X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

WRC: Ποιες είναι οι σκέψεις για τις αλλαγές το 2025

TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

Μετά την εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας για πρώτη φορά φέτος στα νέα αγωνιστικά της κατηγορίας Rally1, που αντικατέστησαν τα WRC, η FIA ετοιμάζει νέες αλλαγές στα αυτοκίνητα από το 2025 για τον περαιτέρω εναρμονισμό τους με τις σύγχρονες τεχνολογίες της αυτοκίνησης.

Η FIA θα παρουσιάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς των αυτοκινήτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι - τις οποίες έχει ήδη ολοκληρώσει σε ποσοστό 70 τοις εκατό, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής Ράλι Άντριου Ουίτλεϊ.

Ο χρονισμός του 2025 δεν είναι τυχαίος. Στο τέλος του 2024 λήγουν τα τριετή συμβόλαια που έχουν υπογράψει με τον Promoter του θεσμού και οι τρεις εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν στο σπορ - η Toyota Gazoo Racing, η Hyundai Motorsport και η M-Sport Ford.

Είναι παραπάνω από σίγουρο ότι και οι τρεις εταιρείες επιθυμούν να εφαρμοστούν στο σπορ τεχνολογίες που θα έχουν άμεση αντιστοίχιση με αυτές που εξελίσσονται με ραγδαίο ρυθμό -με την εκτίναξη της ηλεκτροκίνησης- στα αυτοκίνητα παραγωγής. Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, εισήχθη στα φετινά Rally1 ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 100 kW, δίπλα στον θερμικό 1.6 Turbo βενζίνης.

Πέραν του γεγονότος ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παράγει 500 ίππους για μικρές περιόδους (δευτερολέπτων), επιτρέπει επίσης την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση των κορυφαίων rallycars του πλανήτη στο Σέρβις Παρκ και σε τμήματα των απλών διαδρομών, ανάμεσα στις ειδικές. Επιπλέον, οι νέοι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν και την καύση βιοκαυσίμων.

Οι κανονισμοί του 2022 σχεδιάστηκαν για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των τριών εργοστασιακών ομάδων, όπως και έγινε, αλλά και για να προσελκύσουν και μια πιθανή τέταρτη ή και περισσότερες. Όμως το δεύτερο δεν συνέβη.

Από τον πρώτο κιόλας φετινό αγώνα, κατά συνέπεια, η FIA ξεκίνησε τις διερευνητικές επαφές με τις υπάρχουσες ομάδες, και με κατασκευαστές που δεν συμμετέχουν στο WRC, ώστε να συντάξει το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών που θα ισχύσει από το 2025 - με τους ίδιους ακριβώς στόχους που συνόδευαν και τις φετινές αλλαγές.

Τώρα, όπως λέει ο Ουίτλεϊ, η διαδικασία αυτή έχει προχωρήσει σε ποσοστό 70 τοις εκατό. Το πρόβλημα, όμως, συμπληρώνει ο Βρετανός, είναι πως "φαίνεται ξεκάθαρο πως κανείς δεν έχει κάποια στιβαρή άποψη, ή αποκλειστικά μία άποψη, για το πώς μπορεί να μοιάζουν τα πράγματα στο μέλλον. Συνεπώς, προσπαθήσουμε να αποσαφηνίσουμε με ακρίβεια ποιο πρέπει να είναι το μελλοντικό όραμα του WRC".

Η FIA, και πιθανώς κάθε πλευρά του WRC, δείχνουν ικανοποιημένες από την επιτυχία των κανονισμών Rally1. Παρόλα αυτά, ακριβώς λόγω των παραπάνω σκοπών, δεν αποκλείεται οι βασικές αλλαγές του 2025 να αφορούν στη μονάδα ισχύος των αυτοκινήτων.

Η Ομοσπονδία μελέτησε προσεκτικά δύο πρωτότυπα που θα μπορούσαν να αποτελούν μία "κλειδαρότρυπα" για το μέλλον. Το υδρογονοκίνητο αγωνιστικό Toyota Yaris, που συμμετείχε στο Ράλι Υπρ του Βελγίου, αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Kona με το οποίο αγωνίστηκε ο Χέιντεν Πάντον στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας. Και τα δύο αυτά επαναστατικά rallycars εξελίχθηκαν από τις επίσημες, εργοστασιακές Toyota και Hyundai.

Ο Ουίτλεϊ είπε σχετικά: "Αυτό που ξέρουμε με βεβαιότητα είναι πως ο πυρήνας του αυτοκινήτου Rally1, που είναι ο κλωβός ασφαλείας, η αεροδυναμική, η ανάρτηση και τα φρένα, αυτό το 75% του αυτοκινήτου δεν πρόκειται να κάνει τίποτα διαφορετικό. Ξέρουμε ότι τα εξαρτήματα αυτά δουλεύουν πολύ καλά. Αυτό που θα μπορούσε να αλλάξει είναι είτε το καύσιμο που φτάνει στον κινητήρα, είτε ο ίδιος ο κινητήρας. Αν θα είναι ηλεκτρικός ή θερμικός.

Υπάρχει η πολυτέλεια κινήσεων με τη βάση που διαθέτουμε, και αυτό που απομένει τώρα είναι μόνο η απόφαση. Αν δείτε το υβριδικό αυτοκίνητο που έχουμε τώρα και καίει καύσιμα χωρίς ορυκτά, το ηλεκτρικό Hyundai και το υδρογονοκίνητο της Toyota, το μέλλον κρύβεται κάπου μέσα σε αυτό το φάσμα. Το ερώτημα είναι που;", κατέληξε ο Βρετανός.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ