X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Συγκρίνοντας εποχές και ανθρώπους

Σκέψεις και απόψεις μετά την παρουσία μας στη συνέντευξη Τύπου της 61ης έκδοσης του εθνικού μας αγώνα.

"Παρουσία της Πολιτικής και Αθλητικής ηγεσίας του τόπου, εδόθη με λαμπρότητα χθες, εις την αίθουσαν χοροεσπερίδων του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετανία, συνέντευξις Τύπου δια το ράλεϋ της Ακροπόλεως".

Κάπως έτσι θα ήταν οι πρώτες αράδες της είδησης στη δεκαετία του '50, αν και δεν είναι καθόλου βέβαιο, πως εκείνη την εποχή γινόταν συνέντευξη Τύπου πριν την τέλεση του αγώνα.

Στο πέρασμα του χρόνου είχα την τύχη να παρευρεθώ, μόλις, σε τρεις τέτοιες. Η πρώτη ήταν το '79, για το 26ο, η δεύτερη το '99 για το 46ο, και τελευταία χθες, Δευτέρα 7/9, για το 61ο.

Ατυχώς, η μνήμη μου με έχει εγκαταλείψει και δεν μπορώ να θυμηθώ που δόθηκε η συνέντευξη Τύπου για το 26ο. Αν κάποιος αναγνώστης το θυμάται πολύ ευχαρίστως να μας το πει να συμπληρώσουμε το κενό.

Θυμάμαι, όμως, ότι αλυτάρχης ήταν η Πέγκυ Τρικάκου, για πρώτη φορά μάλιστα τοποθετήθηκε γυναίκα σε αυτό το πόστο, για αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ασφαλώς και θυμάμαι ότι κορυφαίο πρόσωπο στην οργάνωση και στην Λέσχη εκείνη την εποχή ήταν ο Αλέξανδρος Δαρδούφας. Έχοντας πρόσφατα αναλάβει την προεδρία από την εμβληματική φυσιογνωμία του Απόστολου Νικολαίδη ήταν ένας άνθρωπος που ήξερε πολύ καλά τις κινήσεις στην υπό διαμόρφωση σκακιέρα της παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Ο εκλιπών είχε γίνει στόχος δριμύτατης κριτικής για τις επιλογές του, σε ό,τι αφορά τον τρόπο που διοίκησε το σπορ στα 17 χρόνια που άσκησε εξουσία. Όσο και αν αυτό είναι μια άλλη κουβέντα, οφείλω να θυμηθώ, ότι με το θάρρος της γνωριμίας μασ από τα παιδικά μου χρόνια, τον είχα πλησιάσει και τον είχα παρακαλέσει να ξαναδεί το θέμα με τους πολύ σφικτούς χρόνους των απλών διαδρομών. Δεν δέχτηκε καμιά συζήτηση, ενώ σε άλλες, επί του θέματος τοποθετήσεις του, είχε φανεί και αρκετά δηκτικός, με παρατηρήσεις του τύπου: «Υπάρχει και το Πρωτελατών για όσους δεν μπορούν».

Όλως αιφνιδίως όμως, ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση δόθηκε, από την οργάνωση, συνολικά 50 λεπτά (δέκα σε κάθε σκέλος) έξτρα χρόνος. Μολοντούτο, μόλις 20 από τα 155 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν αντίκρισαν την καρό σημαία, αν και εξαιρέθηκαν τρεις δύσκολες ετάπ του νυκτερινού σκέλους Καλαμπάκα Ι – ΙΙ. Αν δεν είχε δοθεί εκείνη η παράταση, την Διονυσίου Αρεοπαγίτου θα έβλεπε μονοψήφιος αριθμός πληρωμάτων, όπως και το '71. Το λάθος της οργάνωσης δεν αναγνωρίστηκε, δεν συζητήθηκε, δε αναλύθηκε ποτέ. Τουλάχιστον δημόσια. Το κλίμα της Λέσχης δεν επέτρεπε, ερωτήσεις, αμφισβητήσεις, αντιρρήσεις.

Τα γράφω όλα τούτα σήμερα λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη Τύπου του 61ου, ώστε να γίνουν σαφείς οι διαφορές των εποχών, αλλά και η ένταση της αντίθεσης ανάμεσα σε «ελπικούς» και πάσης φύσεως αντιφρονούντες. Ήταν βαθύ, πολύ βαθύ το ρήγμα και οι παλιότεροι όπως ο Γ. Ραπτόπουλος έχουν πολλές λυπητερές ιστορίες να διηγηθούν. Υπό αυτό το πρίσμα είναι εύκολα ερμηνεύσιμο το πάθος του Φ. Αντωνιάδη, τότε που έβαλε τη ψυχή του για την Ομοσποδία και την έβαλε με τρόπο ακραίο.

Με τον ίδιο τρόπο δικαιολογείται και η συχνά δυσερμήνευτη ένταση που στελέχη της Ομοσπονδίας όπως ο Δ. Μιχελακάκης ή ο Γ. Περιμένης, εναντιώνονται σε κάθε τι «ελπικό» ακόμα και τώρα που η Λέσχη παρουσιάζει έντονα τον επιθανάτιο ρόγχο της σε αυτή την "in extremis" κατάσταση που βιώνει.

Δεν αντιστέκομαι καθόλου στον πειρασμό να κάνω συγκρίσεις, ανάμεσα στο τότε και στο τώρα. Και ως γνωστόν είναι τόσο δύσκολο όσο και επικίνδυνο να μιλήσεις για καλύτερες ή χειρότερες εποχές, αλλά τόσο ανάλαφρο να πεις για διαφορετικές.

Από το άψογο κοστούμι, ή μπλέιζερ και ενίοτε κάποιο φουλάρι των ανθρώπων της Λέσχης, που για ελάχιστα συζητούσαν και πολύ λιγότερα ανέχονταν, περάσαμε σε ολότελα άλλο modus vivnedi, των προσώπων της Ομοσπονδίας, όπου πάρα πολλά συζητιούνται ενώ ενίοτε γίνονται και στόχος χυδαίας κριτικής. Αλλά έτσι λειτουργούν οι θεσμοί. Προφανώς κρίνεται προτιμητέα η ενδεχόμενη χυδαιότητα άσχετων ή επαγγελματικά άστεγων, από το καθεστώς της αυστηρής απολυταρχίας. Δεν είναι παρά το τίμημα της όποιας ελευθερίας. Από το «μπορώ να σας απασχολήσω για ένα λεπτό κ. Πρόεδρε» έως το «να σου πω δυο λόγια ρε Μητσάρα» η απόσταση είναι μερικές δεκαετίες αλλά και κάτι άλλο που δεν ορίζεται από χρόνο.

Η ηγεσία της Ο.Μ.Α.Ε. λοιπόν, με εμφανείς τις κάθε τύπου αγωνιστικές καταβολές της, έδειξε άλλη μια φορά ότι προς το παρόν τίποτα και κανείς δεν μπορούσε να το πάει καλύτερα.

Κοντά της και ο χορηγός, που έδωσε ανάσα ύπαρξης στο Ακρόπολις. Ο, και, πρόεδρος του Σ.Ο.Α.Α. που εμφανίστηκε με Baseball cap του συνδέσμου δεν δίστασε να δείξει ένα πολύ διαφορετικό πρόσωπο από το συνηθισμένο, συνθέτοντας μια ασυνήθιστη εικόνα. Εκείνη του προσιτού, σχεδόν εκλαϊκευμένου εύπορου, ο οποίος είναι αποφασισμένος να κάνει πράγματα, που δεν κρατά αποστάσεις, αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα να γίνει επιθετικός όποτε το κρίνει αναγκαίο. Χιουμοριστικά εμμονικός στο θεματάκι που έχει με έτερο αγωνιζόμενο και φιλόξενος οικοδεσπότης, αφού η συνέντευξη παρατέθηκε σε ένα από τα ταχύπλοα της ιδιοκτησίας του (Champion Jet2), άλλο ένα ασυνήθιστο γεγονός.

Δικαιολογημένα έδωσε με απλοϊκό τρόπο το αμετροεπές της δημοσιογραφίας ή πιο σωστά κάποιας δημοσιογραφίας. Σε άλλο επίπεδο, ας γκρινιάξει και η ταπεινότητά μου για το μουσικό πρόγραμμα, που ναι μεν ήταν διαλεκτό και με ωραίες εκτελέσεις αλλά παράλειψη που δεν έκλεισε με κάτι Ελληνικό και τι πιο τοπικά επίκαιρο όπως: Τα παιδιά του Πειραιά.

Στην ουσία τώρα, μέσα σε εποχές εξαιρετικά δύσμορφες, βιώνουμε μεγάλες και ενδιαφέρουσες ανατροπές. Έχουμε μια εργατική, μια μαχητική Ομοσπονδία, αποφασισμένη όχι απλώς να επιβιώσει αλλά να περάσει πολιτικές, να αλλάξει πράγματα, να κινηθεί. Με κινήσεις ενίοτε παράτολμες, οι οποίες όμως επιβραβεύτηκαν, με όραμα και στόχους.

Έχουμε επίσης για πρώτη φορά, έναν χορηγό με πολλαπλούς ρόλους. Αγωνιζόμενος άρα γνώστης, πρόεδρος του Σ.Ο.Α.Α. συνεπώς με επιθυμία προσφοράς και τέλος παραλής αλλά εκτός αγωνιστικού κυκλώματος με τη λογική ότι δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει αυτοκίνητα ή αναλώσιμα.

Αυτός ο συνδυασμός κρίνεται κατ' αρχάς ως διασώστης του Δ.Ρ.Α. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον αλλά ότι υπάρξει θα το χρωστά σε αυτόν τον συνδυασμό.

Όπως και να έχει αυτή η αμεσότητα, είναι τόσο διαφορετική από την αντίστοιχη συνέντευξη του 46ου με χορηγούς εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, τράπεζα και τσιγαράδες. Είχε λάβει χώρα στο Hilton, είχε γενικό κουμανταδόρο στα οικονομικά -μάνατζερ που λέμε- και γενικώς χαρακτηριζόταν από μια άλλη προσέγγιση, προοίμιο του παράλογου καλοκαιριού του '99 και ότι μεσολάβησε αργότερα με τις πτήσεις του Χ.Α.Α., τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την ισοτιμία του ευρώ, και όλα όσα τέλος πάντων ευθυγραμμίστηκαν ώστε να προκύψει η ύφεση.

Για να γκρινιάξω λίγο ακόμα, δεν είναι η ανάμνηση όλων των εξωαγωνιστικών που ταλαιπωρεί την σκέψη μου, αλλά και η αλλαγή των συνθηκών τέλεσης των αγώνων με service park, refueling areas και ότι άλλο ήταν απαιτητό για να τηλεοπτικοποιηθεί ο θεσμός. Άλλαζαν οι εποχές, άλλαζαν τα πράγματα. Ακόμα και τότε όμως, υπήρχαν προσωπικότητες όπως ο Colin ή ο Richard που δυστυχώς εγκατέλειψαν τον μάταιο κόσμο μας, αλλά και πρωταγωνιστές επιπέδου όπως οι Kankkunen, Sainz, Makinen, Gronholm.

Για να μην πάμε πίσω στο 26ο, όπου θα συναντήσουμε μια ντουζίνα προσωπικοτήτων και άλλα τόσα εργοστάσια σε μια περιπέτεια 2.974 χλμ και 58 ειδικών μήκους 1.007 χλμ.

Για να μην καταντήσουμε σε άλλο ένα θλιβερό μνημόσυνο, αλλοτινών εποχών, οφείλουμε να κοιτάξουμε μπροστά, να εκτιμήσουμε τις προσπάθειες, να καθαρίσουμε από κάθε λογής ζιζάνιο το χώρο και να στηρίξουμε, ο καθένας με τον τρόπο του, το εγχείρημα. Και οι παλαιότεροι βέβαια να μην ξεχνούν.

Καλή επιτυχία σε διοργανωτές και αγωνιζόμενους ή πιο εύστοχα όπως έλεγε ο Μηνάς Βουρδουμπάκης σε όλη την πιτσιρικαρία που προμηθευόταν νούμερα από το επί της οδού Καλλιρρόης κατάστημά του, τη δεκαετία του '70: Καλή διασκέδαση.

Για την ιστορία, ακολουθεί το δελτίο Τύπου για την χθεσινή (7/9) συνέντευξη...

«Στο επιβατηγό-οχηματαγωγό Champion Jet2 της SEAJETS, της ναυτιλιακής εταιρείας που από αυτήν τη χρονιά συνδέει το όνομά της με το Ράλλυ Ακρόπολις, παραχωρήθηκε νωρίτερα συνέντευξη Τύπου για τον 9ο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), που θα διεξαχθεί στις 9-11 Οκτωβρίου 2015 με επίκεντρο για έκτη συνεχή φορά το Λουτράκι.

Με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στην είδηση της χορηγίας και μετονομασίας του Αγώνα σε SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις για το τρέχον και το επόμενο έτος, ο ιθύνων νους της ομώνυμης ναυτιλιακής, κ. Μάριος Ηλιόπουλος, επεσήμανε ότι είναι χαρά για την εταιρεία του το ότι πλέον συμπλέει με ένα διεθνές αθλητικό γεγονός του βεληνεκούς του Ράλλυ Ακρόπολις.

Κάτι που καλωσόρισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, ο οποίος τόνισε πόσο σημαντική είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία για τον αγώνα, πολύ περισσότερο δεδομένου του περιορισμένου χρόνου που έχει η ΟΜΑΕ στη διάθεσή της για την άρτια διεξαγωγή του αγώνα. Παρόλ' αυτά, ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος ότι και το Κράτος πλέον φαίνεται πως αντιλαμβάνεται το ειδικό βάρος του Αγώνα, κάτι που αποτυπώνεται και από το ότι ένας από τους χορηγούς του για το 2015 είναι ο ΕΟΤ.

Η τοπική αυτοδιοίκηση εκπροσωπήθηκε από δημάρχους των περιοχών από όπου περνά η διαδρομή του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015 και, βέβαια, από τον κ. Γιώργο Γκιώνη, Δήμαρχο Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων. Κατά το χαιρετισμό του, ο κ. Γκιώνης, ο οποίος ήδη από το 2009, οπότε και η μεταφορά του Αγώνα στο Λουτράκι, έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του αναφορικά με το πόσο σημαντική θεωρεί τη διεξαγωγή του στον τόπο που εκπροσωπεί, υπογράμμισε το ότι η πόλη του Λουτρακίου και οι επαγγελματίες της περιοχής έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι μπορούν να φιλοξενήσουν και να υποστηρίξουν με επιτυχία μια διοργάνωση τόσο μεγάλου βεληνεκούς.

Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισαν στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015 από την πλευρά τους ο βουλευτής Κορινθίας της ΝΔ κ. Χρίστος Δήμας, ο οποίος επί σειρά ετών ενεργεί προς όφελος του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα και του Ράλλυ Ακρόπολις ειδικότερα, όσο και ο κ. Βασίλειος Παναγόπουλος, Διευθυντής Λιανικής Εμπορίας της ΕΚΟ, μέλους του Ομίλου ΕΛΠΕ, η οποία για ακόμα μία χρονιά υποστηρίζει έμπρακτα τη διοργάνωση ως Επίσημος Χορηγός. Ειδικότερα ο κ. Δήμας στάθηκε στο γεγονός ότι το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αθλητικές διοργανώσεις όχι μόνο για την Κορινθία αλλά για ολόκληρη την Ελλάδα, τη στιγμή που ο κ. Παναγόπουλος από την πλευρά του ευχήθηκε να αναγνωριστεί η σπουδαιότητα του Αγώνα ευρεώς ώστε να έρθουν δίπλα του περισσότεροι χορηγοί.

Είδηση σαφέστατα αποτελεί το γεγονός ότι, έπειτα από δεκατέσσερα χρόνια στο τιμόνι άρτιων διοργανώσεων, η κ. Ανίτα Πασαλή, η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με τον τίτλο του Αλυτάρχη του Αγώνα, «περνάει τη σκυτάλη» -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε συμμετέχει καθοριστικά στα δρώμενα- στον κ. Νίκο Μανώλη, πρόεδρο της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Λαμίας και άνθρωπο με σημαντική εμπλοκή και εμπειρία στα αγωνιστικά δρώμενα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες. Διά στόματός του, λοιπόν, έγινε η παρουσίαση του φετινού αγώνα, στον οποίο, όπως όλα δείχνουν, την παράσταση θα κλέψει η πρώτη ημέρα (Σάββατο 10 Οκτωβρίου), με τη διεξαγωγή τόσο της μεγαλύτερης ειδικής διαδρομής, SEAJETS Κινέτα-Λουτράκι, συνολικού μήκους 43,41 χλμ., όσο και της EKO Racing Κινέτα, που θα πραγματοποιηθεί μετά τη δύση του ηλίου.

To SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015 τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού που αποτελεί και έναν από τους βασικούς χορηγούς του Αγώνα, και διοργανώνεται με την υποστήριξη των δήμων Άργους-Μυκηνών, Κορινθίων, Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων, Μεγαρέων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης και Σικυωνίων».

Διαβάστε ακόμα στο Car and driver:

Πρώτα στοιχεία για το φετινό Ακρόπολις

«Πράσινο φως» για το Ράλι Ακρόπολις!

Για το Ακρόπολις που αγαπήσαμε...

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ