X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

WRC: Ο Έβανς κατέκτησε τη Φινλανδία και κράτησε τις ελπίδες τίτλου

Ο Έβανς στη Φινλανδία TOYOTA

Ο Έλφιν Έβανς ανταποκρίθηκε άρτια στις επιθέσεις του Οττ Τάνακ και κατέκτησε μια από τις σημαντικότερες νίκες της καριέρας του, στο φετινό Ράλι Φινλανδίας, και κερδίζοντας και την Power Stage μείωσε τη διαφορά του από τον Σεμπαστιάν Οζιέ στους 24 βαθμούς.

Ο Τάνακ ξεκίνησε την ημέρα αποφασισμένος να κάνει την ολομέτωπη επίθεσή του για την τρίτη διαδοχική του νίκη στο σκανδιναβικό αγώνα του WRC, κερδίζοντας την πρώτη πρωινή Ειδική. Όμως πήρε μόνο 0,4'' από τον Έβανς και μείωσε τη διαφορά τους ελάχιστα, στα 8,7''.

Ο Έναβς απάντησε όμως ηχηρά στην επόμενη Ειδική, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά 3,5'' από τον Εσθονό. Έτσι, ενώ απέμεναν δύο δοκιμασίες για τον τερματισμό, η υπόθεση της νίκης φάνηκε να εξαρτάται πια μόνο από ένα λάθος του Ουαλού.

Όμως, ο οδηγός της Toyota ήταν άρτιος, δεν τοποθέτησε ούτε έναν τροχό σε λάθος σημείο στις δύο τελευταίες Ειδικές και κέρδισε με στιλ -με τον ταχύτερο χρόνο και στις δύο- τη μόλις δεύτερη νίκη Βρετανού οδηγού στο μεγάλο «προπύργιο» των Σκανδιναβών. Είναι κάτι που έχει πετύχει μόνο ο Κρις Μικ, το 2016, και όχι οδηγοί του βεληνεκούς των Ρότζερ Κλαρκ, Κόλιν ΜακΡέι και Ρίτσαρντ Μπερνς.

Η κατάταξη των οδηγών στη Φινλανδία

Η κατάταξη στη Φινλανδία

Η νίκη στην τελευταία Power Stage σήμαινε, ταυτόχρονα, τη μέγιστη συγκομιδή των 5 επιπλέον βαθμών - την ώρα που ο Σεμπαστιάν Οζιέ περιορίστηκε στην 6η θέση, και δεν πήρε κανέναν. Ο Γάλλος πάσχιζε σε όλο τον αγώνα με το στήσιμο του Yaris WRC και τερμάτισε στην 5η θέση - που σημαίνει ότι πήρε μόνο 10 βαθμούς, σε σχέση με τους συνολικά 30 του Έβανς.

Με αυτό τον τρόπο ο Ουαλός αναζωπύρωσε τις ελπίδες του να κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα. Με διαφορά 24 βαθμών, και ενώ απομένουν δύο αγώνες που θα μοιράσουν συνολικά 60 βαθμούς, είναι πλέον ο μοναδικός που μπορεί να ονειρεύεται ρεαλιστικά το φετινό πρωτάθλημα - το οποίο με τόση ατυχία στερήθηκε πέρσι στο Ράλι της Μόντσα.

Ο Έβανς πήρε το προβάδισμα στην πρώτη Ειδική του Σαββάτου, έχοντας πλησιάσει το προηγούμενο βράδυ στη νυχτερρινή Ειδική τους πρωτοπόρους Κρεγκ Μπριν και Οττ Τάνακ της Hyundai στα 6,1 δευτερόλεπτα. Κέρδισε και τις 4 πρωινές Ειδικές του Σαββάτου - όμως ο Τάνακ απάντησε με τρεις νίκες το απόγευμα και του άσκησε αφόρητη πίεση στη μάχη της νίκης.

Ο Μπριν, στο μεταξύ, σταδιακά έχασε την επαφή του από τους δύο και έμεινε στην τρίτη θέση. Παρόλα αυτά, αυτό είναι το τρίτο βάθρο του στους ισάριθμους τελευταίους αγώνες του με τη Hyundai, και παρότι δεν πήρε μια νίκη που θα άξιζε απέδειξε ότι είναι πλέον ικανός να διεκδικήσει μια θέση πλήρους προγράμματος με ένα από τα εργοστάσια του χρόνου. Το πιθανότερο είναι μεταπηδήσει στην M-Sport Ford.

Η κατάταξη των οδηγών στο πρωτάθλημα

Η κατάταξη των οδηγών

Την ίδια στιγμή, μένοντας στη μάχη της νίκης την πρώτη μέρα και έπειτα διασφαλίζοντας την τέταρτη θέση του εμπρός από τον Οζιέ το Σαββατοκύριακο, ο Εσαπέκα Λάπι -επιστρέφοντας στο σπορ μετά από 10 μήνες- απέδειξε στην Toyota ότι έχει ακόμα την ταχύτητα - ώστε του χρόνου η ομάδα να τον εμπιστεύει για να μοιράζεται το τρίτο εργοστασιακό Yaris WRC με τον Οζιέ.

Την εξάδα έκλεισε ο Γκας Γκρίνσμιθ της M-Sport εμπρός από τον ομόλογό του Αντριέν Φουρμό, μετά τις εγκαταλείψεις των Κάλε Ροβάνπερα, Τακαμότο Κατσούτα και Τιερί Νεβίλ χθες. Ο Ροβάνπερα είχε ατύχημα μετά την απώλεια του ελέγχου του Yaris WRC σε μια γρήγορη αριστερή στροφή, ενώ ο Νεβίλ σταμάτησε στην προτελευταία Ειδική με διαρροή ψυκτικού υγρού. Ο Βέλγος, έτσι, έχασε και τις ισχνές ελπίδες του για το φετινό πρωτάθλημα.

Ο Ροβάνπερα, νικητής του Ακρόπολις, ήταν στη μάχη της νίκης πριν εγκαταλείψει το πρωί του Σαββάτου, στην 10η Ειδική. Μετά από πυρετώδη ολονύκτια δουλειά των μηχανικών του επέστρεψε σήμερα - αλλά με προβληματικές ρυθμίσεις και με πόνο στη μέση από το χθεσινό ατύχημα, που δεν του επέτρεψε να εκκινήσει την τελευταία Power Stage. Ο Φινλανδός χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα ως «υψηλής ταχύτητας αναγνωρίσεις για του χρόνου».

Η κατάταξη των ομάδων στο πρωτάθλημα

Η κατάταξη των ομάδων

Στην Power Stage τους 4-3-2-1 βαθμούς πίσω από τον Έβανς κέρδισαν οι Τάνακ, Λάπι, Κατσούτα και Μπριν - καθώς ο Ιάπωνας επίσης επέστρεψε μετά το χθεσινό του ατύχημα στην ΕΔ8. Όσο για τον Οζιέ, που ήταν μόλις 6ος στην κρίσιμη αυτή τελευυταία Ειδική, εξήγησε ότι έφταιξε ένα πρόβλημα απώλειας ισχύος του κινητήρα του Yaris WRC.

Ο Γάλλος, επίσης, τιμωρήθηκε με ποινή ενός λεπτού στην τελική κατάταξη και 800 Ευρώ πρόστιμο λόγω παρατυπίας με το κράνος του - συγκεκριμένα μια φωτογραφία αποκάλυψε ότι δεν το είχε σωστά δεδμένο στην 12η Ειδική Διαδρομή. Όμως, η ποινή αυτή δεν άλλαξε την 5η του θέση στην τελική κατάταξη.

«Όλα αυτά είναι μέρος του παιχνιδιού, και τώρα ανυπομονώ για την άσφαλτο» είπε ο Οζιέ, που στο επερχόμενο Ράλι Ισπανίας σε δύο εβδομάδες (14-17 Οκτωβρίου) θα βρίσκεται στην αγαπημένη του επιφάνεια, και δεν θα έχει το μειονέκτημα των χωμάτινων αγώνων με την πρώτη του θέση στην εκκίνηση.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ