X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Τετράστερος Φέτελ

Τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ! Σε συνεχόμενες χρονιές σαν τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και τον Μίκαελ Σουμάχερ. Νταμπλ για τη Red Bull.

Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, Αλέν Προστ, Μίκαελ Σουμάχερ... Σεμπάστιαν Φέτελ! Πολυνίκες, πολυπρωταθλητές, εκπρόσωποι διαφορετικών εποχών στη Φόρμουλα 1. Και όλοι τους είναι τέσσερις φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές!

Ο Φέτελ αναδείχθηκε με στυλ ο νεότερος τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (σ.σ. 26 χρονών και 116 ημερών), παίρνοντας την τρίτη νίκη στην Ινδία σε έναν αγώνα με μπόλικη τακτική.

" Απίστευτο, ναι, ναι, ναι!" ήταν το μοναδικό σχόλιο του οδηγού από το Χέπενχαϊμ. Ο ίδιος παραδέχθηκε στη συνέχεια πως... είχε ήδη αδειάσει όταν διέσχισε τη γραμμή του τερματισμού. Τα λόγια έβγαιναν δύσκολα, αλλά είχε... περισσέψει μπόλικη αδρεναλίνη στο ντεπόζιτο.

Πανηγύρισε τον τίτλο με το θεαματικότερο τρόπο που μπορεί να γιορτάσει ένας οδηγός, κάνοντας donuts που θα ζήλευε και ο μετρ του είδους, ο Άλεξ Ζανάρντι. Παράτησε την επονομαζόμενη "Πεινασμένη Χάιντι" (σ.σ. δίνει ονόματα σε όλα τα μονοθέσια του) στη μέση, την προσκύνησε και συνέχεια σκαρφάλωσε στο pitwall για να γιορτάσει με τους "αρχιτέκτονες" Έιντριαν Νιούι και Κρίστιαν Χόρνερ.

Και βέβαια το μέντορα του, Χέλμουτ Μάρκο, ο οποίος ήταν ο πρώτος που φόρεσε το μπλουζάκι και το καπέλο πρωταθλήματος. Ιδανική ή σχεδόν ιδανική μέρα για τη Red Bull που εξασφάλισε και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Κανονικά η αυστριακή ομάδα θα είχε κάνει το 1-2 αν δεν εγκατέλειψε ο Μαρκ Γουέμπερ με πρόβλημα στον εναλλάκτη.

Ο Φέτελ δεν συγκράτησε τα δάκρυα του την ώρα που περίμενε να βγει για την απονομή. Από κάτω το δεξί του χέρι, η Μπρίτα έκλαιγε αγκαλιά με τους μηχανικούς. Δέχθηκε να τον σηκώσουν στα χέρια οι οδηγοί που βρέθηκαν μαζί του στο βάθρο σε αυτή την ιστορική μέρα, ο δεύτερος Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) και ο τρίτος Ρομαίν Γκροζάν (Lotus). Ο τελευταίος ήταν πολύ ευτυχισμένος, καθώς είχε εκκινήσει από την 17η θέση!

Ο αγώνας

Για να φτάσει ο Φέτελ στην 6η συνεχόμενη νίκη του (σ.σ. μια μακριά από το ρεκόρ του Σουμάχερ) και στην 10η φετινή, τις ομάδες και τους τηλεθεατές περίμενε σπαζοκεφαλιά με τα ελαστικά.

Στην εκκίνηση ο Φέτελ με τη μαλακή γόμα της Pirelli έφυγε μπροστά, όμως ο Γουέμπερ με τη μέση γόμα δίπλα του "κόλλησε" και είχε επαφή με τη Lotus του Ράικονεν και τη Ferrari του Αλόνσο. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να μπει στα πιτ στον 1ο γύρο για αλλαγή πτέρυγας, καταστρέφοντας τα σχέδια της Ferrari.

Μόλις στον 2ο γύρο ο Φέτελ μπήκε στα πιτ για να βάλει τη μέση γόμα και έπεσε στην 17η θέση. Ήδη φαινόταν πως η νίκη θα κριθεί ανάμεσα στις δύο Red Bull. Στον 21ο γύρο ο Φέτελ βρέθηκε πίσω από τον Γουέμπερ, ξεπερνώντας ένα ένα τα εμπόδια των αντιπάλων του.

Ο Αυστραλός δεν είχε καταφέρει να πάρει μεγάλη διαφορά. Έτσι όταν μπήκε στα πιτ για πρώτη φορά στον 28ο γύρο ο Φέτελ πέρασε μπροστά. Μαλακή και όχι μέση γόμα για τον οδηγό που εγκαταλείπει στο τέλος της χρονιάς σε μια κίνηση-έκπληξη που δεν βγήκε. Τρεις γύρους μετά ξαναμπήκε στα πιτ για τη μέση γόμα και στον 39ο γύρο ενημερώθηκε πως έπρεπε να εγκαταλείψει γιατί διαπιστώθηκε πρόβλημα με τον εναλλάκτη.

Έτσι ο Κίμι Ράικονεν (Lotus) βρέθηκε με τη δεύτερη θέση, όμως τα ελαστικά του ήταν φθαρμένα, καθώς είχε σταματήσει μόλις στον 7ο γύρο. Πρώτα τον προσπέρασε ο Ρόσμπεργκ και στη συνέχεια ο Ράικονεν έκανε τη ζωή δύσκολη στον τιμέιτ του, Γκροζάν. Τελικά η Lotus έδωσε την εντολή να τον αφήσει με τον Φινλανδό να απαντάει "καλά, μη φωνάζετε".

Ο Ράικονεν κατρακύλησε στην 7η θέση, αφού έχασε τόσο από τον Φελίπε Μάσα (Ferrari), όσο και από τον Σέρχιο Πέρες (McLaren) και τον Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) με τον τελευταίο να τρώει προσπέρασμα από τον διάδοχο του.

Τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν ο Πολ Ντι Ρέστα (Force India), ο Έιντριαν Σούτιλ (Force India) και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (Toro Rosso).

Όταν πια είχε στεγνώσει η σαμπάνια από τους πανηγυρισμούς ανακοινώθηκε πως ο Φέτελ τιμωρήθηκε με επίπληξη και πρόστιμο 25.000 ευρώ από τους αγωνοδίκες, γιατί έπρεπε να επιστρέψει στο παρκ φερμέ μετά το τέλος του αγώνα!

Η τελική κατάταξη:

1.Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:31:12.187

2.Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes +29.823

3.Ρομαίν Γκροζάν Lotus-Renault +39.892

4.Φελίπε Μάσα Ferrari +41.692

5.Σέρχιο Πέρες McLaren-Mercedes +43.829

6.Λιούις Χάμιλτον Mercedes +52.400

7.Κίμι Ράικονεν Lotus-Renault +1:07.900

8.Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes +1:12.800

9.Έιντριαν Σούτιλ Force India-Mercedes +1:14.700

10.Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari +1:16.200

11.Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +1:18.200

12.Παστόρ Μαλντονάντο Williams-Renault +1:18.900

13.Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso-Ferrari +1 γύρος

14.Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes +1 γύρος

15.Εστεμπάν Γκουτιέρες Sauber-Ferrari +1 γύρος

16.Βάλτερι Μπότας Williams-Renault +1 γύρος

17.Μαξ Τσίλτον Marussia-Cosworth +2 γύροι

18.Ζουλ Μπιάνκι Marussia-Cosworth + 2 γύροι

19.Νίκο Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari + 6 γύροι

Ταχύτερος γύρος: Ράικονεν 1:27.679

Βαθμολογία οδηγών

1.Φέτελ 322β.

2.Αλόνσο 207

3.Ράικονεν 183

4.Χάμιλτον 169

5.Γουέμπερ 148

6.Ρόσμπεργκ 144

7.Μάσα 102

8.Γκροζάν 102

9.Μπάτον 60

10.Ντι Ρέστα 40

Βαθμολογία κατασκευαστών

1.Red Bull-Renault 470

2.Mercedes 313

3.Ferrari 309

4.Lotus-Renault 285

5.McLaren-Mercedes 93

6.Force India-Mercedes 68

7.Sauber-Ferrari 45

8.Toro Rosso-Ferrari 32

9.Williams-Renault 1

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ