X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Tο πλάνο της Toyota και ο ρόλος του Μιχάλη Ζώτου

TMG Yaris WRC Test 19th-21st March 2014. Italy. TMG - JAMES MOY PHOTOGRAPHY

Tην άνοιξη του 2016 θα ξεκινήσουν οι εντατικές δοκιμές εξέλιξης του αγωνιστικού Toyota Yaris, το οποίο από το 2017 θα εισέλθει στο στίβο... μάχης του WRC με στόχο την κορυφή.

Αυτό ανέφερε ο επικεφαλής της Toyota GAZOO Racing, της ομάδας δηλαδή που έχει αναλάβει να "τρέξει" το αγωνιστικό πρόγραμμα της ιαπωνικής φίρμας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, Tommi Mäkinen.

Η Toyota Motorsport (TMG) που εδρεύει στην Κολωνία είχε αρχικώς αναλάβει την κατασκευή και εξέλιξη του αγωνιστικού Yaris, πριν το ιαπωνικό εργοστάσιο αναθέσει τελικά το όλο project στην η οποία θα έχει καθοριστική συμβολή στο project στην Tommi Mäkinen Racing.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Οι αμφιβολίες που προέκυψαν σχετικά με την εμπλοκή της TMG εξαλείφθηκαν από τα λεγόμενα του ίδιου του Φινλανδού θρύλου των αγώνων Ράλι.

«Η TMG είναι συνεργάτης-κλειδί για εμάς. Είναι υπεύθυνη για την σχεδίαση και την παραγωγή του κινητήρα του Yaris WRC, ο οποίος θα είναι αποκλειστικά της Toyota», είπε χαρακτηριστικά ο Makinen.

H βάση της ομάδας θα είναι στη Φινλανδία, ωστόσο στο Πρωτάθλημα θα δηλωθεί ως ιαπωνική ομάδα. Τα εργαστήρια και γραφεία σχεδίασης στεγάζονται στην Puuppola, που είναι και η έδρα της Tommi Mäkinen Racing. Δεν θα είναι όμως αυτές οι εγκαταστάσεις του team, όπως ανέφερε ο Φινλανδός.

Από κει και πέρα, αυτή τη στιγμή η ομάδα δουλεύει πυρετωδώς προκειμένου λίαν συντόμως να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρώτου Yaris. « Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία της σχεδίασης του αυτοκινήτου. Η ομάδα των μηχανικών και των σχεδιαστών μαζί με τους προμηθευτές μας εργάζονται σκληρά ώστε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να νικά. Η συναρμολόγηση του Yaris WRC θα ξεκινήσει πολύ σύντομα».

Οι δοκιμές, όπως προαναφέραμε, είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2016. «Έχουμε ήδη καταρτίσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών που περιλαμβάνει εξαντλητικά τεστ τόσο στη Φινλανδία όσο και σε διάφορα άλλα μέρη του κόσμου», σημειώνει ο Makinen.

Το ελληνικό στοιχείο...

Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς που θα επωμιστούν το βάρος της εξέλιξης (σ.σ. εδώ ρόλο μπορεί φυσικά να παίξει και ο Makinen) δεν υπάρχει ακόμα απόφαση. Ο Makinen, πάντως, τόνισε ότι στόχος της ομάδας είναι να "κατεβάσει" στο Πρωτάθλημα το 2017 τρία Yaris WRC: « Συζητάμε με αρκετούς οδηγούς ενόψει του 2017, έχοντας κατά νου την ελπίδα να μπούμε με τουλάχιστον δύο αν όχι τρία οχήματα στο Πρωτάθλημα».

Περισσότερα από 40 «αφοσιωμένα άτομα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Makinen, εργάζονται νυχθημερόν για να φέρουν εις πέρας την αποστολή. Θέσεις κλειδιά έχουν αναλάβει άνθρωποι της εμπιστοσύνης του, με αρκετούς από τους οποίους έχει συνεργαστεί στο παρελθόν.

Ο Jarmo Lehtinen, πρώην συνοδηγός του Mikko Hirvonen, έχει αναλάβει ρόλο αγωνιστικού διευθυντή, ενώ επικεφαλής επιχειρήσεων είναι ο επίσης Φινλανδός, Lauri Riipinen, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον Makinen από το 2005 έως και το 2013.

Στο τεχνικό επιτελείο συναντάμε έναν συμπατριώτη μας, τον Μιχάλη Ζώτο για τον οποίο εδώ και καιρό σας έχουμε ενημερώσει πως έχει αναλάβει ρόλο-κλειδί στο project .

Ο 47χρονος Έλληνας μηχανικός, που διετέλεσε στο παρελθόν μηχανικός του Makinen στη Subaru, είναι ο τεχνικός διευθυντής του εγχειρήματος, ενώ αρχισχεδιαστής είναι ο Simon Carrier που είχε ηγηθεί της σχεδιαστικής ομάδας της M-Sport στη σχεδίαση του Ford Focus RS.

O επί χρόνια μηχανικός του Miko Hirvonen στη Ford, Tom Fowler, ανέλαβε καθήκοντα επικεφαλής του μηχανολογικού τομέα, ενώ ο Mikko Ruoho που εργάζεται στην Tommi Mäkinen Racing από το 2007, είναι επικεφαλής των ηλεκτρικών

« Υπάρχουν αρκετές θέσεις που πρέπει να καλυφθούν ακόμα. Ψάχνουμε για ανθρώπους που είναι έτοιμοι να δουλέψουν σκληρά και που θέλουν να εργαστούν σε μια ομάδα που λειτουργεί σαν μεγάλη οικογένεια», σημειώνει ο Makinen και προσθέτει εξηγώντας τη λογική που διέπει το team: « Δεν χρειάζεται να διαθέτεις τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό ή ομάδα για να νικήσεις. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να χαλαρώσεις και να διασκεδάσεις την εμπειρία και να μοιραστείς αυτήν την εμπειρία με ανθρώπους που αισθάνονται το ίδιο. Θέλουμε να δείξουμε σε όλους ότι αγαπάμε τα αυτοκίνητα και συνάμα διασκεδάζουμε δουλεύοντας μαζί. Θέλουμε να κάνουμε πράγματα με τον τρόπο της Toyota».

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟ 2016

ΓΙΑΤΙ Η KAMAZ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΤΟΥ DAKAR (VIDEO)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ NISSAN GT-R NISMO GT3 ΓΙΑ ΤΟ BATHURST 12 HOUR (VIDEO)

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ