X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Τριπλ κράουν για τον Φέτελ

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε δεύτερος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Νικητής στη Βραζιλία ο Τζένσον Μπάτον.

Το Χέπενχαϊμ των 25.000 κατοίκων διαθέτει πλέον έναν τρις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή! Τον νεότερο οδηγό που κατακτά τρεις τίτλους. Βλέπετε ο 25χρονος Σεμπάστιαν Φέτελ βγήκε νικητής στη μάχη του τίτλου στο Grand Prix Βραζιλίας.

Τα τερτίπια του καιρού προκάλεσαν πανικό στο Σάο Πάουλο και έφεραν το χάος στο Ιντερλάγκος. Στο τέλος ο Φέτελ τερμάτισε έκτος με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου, τον Φερνάντο Αλόνσο να περιορίζεται στη δεύτερη θέση.

Αυτή η εξέλιξη δεν έδινε τον τίτλο στον σπουδαίο Ισπανό. Ο Φέτελ με τη "χτυπημένη" RB8 συνέχιζε μέσα στη βροχή. Η μοναδική ελπίδα του Αλόνσο ήταν η πρώτη νίκη του μετά το καλοκαίρι.

Όσο κι αν... προσευχήθηκαν οι φίλοι της Ferrari, ο Τζένσον Μπάτον δεν έκανε λάθος. Κράτησε την πρώτη θέση στους τελευταίους δραματικούς γύρους και έδωσε την τρίτη φετινή νίκη του στη McLaren.

Ο Μπάτον χάλασε το αντίο του Χάμιλτον

" Για όλους εμάς στην ομάδα είναι απίστευτο. Το να κατακτήσω εδώ τον τρίτο τίτλο, στη γενέτειρα ενός εκ των μεγαλύτερων ειδώλων μου, του Άιρτον Σένα. Είναι δύσκολο να φανταστώ πως μαζί με αυτόν και άλλα σπουδαία ονόματα έχουμε κατακτήσει από τρεις τίτλους. Το team radio δεν δούλευε, έκλαιγα, δεν το ακούσατε αυτό και είμαι πολύ ευτυχισμένος για αυτό", δήλωσε ο Φέτελ, ο ένατος οδηγός που σπάει το φράγμα των τριών τίτλων.

Το μοναδικό παρήγορο για τη Ferrari είναι πως πήρε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών χάρη στο 2-3 με τους Αλόνσο και Φελίπε Μάσα, αφού ο τελευταίος αγώνας του Λιούις Χάμιλτον στη McLaren ολοκληρώθηκε με εγκατάλειψη κι ενώ διεκδικούσε τη νίκη από τον εκπληκτικό Νίκο Χούλκενμπεργκ (Force India).

Καλός αγώνας για τη Ferrari

Ο Αλόνσο υποστήριξε στο βάθρο των νικητών: "Πρώτα από όλα είμαι υπερήφανος για την ομάδα. Δεν χάσαμε το πρωτάθλημα σήμερα, στη Βραζιλία, έτσι είναι ο αθλητισμός. Όταν κάνεις κάτι με ολόκληρη την καρδιά σου και δίνεις το 100%, οφείλεις να είσαι περήφανος για τον εαυτό σου και την ομάδα σου. Θα προσπαθήσουμε ξανά του χρόνου".

Το Ιντερλάγκος υπόσχεται και μοιράζει δράμα

Με τη βροχή να απειλεί να φέρει τα πάνω κάτω στα πλάνα των ομάδων, δόθηκε η εκκίνηση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Ο Φέτελ στην τέταρτη θέση και ο Αλόνσο στην έβδομη. Όταν έσβησαν τα φώτα ο Αλόνσο είχε ήδη κερδίσει δύο θέσεις, ενώ ο Φέτελ καθυστέρησε να αντιδράσει, εγκλωβίστηκε πίσω από τον Κίμι Ράικονεν (Lotus) και χτύπησε τον Μπρούνο Σένα (Williams), προκαλώντας ζημιά στο πάτωμα της Red Bull. Στον 2ο γύρο του αγώνα ο Αλόνσο ήταν τέταρτος και ο Φέτελ 22ος και τελευταίος!

Ο Φέτελ τους κοίταζε να έρχονται

Στους έξι επόμενους γύρους ο Φέτελ έφτασε μέχρι την έβδομη θέση. Εν τω μεταξύ ο Αλόνσο σιγούρεψε την τρίτη θέση, περνώντας τον Μάσα και τον Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull), όμως ένα λάθος άνοιξε την πόρτα στον επίμονο Χούλκενμπεργκ.

Με το πέρασμα των γύρων ξεκίνησε να βρέχει πιο δυνατά και όλοι οι οδηγοί πέρασαν σιγά σιγά στα πιτ. Μόνο ο Μπάτον και ο Χούλκενμπεργκ έμειναν με τα ελαστικά με τα οποία είχαν ξεκινήσει τον αγώνα. Στον 19ο γύρο ο Χούλκενμπεργκ πέρασε μπροστά από τον Μπάτον.

Με τη βροχή να σταματάει οι οδηγοί ξαναβούτηξαν στα πιτ. Αυτή ήταν η ευκαιρία της Force India να πάρει την πρώτη νίκη της. Ωστόσο το κλαταρισμένο ελαστικό του Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Οι διαφορές εκμηδενίστηκαν!

Με την επανεκκίνηση του αγώνα ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Μπάτον. Στον 39ο γύρο ο Χούλκενμπεργκ γλίστρησε, ο Χάμιλτον τέθηκε επικεφαλής, ωστόσο ο Γερμανός δεν ήταν διατεθειμένος να εγκαταλείψει. Πέντε γύρους αργότερα γλίστρησε και έβγαλε εκτός αγώνα τον Χάμιλτον. Ο Χούλκενμπεργκ συνέχισε, αν και τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα πιτ και τερμάτισε πέμπτος.

Το συγκεκριμένο ατύχημα έγινε υπό βροχή. Πλέον είχε περάσει ο Μάσα στη δεύτερη θέση με τον Αλόνσο να ακολουθεί. Οι δύο Ferrari άλλαξαν θέσεις, όμως ο Αλόνσο δεν μπορούσε να πιάσει τον Μπάτον. Ο Φέτελ τερμάτισε έκτος και με διαφορά τριών βαθμών πήρε στο σπίτι του το πρωτάθλημα.

Το αντίο του Σουμάχερ

Πολλά τα λάθη του Γουέμπερ, όμως ο Αυστραλός επωφελήθηκε από όσα συνέβησαν και πήρε την τέταρτη θέση μπροστά από τον Χούλκενμπεργκ και τον Φέτελ.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ ολοκλήρωσε την καριέρα του με μια έβδομη θέση. Η τελευταία ανάμνηση από τον Γερμανό πολυπρωταθλητή είναι εξαιρετική: Μια καθαρή μάχη σώμα με σώμα με τον Κίμι Ράικονεν (Lotus) κι ας την έχασε και το γεγονός πως άφησε τον Φέτελ να τον περάσει για να μην αναμειχθεί στο παιχνίδι του τίτλου.

Δέκα τίτλοι μαζί Σουμάχερ και Φέτελ

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αναφέρθηκε στον Φέτελ, τον οποίο συνάντησε σε μικρή ηλικία σε διαγωνισμό καρτ στην πίστα του στο Κέρπεν. " Νομίζω πως είναι καλό τέλος για μένα εδώ, την ώρα που εκείνος εξασφαλίζει τον τρίτο τίτλο του. Είμαι υπερήφανος για αυτόν, είναι καλός φίλος μου και θα δούμε τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον".

Τη δεκάδα έκλεισαν ο Ζαν-Έρικ Βερν (Toro Rosso), o Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber) και ο Ράικονεν, ο οποίος έχασε όχι μόνο την αγωνιστική γραμμή, αλλά και την πίστα σε ένα σημείο του αγώνα!

Caterham και Marussia δεν πήραν κανένα βαθμό φέτος, αλλά διεκδικούσαν την 10η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτή πήγε στην Caterham χάρη στην 11η θέση του Βιτάλι Πετρόβ.

Το πρώτο επίσημο ραντεβού της Φόρμουλα 1 τη νέα χρονιά είναι στις 15 Μαρτίου στο Άλμπερτ Παρκ.

Η τελική κατάταξη

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ
1. Τζένσον Μπάτον McLaren Mercedes 1ωρ:45:22.645
2. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +2.754δευτ.
3. Φελίπε Μάσα Ferrari +3.615
4. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull Renault +4.936
5. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India Mercedes +5.708
6. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull Renault +9.453
7. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes +11.900
8. Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso Ferrari +28.600
9. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber Ferrari +31.200
10. Κίμι Ράικονεν Lotus Renault +1 γύρος
11. Βιτάλι Πετρόβ Caterham Renault +1 γύρος
12. Σαλ Πικ Marussia Cosworth +1 γύρος
13. Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso Ferrari + 1 γύρος
14. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham Renault + 1 γύρος
15. Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes + 1 γύρος
16. Τίμο Γκλοκ Marussia Cosworth +2 γύροι
17. Πέδρο ντε λα Ρόσα HRT Cosworth +2 γύροι
18. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT Cosworth + 2 γύροι
19. Πολ Ντι Ρέστα Force India Mercedes + 3 γύροι

Ταχύτερος γύρος: Χάμιλτον 1:18.069

Εγκατέλειψαν

ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΓΥΡΟΣ
Λιούις Χάμιλτον McLaren Mercedes 55ος
Ρομαίν Γκροζάν Lotus Renault 6ος
Παστόρ Μαλντονάντο Williams Renault 2ος
Μπρούνο Σένα Williams Renault 1ος
Σέρχιο Πέρες Sauber Ferrari 1ος

Κατάταξη οδηγών

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘΜΟΙ
1. Φέτελ 281
2. Αλόνσο 278
3. Ράικονεν 207
4. Χάμιλτον 190
5. Μπάτον 188
6. Γουέμπερ 179
7. Μάσα 122
8. Γκροζάν 96
9. Ρόσμπεργκ 93
10. Πέρες 66
11. Χούλκενμπεργκ 63
12 Κομπαγιάσι 60
13. Σουμάχερ 49
14. Ντι Ρέστα 46
15. Μαλντονάντο 45
16. Σένα 31
17. Βερν 16
18. Ρικιάρντο 10

Κατάταξη κατασκευαστών

ΘΕΣΗ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1. Red Bull Renault 460
2. Ferrari 400
3. McLaren Mercedes 378
4. Lotus Renault 303
5. Mercedes 142
6. Sauber Ferrari 126
7. Force India Mercedes 109
8. Williams Renault 76
9. Toro Rosso Ferrari 26
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ