X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Ο Τάνακ παγκόσμιος πρωταθλητής

Το ράλι Καταλονίας "μύριζε" ότι μπορεί να αναδείξει παγκόσμιο πρωταθλητή τον Οτ Τάνακ. Στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο Εσθονός έχοντας 28 βαθμούς διαφορά από τον Σεμπαστιάν Οζιέ και 41 βαθμούς από τον Τιερί Νεβίλ, ήταν το μεγάλο φαβορί για τον φετινό τίτλο και το επιβεβαίωσε στην Ισπανία.

Ο Τάνακ, μολονότι δεν κέρδισε τον αγώνα, εντούτοις κατάφερε με τη δεύτερη θέση που πήρε και σε συνδυασμό με τον πρώτο χρόνο στην τελευταία υπερ-ειδική διαδρομή του αγώνα, που δίνει 5 έξτρα βαθμούς στον πρώτο, να μαζέψει όσους βαθμούς χρειαζόταν προκειμένου να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο, ο οποίος είναι ο πρώτος του 32χρονου οδηγού.

Ο Τάνακ, πέρυσι και πρόπερσι ήταν τρίτος στο πρωτάθλημα, όμως φέτος με 6 νίκες σε 13 αγώνες, μπόρεσε να κάνει το όνειρό του πράξη, οδηγώντας καταπληκτικά στο Toyota Yaris. Και πέρυσι διεκδίκησε τον τίτλο με το Yaris, όμως στο φινάλε της χρονιάς, στην Αυστραλία, ο Οζιέ ήταν αυτό που σήκωσε το 6 τρόπαιο στην καριέρα του. Αξίζει αν σημειώσω ότι ο Τάνακ, μετρά παρουσία του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2011, τρέχοντας συνεχώς με Ford. Μόνο μια χρονιά, το 2014, αγωνίστηκε με υποδεέστερο αυτοκίνητο στην WRC2.

Στην Ισπανία, νικητής αναδείχθηκε ο Νεβίλ, με το Hyundai i20. Ο Βέλγο ήταν πολύ καλός, γρήγορος, έδωσε τη μάχη του, όμως αυτό δεν έφθανε καθώς ο Τάνακ ήταν πιο γρήγορος, όταν χρειάστηκε. Πλέον, ο Νεβίλ θα προσπαθήσει να κρατήσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, από τον Οζιέ και κυρίως να δώσει βαθμούς στην Hyundai προκειμένου να πάρει τον τίτλο στους κατασκευαστές, αφήνοντας πίσω την Toyota. Όλα θα ξεκαθαρίσουν στην Αυστραλία.

Οσον για τον Οζιέ, ο Γάλλος αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen C3 από την πρώτη ημέρα του αγώνα, έχασε κάθε ελπίδα να διεκδικήσει τον τίτλο και περιορίστηκε στην 8 θέση. Εχει, ωστόσο, στο παλμαρέ του 6 κατακτήσεις, όμως δύσκολα θα φθάσει κάποιος τον Λεμπ, που έχει το ρεκόρ με 9 τίτλους. Ο γερόλυκος, επέστρεψε φέτος να κάνει μερικούς αγώνες με Hyundai i20, προσπάθησε να ανέβει στο βάθρο, όμως τελικά έμεινε 4.

Για την ιστορία, το πρωτάθλημα ολοκληρώνεται στην Αυστραλία, στις 17 Νοεμβρίου και πλέον απομένει να μάθουμε ποια ομάδα – εταιρεία θα πάρει τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που λανσάρει η Toyota.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ