρχαν… πειράματα με παίκτες όπως ο Ντόρσεϊ, ο Έντουαρντς η ο Γκούντουριτς.

Με εξαίρεση τις στιγμές που ο Ολυμπιακός έστηνε Spain Pick and Roll (όταν - όπως αναλύθηκε πριν - δινόταν αλλαγή από τον παίκτη που ερχόταν από κάτω από το καλάθι) η Φενέρ δεν ήθελε να κάνει αλλαγές στα σκριν, με τον παίκτη που μάρκαρε τον Σλούκα να το σπάει δυναμικά. Την μοναδική φορά που η Φενέρ ξεχάστηκε - σε μία φάση στην δεύτερη περίοδο - αλλάζοντας με τον Μότλι πάνω στον Σλούκα, ο διεθνής γκαρντ σημείωσε καλάθι και φάουλ.

Η Φενέρ ήθελε να κάνει τον Σλούκα να δουλέψει περισσότερο από κάθε άλλη φορά για κάθε σουτ και κάθε πάσα που θα έβγαζε. Η πίεση πάνω του ήταν ασφυκτική. Το μήνυμα ήταν σαφές: Δεν θα τον άφηνε να αισθανόταν άνετα. Για να συμβεί αυτό όμως, χρειαζόταν μία ακόμα προσαρμογή. Παράλληλα, μην κάνοντας αλλαγές στο Pick and Roll, η Φενέρ εξασφάλισε ότι ο Ολυμπιακός δεν θα χτυπούσε στις αλλαγές με τον σέντερ του στο post, όπως έκανε ο Μπλακ στο Game 3.

Το ανελέητο σημάδι στον Σλούκα στην επίθεση

Η Φενέρ ήθελε να υποχρεώσει τον Σλούκα να δουλέψει και στις δύο πλευρές του παρκέ. Δεν θα τον άφηνε καθόλου να χαλαρώσει, ήθελε να τον κουράσει. Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, τον σημάδεψε με χειρουργική ακρίβεια σχεδόν σε κάθε επίθεσή της στα 22 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα που ο ηγέτης των “ερυθρόλευκων” βρέθηκε στο παρκέ.

Όποιον παίκτη μάρκαρε ο Σλούκας, αυτός ήταν που έπαιρνε την πρωτοβουλία. Είτε αυτός λεγόταν Πιέρ, είτε Γκούντουριτς, είτε Έντουαρντς, είτε Καλάθης, είτε ο Ντόρσεϊ, ήταν σαφές πως αυτός ο παίκτης που θα δημιουργούσε προϋποθέσεις για επίθεση ήταν αυτός που θα μάρκαρε ο Σλούκας. Η Φενέρ δεν θα άφηνε τον Ολυμπιακό να κρύψει τον ηγέτη του στην άμυνα. Και αν οι “ερυθρόλευκοι” ήθελαν να τον καλύψουν, τότε θα πλήρωναν το τίμημα. Όπως εδώ:

Ο Γκούντουριτς παίζει Pick and Roll με τον Μότλι και ο Ολυμπιακός κάνει αλλαγή.

Ο Γκούντουριτς παίζει Pick and Roll με τον Μότλι και ο Ολυμπιακός κάνει αλλαγή PRINTSCREEN

Ο Γκούντουριτς παίρνει την αλλαγή που θέλει και πασάρει με λόμπα στον Μότλι, με όλη την άμυνα του Ολυμπιακού να κλείνει στον Αμερικανό. Την ίδια στιγμή, ο Χέιζ δίνει back screen στον Έντουαρντς, που πάει στην γωνία

Ο Γκούντουριτς παίρνει την αλλαγή που θέλει και πασάρει με λόμπα στον Μότλι, με όλη την άμυνα του Ολυμπιακού να κλείνει στον Αμερικανό. Την ίδια στιγμή, ο Χέιζ δίνει back screen στον Έντουαρντς, που πάει στην γωνία PRINTSCREEN

Ο Μότλι δέχεται την μπάλα με τρεις παίκτες γύρω του και πασάρει πριν πατήσει στο έδαφος στον Έντουαρντς που βρίσκεται στην γωνία

Ο Μότλι δέχεται την μπάλα με τρεις παίκτες γύρω του και πασάρει πριν πατήσει στο έδαφος στον Έντουαρντς που βρίσκεται στην γωνία PRINTSCREEN

Ο Έντουαρντς υποδέχεται την μπάλα και επιτίθεται στην close out άμυνα του Ολυμπιακού (οι παίκτες κλείνουν πάνω του).

Ο Έντουαρντς υποδέχεται την μπάλα και επιτίθεται στην close out άμυνα του Ολυμπιακού PRINTSCREEN

Ο Έντουαρντς σκοράρει με ανάποδο λέι-απ.

Ο Έντουαρντς σκοράρει με ανάποδο λέι-απ PRINTSCREEN

Λίγες στιγμές αργότερα, το ίδιο έργο, αλλά με διαφορετική πάσα, που πάλι εξέθεσε τον Ολυμπιακό:

Ο Γκούντουριτς στήνει Pick and Roll, με τον Μπόλομποϊ να κάνει την αλλαγή και τον Σλούκα να πέφτει πάνω στον Μόμπλι

Ο Γκούντουριτς στήνει Pick and Roll, με τον Μπόλομποϊ να κάνει την αλλαγή και τον Σλούκα να πέφτει πάνω στον Μόμπλι PRINTSCREEN

Η άμυνα του Ολυμπιακού κλείνει, ο ΜακΚίσικ καλύπτει το ρολάρισμα, αλλά ο Γουόκαπ πρέπει να καλύψει δύο παίκτες στην αδύνατη πλευρά (Πιέρ και Έντουαρντς). Ο Γκούντουριτς πασάρει στον Έντουαρντς.

Η άμυνα του Ολυμπιακού κλείνει, ο ΜακΚίσικ καλύπτει το ρολάρισμα, αλλά ο Γουόκαπ πρέπει να καλύψει δύο παίκτες στην αδύνατη πλευρά. Ο Γκούντουριτς πασάρει στον Έντουαρντς PRINTSCREEN

Ο Έντουαρντς βρίσκει το μισό μέτρο που χρειάζεται και επιτίθεται στην close out άμυνα του Γουόκαπ, ενώ δεν υπάρχει ψηλός του Ολυμπιακού κοντά στο καλάθι, αλλά δύο γκαρντ

Ο Έντουαρντς βρίσκει το μισό μέτρο που χρειάζεται και επιτίθεται στην close out άμυνα του Γουόκαπ, ενώ δεν υπάρχει ψηλός του Ολυμπιακού κοντά στο καλάθι, αλλά δύο γκαρντ PRINTSCREEN

Ο Έντουαρντς σκοράρει με λέι-απ.

Ο Έντουαρντς σκοράρει με λέι-απ PRINTSCREEN

Η Φενέρ έδειξε ξεκάθαρα ότι είχε βρει κάτι. Το ψεγάδι που έψαχνε στην άμυνα του Ολυμπιακού. Οι βοήθειες που ήταν υποχρεωμένος να δίνει ο Ολυμπιακός δημιουργουσαν συνθήκες για αμυντικές περιστροφές. Αν μία ομάδα επιτεθεί σωστά - και κυρίως, γρήγορα - όταν έχει το πλεονέκτημα, τότε θα σκοράρει. Το σκηνικό για την 4η περίοδο είχε στηθεί.

Ο Μότλι σε ρόλο πλέι-μέικερ και ο Πιέρ σε ρόλο εκτελεστή

Το παιχνίδι ήταν σκληρό. Με τους Σλούκα και Βεζένκοβ κλεισμένους, ο Ολυμπιακός έβρισκε λύσεις σχεδόν αποκλειστικά με τις προσωπικές ενέργειες του ΜακΚίσικ (20 πόντοι), με…λίγο Φαλ και Κάναν. Η Φενέρ είχε επίσης κολλήσει στην άμυνα του Ολυμπιακού.

Η τέταρτη περίοδος όμως θα ήταν η πιο παραγωγική της με 25 πόντους. Και όλα ξεκίνησαν από το συνεχές σημάδι στον Σλούκα (είτε με Pick and Roll, είτε ποστάροντάς τον με τον Πιέρ), που οδηγούσε τον Ολυμπιακό σε βοήθειες και ελεύθερα σουτ. Μέχρι που ήρθε η φάση που έκανε τον Γιώργο Μπαρτζώκα να αποφασίσει να περάσει τον Σλούκα στον πάγκο:

Ο Καλάθης στήνει Pick and Roll με τον Μότλι, με τον Ολυμπιακό να κάνει αλλαγή.

Ο Καλάθης στήνει Pick and Roll με τον Μότλι, με τον Ολυμπιακό να κάνει αλλαγή PRINTSCREEN

Ο Καλάθης παίζει high-low με τον Μότλι και του πασάρει την μπάλα, πασάρει δηλαδή από την κορυφή της ρακέτας κοντά στο καλάθι.

Ο Καλάθης παίζει high-low με τον Μότλι και του πασάρει την μπάλα PRINTSCREEN

Η άμυνα του Ολυμπιακου κλείνει, με 4 παίκτες να βρίσκονται πάνω στον Μότλι και την Φενέρ να έχει δύο σουτέρ στην αδύνατη πλευρά (Πιέρ και Ντόρσεϊ), αλλά και τον Χέιζ στην δυνατή πλευρά στις 45 μοίρες.

Η άμυνα του Ολυμπιακου κλείνει, με 4 παίκτες να βρίσκονται πάνω στον Μότλι και την Φενέρ να έχει δύο σουτέρ στην αδύνατη πλευρά (Πιέρ και Ντόρσεϊ), αλλά και τον Χέιζ στην δυνατή πλευρά στις 45 μοίρες PRINTSCREEN

Ο Μότλι πασάρει στον Πιέρ.

Ο Μότλι πασάρει στον Πιέρ PRINTSCREEN

Ο Πιέρ ευστοχεί σε τρίποντο για το 67-61.

Ο Πιέρ ευστοχεί σε τρίποντο για το 67-61 PRINTSCREEN

Βλέποντας το συνεχές σημάδι στον Σλούκα και το κυνηγητό που δεχόταν στην επίθεση, ο κόουτς Μπαρτζώκας αποφάσισε να ρίξει στο παρκέ τον Κώστα Παπανικολάου. Λίγες φάσεις όμως αφότου ο Ντόρσεϊ με ένα μεγάλο τρίποντο μπροστά στον Φαλ (πάλι σε αλλαγές στα σκριν) έκανε το 70-63 (με τον ΜακΚίσικ να κάνει το 70-66 αμέσως μετά), έγινε η φάση που κλείδωσε το ματς:

Ο Καλάθης παίζει Pick and Roll με τον Μότλι, με τους Παπανικολάου και Φαλ να αλλάζουν και τον Βεζένκοβ να είναι έτοιμος να δώσει βοήθεια. Ο Χέιζ όμως ήδη φεύγει με σκοπό να φτάσει στην απέναντι πλευρά. Ο Πιέρ πηγαίνει προς την γωνία και ο Ντόρσεϊ θα πάει στις 45 μοίρες

Ο Καλάθης παίζει Pick and Roll με τον Μότλι, με τους Παπανικολάου και Φαλ να αλλάζουν και τον Βεζένκοβ να είναι έτοιμος να δώσει βοήθεια. Ο Χέιζ όμως ήδη φεύγει με σκοπό να φτάσει στην απέναντι πλευρά. Ο Πιέρ πηγαίνει προς την γωνία και ο Ντόρσεϊ θα πάει στις 45 μοίρες PRINTSCREEN

Ο Μότλι υποδέχεται την μπάλα, με τον Βεζένκοβ να βρίσκεται ήδη στο “ζωγραφιστό”, έτοιμος να δώσει βοήθεια. Στην γωνία όμως βρίσκεται πλέον ο Πιέρ. Ο ΜακΚίσικ πρέπει να έχει στο μυαλό του δύο σουτέρ (Πιέρ, Ντόρσεϊ

Ο Μότλι υποδέχεται την μπάλα, με τον Βεζένκοβ να βρίσκεται ήδη στο “ζωγραφιστό”, έτοιμος να δώσει βοήθεια. Στην γωνία όμως βρίσκεται πλέον ο Πιέρ. Ο ΜακΚίσικ πρέπει να έχει στο μυαλό του δύο σουτέρ (Πιέρ, Ντόρσεϊ) PRINTSCREEN

Ο Μότλι πασάρει - ξανά - στον ελεύθερο Πιέρ

Ο Μότλι πασάρει - ξανά - στον ελεύθερο Πιέρ PRINTSCREEN

Ο Πιέρ ευστοχεί σε τρίποντο

Ο Πιέρ ευστοχεί σε τρίποντο PRINTSCREEN

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να πει κάποιος για αυτή την φάση:
- Το πρώτο είναι ότι ίσως ήταν περιττό να πάει ο Ολυμπιακός σε αλλαγή στο Pick and Roll από την στιγμή που εμπλέκεται ο (μέτριος σουτέρ μετά από ντρίμπλα) Καλάθης. Ο διεθνής γκαρντ όμως από το Game 2 και έπειτα έχει βρει τρόπους να επιτίθεται όταν ο Ολυμπιακός του δίνει χώρο
- Το δεύτερο είναι ότι η βοήθεια του Βεζένκοβ μοιάζει αχρείαστη, ειδικά αν θυμηθεί κανείς ότι λίγες στιγμές νωρίτερα ο Παπανικολάου έχει βγάλει μία άμυνα στο post στον Μότλι.
- Το τρίτο είναι ότι μοιάζει επίσης λάθος να είναι τόσο κοντά στην ρακέτα ο Βεζένκοβ για να δώσει βοήθεια, ειδικά αν σκεφτεί κάποιος ότι ο σταρ του Ολυμπιακού αφήνει ελεύθερο έναν παίκτη (Πιέρ) που είναι καλός στο Spot Up καταστάσεις (σουτ από στάση), ο οποίος έχει και ψυχολογία, αφού έχει ευστοχήσει ήδη σε δύο συνεχόμενα τρίποντα.

Αυτό όμως είναι ένα play που δούλεψε σωστά η Φενέρ. Το πέρασμα του - επίσης εξαιρετικού σουτέρ από στάση) Χέιζ στην απέναντι πλευρά έγινε για να μπερδέψει την άμυνα του Ολυμπιακού, που σε τέτοιες περιπτώσεις αμύνεται σε μία τύπου ζώνη, όπου οι αμυντικοί απλώς χρεώνονται τον παίκτη της πλευράς τους.

Όλα αυτά βέβαια μοιάζουν απλά στην θεωρία. Η πράξη είναι πάντα διαφορετική, όταν υπάρχουν 200 σφυγμοί. Ο Ολυμπιακός παραδοσιακά δίνει βοήθεια στο Post Up από τον παίκτη που βρίσκεται στην γωνία της αδύνατης πλευράς (με τον παίκτη που μαρκάρει στο Post όμως να στέλνει τον αντίπαλό του στην εσωτερική). Αυτό πήγε να κάνει και τώρα, απλώς δεν βγήκε.

Στο φινάλε βέβαια, παίζει και ο αντίπαλος. Η Φενέρ είχε στο παρκέ 3 σουτέρ (Χέιζ, Πιέρ, Ντόρσεϊ) για να ανοίξει το γήπεδο στον Μότλι, ώστε ο Αμερικανός να επιλέξει αν θα σουτάρει ή θα πασάρει. Τελικά, ο Μότλι επέλεξε να πασάρει, έπαιξε ρόλο ψηλού πλέι-μέικερ και μοίρασε 9 πόντους με τις ασίστ του στην 4η περίοδο (και 11 συνολικά στο παιχνίδι). Ο Πιέρ έβαλε 3 μεγάλα σουτ. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Στο ΣΕΦ θα είναι άλλο ματς

Η σειρά πηγαίνει σε Game 5. Η Φενέρ και ο Ολυμπιακός έχουν πάρει από δύο πανάξιες νίκες. Είναι δύο ομάδες ισάξιες, επιπέδου Final Four. Και για την πρόκριση στο Final Four θα παλέψουν σε μερικές ημέρες (9/5, 21:30) στο ΣΕΦ. Αυτό το παιχνίδι θα είναι βέβαια εντελώς διαφορετικό.

Η πίεση σε αυτά τα ματς πηγαίνει πάντα στον γηπεδούχο. Ο Ολυμπιακός έχει δείξει όμως ότι μπορεί να διαχειριστεί την πίεση. Έχει παίκτες και τεχνικό επιτελείο με προσωπικότητα. Το ίδιο όμως έχει και η Φενέρ.

Την Τρίτη, 9 Μαΐου, στο πιθανότατα κατάμεστο ΣΕΦ, θα μπουν στο παρκέ δύο ομάδες πανέτοιμες για τον σημαντικότερο αγώνα της σεζόν τους. Η αδρεναλίνη θα φτάσει στα ύψη. Οι οποιεσδήποτε προσαρμογές γίνουν από τους δύο προπονητές θα τραβούν τα βλέμματα. Το Game 5 για την EuroLeague είναι ό,τι το Game 7 για το NBA. Είναι ο λόγος για να παίζει κάποιος μπάσκετ. Η συνέχεια, στο παρκέ.

TAGS BASKETBALL ANALYSIS EUROLEAGUE ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ ΚΩΣΤΑΣ ΣΛΟΥΚΑΣ ΒΕΖΕΝΚΟΒ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΤΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ