X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

F1

Πέμπτη διαδοχική νίκη της Toyota στις 24 Ώρες του ΛεΜάν

TOYOTA GAZOO Racing. World Endurance Championship. Le Mans 24 Hours Race Le Mans Circuit, France 6th to 12th June 2022 Podium and race winner celebrations Sebastien Buemi (SUI) ryp and Brendon Hartley (NZL) TOYOTA GAZOO RACING

Η Toyota συνέχισε την απόλυτη κυριαρχία της σε έναν από τους διασημότερους αγώνες του παγκόσμιου μότορσπορ, κερδίζοντας στην 90ή του επέτειο με τους πρώην οδηγούς της F1 Σεμπαστιάν Μπουεμί, Μπρέντον Χάρτλεϊ και τον Ρίο Χιρακάβα. Στην 13η θέση ο Οζιέ.

Στην τελευταία χρονιά πριν την κατακλισμιαία είσοδο του ανταγωνισμού της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), στο οποίο οι 24 Ώρες του ΛεΜάν περιλαμβάνονται, η ιαπωνική εταιρεία δεν απειλήθηκε ποτέ με ιδιαίτερες αξιώσεις από τις δύο αντιπάλους της στην κατηγορία των υβριδικών Hypercars, τη Scuderia Glickenhaus και την Alpine.

Για τις πρώτες 16 ώρες του αγώνα η τριάδα Μπουεμί-Χάρτλεϊ-Χιρακάβα απλώς εναλλασσότα στην κορυφή του αγώνα με το πλήρωμα του έτερου αγωνιστικού πρωτοτύπου Toyota GR010 Hybrid, τους Μάικ Κόνουεϊ, Καμούι Κομπαγιάσι και Χοσέ Μαρία Λόπεζ.

Ώσπου, την 16η ώρα, ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα στο δεύτερο αυτοκίνητο της Toyota ανάγκασε τον Λόπεζ να σταματήσει στην πίστα, να επανεκκινήσει όλο το υβριδικό σύστημα, και έτσι να πέσει έναν γύρο πίσω. Τότε ήταν που έληξε η μάχη για τη νίκη, καθώς το τελευταίο οκτάωρο κανείς πια δεν μπορούσε να απειλήσει το Toyota με το #8. H τελική τους διαφορά ήταν 2:01.122.

Με την τέταρτή του αυτή νίκη ο Ελβετός Μπουεμί μπαίνει στο εκλεκτό κλαμπ των πιο επιτυχημένων οδηγών στις όχθες του ποταμού Λα Σαρθ, όπως και ο Νεοζηλανδός Χάρτλεϊ με την τρίτη του νίκη. Αντίθετα, αυτή ήταν η πρώτη του Ιάπωνα Χιρακάβα, οδηγού της εργοστασιακής Toyota στο WEC.

Η μικρή αλλά εντυπωσιακά αποδοτική αμερικανική ομάδα της Scuderia Glickenhaus κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου με το πρωτότυπο 007 LMH και οδηγούς τους Ράιν Μπρίσκοου, Ρίτσαρντ Ουέστμπρουκ και Φρανκ Μαϊγιέ, που ακολούθησαν πέντε γύρους πιο πίσω. Το έτερο μονοθέσιο της Glickenhaus έμεινε εκτός μάχης μετά από ένα τετ-α-κε του Ολιβιέ Πλα στη στροφή Tertre Rouge, που κατέστρεψε την πίσω ανάρτησή του.

Όσο για την Alpine, οι φετινές 24 Ώρες του ΛεΜάν της επεφύλασσαν την κακοτυχία πολλών μηχανικών προβλημάτων, τα οποία έριξαν τους Νικολά Λαπιέρ, Ματιέ Βασιβιέρ και Αντρέ Νεγκράο στην 23η θέση της τελικής κατάταξης, και 18 γύρους πίσω.

Στις 24 ώρες του ο φετινός αγώνας του ΛεΜάν είχε μόνο ένα καθεστώς οχήματος ασφαλείας, για το ατύχημα του Ρόμπιν Φρινς της Oreca, της κατηγορίας LMP2. Τη νίκη σε αυτή πήραν, με μια άλλη Oreca 07-Gibson της ομάδας JOTA, οι Αντόνιο Φέλιξ ντα Κόστα, Ρομπέρτο Γκονζάλες και Ουίλ Στίβενς.

Το φετινό ΛεΜάν υποδέχθηκε για πρώτη φορά και τον θρύλο του WRC Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής στα ράλι οδηγούσε επίσης μιας Oreca 07, της ομάδας Richard Mille Racing, και κατέκτησε την εξαιρετική 13η θέση (και 9η της κατηγορίας LMP2) μαζί με τους συμπατριώτες του Γάλλους Σαρλ Μιλεσί και Λιλού Ουαντού.

Τη μεγάλη μάχη των αγωνιστικών αυτοκινήτων παραγωγής της κατηγορίας GTE Pro κέρδισε η Porsche - την ώρα που η Corvette Racing είχε την ατυχία να δει και τις δύο εργοστασιακές της Corvette C8.R να εγκαταλείπουν με μηχανικά προβλήματα.

Το πλήρωμα της Porsche 911 RSR που κέρδισε ήταν οι Τζιανμαρία Μπρούνι, Ρίτσαρντ Λιτς και Φρέντερικ Μακοβιέτσκι, οι οποίοι βγήκαν νικητές της οριακής μάχης με τη Ferrari 488 GTE EVO της AF Corse με τους Τζέιμς Καλάντο, Αλεσάντρο περ Γκουίντι και Ντανιέλ Σέρα - η οποία έληξε με το ατυχές κλατάρισμα του Περ Γκουίντι.

Τέλος, στην κατηγορία LMGTE Am νικήτρια ήταν η Aston Martin, με τη Vantage AMR που οδηγούσαν οι Μπεν Κίτινγκ, Μάρκο Σόρενσεν και Ενρίκε Τσάβες.

TAGS F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ