X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Το "πυροτέχνημα" της Ferrari

Μ’ ένα «πυροτέχνημα», το ρεκόρ γύρου της πίστας της Βαρκελώνης από τη Ferrari, έκλεισαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 δύο εβδομάδες πριν το πρώτο φετινό γκραν πρι, στη Μελβούρνη (25/3).

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 1:17.182 και ο Κίμι Ράικονεν -ένα δέκατο πιο πίσω- διέλυσαν κατά πάνω από ένα δευτερόλεπτο το ανεπίσημο ρεκόρ γύρου της καταλανικής πίστας. Ενώ, όμως, αυτό είναι ενδεικτικό για την εξέλιξη της ταχύτητας των μονοθεσίων από πέρσι, πόσο ενδεικτικό είναι για τη διαφορά δυναμικής μεταξύ των φετινών Mercedes W09, Ferrari SF70H και Red Bull RB14;

Η Scuderia πέτυχε τους παραπάνω χρόνους ενώ έκανε προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών, που σημαίνει ότι -θεωρητικά- είχε το ελάχιστο φορτίο καυσίμου, και χρησιμοποιώντας τη νέα φετινή υπερμαλακή (hypersoft) γόμα. Καμία από τις Mercedes και RBR δεν έκανε προσομοίωση κατατακτήριων. Η Mercedes τη δεύτερη εβδομάδα αφοσιώθηκε στις προσομοιώσεις αγώνα με συστοιχίες γύρων με πολλά καύσιμα - κι εκτός των άλλων δεν χρησιμοποίησε ποτέ, όλο το τετραήμερο, την υπερμαλακή γόμα.

Συνεπώς, από πλευράς απόλυτης ταχύτητας σε έναν και μόνο γύρο δεν υπάρχουν σαφή συμπεράσματα για τη διαφορά απόδοσης των μονοθεσίων. «Εμείς δεν έχουμε κάνει ακόμα κανέναν γύρο με λίγα καύσιμα, οπότε δεν ξέρουμε που μπορεί το αυτοκίνητο να φτάσει», είπε ο Λιούις Χάμιλτον. Το βέβαιο είναι ότι ο Αγγλος έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο πολύ πιο δεκτικό στις αλλαγές ρυθμίσεων σε σχέση με την περσινή «ντίβα», όπως τη χαρακτήρισε ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ.

Και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήρωσε, για την RB14, ότι είναι η καλύτερη Red Bull από το πέρασμα στην υβριδική εποχή, το 2014, αλλά «δεν πιστεύω ότι έχουμε το ταχύτερο μονοθέσιο προς στιγμήν, πρέπει να το κάνουμε λίγο ταχύτερο ακόμα, όμως θα είμαστε κοντά στο κυνήγι της κορυφής, είμαστε κοντά».

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΑΓΩΝΑ

Εκείνο που έχει πολύ πιο μεγάλη σημασία είναι οι συστοιχίες γύρων, δηλαδή πόσο γρήγορο είναι κάθε μονοθέσιο στις συνθήκες της Κυριακής, όπου η απόλυτή του ταχύτητα κρύβεται κάτω από την ικανότητά του να διαχειριστεί καθένα από τα πέντε διαφορετικά σετ ελαστικών, με εναλλασσόμενα (καθώς περνούν οι γύροι) φορτία καυσίμου, και σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες.

Η Mercedes έκανε τη δεύτερη εβδομάδα στη Βαρκελώνη μια άκρως εντυπωσιακή προσομοίωση αγώνα 60 γύρων, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα - όμως ο Βάλτερι Μπότας παραδέχθηκε πως «έχουμε θέματα φθοράς με τις μαλακότερες». Η Pirelli αφήνει να εννοηθεί ότι όλα τα μονοθέσια είχαν φθορά των πίσω ελαστικών με την αύξηση της ισχύος, της αεροδυναμικής απόδοσης και άρα και της ταχύτητας των μονοθεσίων, καθώς και με τη νέα άσφαλτο της πίστας της Βαρκελώνης.

Η φθορά αυτή ήταν απλώς λίγο μεγαλύτερη στη Mercedes W09 με τη μαλακή γόμα. Η Mercedes φαίνεται, έτσι, να έχει διατηρήσει το μόνιμό της χαρακτηριστικό της περισσότερο «άγριας» χρήσης των πίσω ελαστικών, και έτσι ενδεχομένως να μειονεκτεί σε αγώνες με υψηλότερες θερμοκρασίες και μαλακότερες γόμες.

Και η Ferrari, αντίστοιχα, με το αντίστροφο χαρακτηριστικό όλα αυτά τα χρόνια, της ηπιότερης φόρτισης των πίσω ελαστικών, μπορεί και πάλι με την SF70H φέτος να έχει το αντίστοιχο πλεονέκτημα - ή μειονέκτημα σε ψυχρούς αγώνες με σκληρές γόμες, ειδικά για το ήπιο οδηγικό στιλ του Κίμι Ράικονεν.

Δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλές συμπέρασμα από τις δοκιμές της Βαρκελώνης ούτε για αυτό το θέμα, διότι στην αντιστοίχιση με τον Μπότας σε προσομοίωση αγώνα 60 γύρων, ο Σεμπάστιαν Φέτελ σε αρκετούς από αυτούς έδειχνε να ακολουθεί όχι τον ταχύτερο ρυθμό, αλλά έναν προκαθορισμένο από την ομάδα χρόνο γύρου.

Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να σημαίνει ότι ίσως ο Φέτελ χρειάστηκε να κινείται πιο αργά διότι τα 105 κιλά του φετινού ορίου καυσίμου μπορεί να μην είναι αρκετά για τη Ferrari. Δηλαδή, η Scuderia να μην βγάζει τερματίζει το γκραν πρι με ένα γεμάτο δοχείο καυσίμων. Αυτό ήταν ένα συχνό φαινόμενο πριν λίγα χρόνια, που επεβλήθη το όριο των 100 κιλών (τότε), και αναμφίβολα ο ρυθμός με τον οποίο η Ferrari κινήθηκε στη Βαρκελώνη μπορεί να δείχνει κάτι τέτοιο.

Έναν αντίστοιχο χρόνο εντυπωσιασμού έκανε στο τέλος του δεύτερου τετραημέρου στη Βαρκελώνη και η McLaren, με τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έφτασε το ρεκόρ του Φέτελ στα 6 δέκατα, όμως η McLaren φαίνεται να είναι σε ένα δεύτερο επίπεδο κάτω από τις Mercedes-Ferrari-RBR, μαζί με τις Renault και Haas - σ’ ένα επίπεδο υστέρησης από τα τρία ταχύτερα μονοθέσια κατά προσέγγιση ενός δευτερολέπτου.

Επιπλέον, η ομάδα του Woking πασχίζει να ανταπεξέλθει στις -φυσιολογικές- δυσλειτουργίες της πρώτης εφαρμογής του κινητήρα ενός νέου προμηθευτή, της Renault που αντικατέστησε τη Honda, σ’ ένα έτσι κι αλλιώς χωροταξικά οριακό -για αεροδυναμικούς λόγους- μονοθέσιο.

Ο Αλόνσο και ο Στόφελ Βαντόρν ήταν στις κατώτερες θέσεις της λίστας του αριθμού γύρων και τα δύο τετραήμερα στη Βαρκελώνη, καθώς και στο δεύτερο χρειάστηκε να αλλαχθεί δύο φορές ο κινητήρας τις δύο μέρες του Αλόνσο. Παρόλα αυτά, ο 37χρονος εμφανίστηκε ικανοποιημένος από το ότι η McLaren έχει την ταχύτητα, ακόμα κι αν η αξιοπιστία δεν έχει ακόμα επιτευχθεί.

Αντίθετα, η Toro Rosso, όπου «μετακόμισε» η Honda, ήταν τρίτη στη λίστα της συγκομιδής γύρων, και μάλιστα όχι με κακό γυρολόγιο. Ήταν ταχύτερη της προβληματικής Williams και της Force India. Όμως αναμφίβολα η επίδοση της εβδομάδας ήταν ο 6 χρόνος του Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas: ήταν ο μόνος της πρώτης εξάδας που επετεύχθη με την πολύ μαλακή γόμα και όχι με την υπερμαλακή, αποδίδοντας έτσι στη Haas τον τίτλο της «λευκής Ferrari».


ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ

2Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ (Ανά οδηγό)

1. Φέτελ (Ferrari) 1:17.182

2. Ράικονεν (Ferrari) 1:17.221

3. Αλόνσο (McLaren) 1:17.784

4. Ρικιάρντο (Red Bull) 1:18.047

5. Σάινθ (Renault) 1:18.092

6. Μάγκνουσεν (Haas) 1:18.360

7. Γκασλύ (Toro Rosso) 1:18.363

8. Χάμιλτον (Mercedes) 1:18.400

9. Γκροζάν (Haas) 1:18.412

10. Μπότας (Mercedes) 1:18.560

11. Χούλκενμπεργκ (Renault) 1:18.675

12. Βαντόρν (McLaren) 1:18.855

13. Χάρτλεϊ (Toro Rosso) 1:18.949

14. Οκόν (Force India) 1:18.967

15. Λεκλέρκ (Sauber) 1:19.118

16. Σιρότκιν (Williams) 1:19.189

17. Έρικσον (Sauber) 1:19.244

18. Κούμπιτσα (Williams) 1:19.629

19. Πέρεθ (Force India) 1:19.634

20. Φερστάπεν (Red Bull) 1:19.842

21. Στρολ (Williams) 1:19.954

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ