X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο Χάμιλτον δεν ξέρει να χάνει

Έχεις μια τελευταία ευκαιρία να αναδειχθείς πρωταθλητής στη Formula 1. Για να τη διεκδικήσεις, πρέπει να... πας καροτσάκι τον αγώνα, μην τυχόν και προκύψει σύγκρουση ή προσπέραση που θα αφήσει το φαβορί εκτός τίτλου. Θα το κάνεις; Θα γίνεις Lewis Hamilton;

Γνωρίζονται από όταν ήταν παιδιά. Από τα 12 διεκδικούν τα ίδια τρόπαια. Μέχρι και φέτος, θα έλεγες πως ο Lewis Hamilton ήταν ο κυρίαρχος αυτού του... παιχνιδιού. Θα πρόσθετες και ότι είχε λόγους να πιστεύει πως θα συνεχίσει την κυριαρχία του, με three peat, όταν είδε τον Nico Rosberg να χάνει δυο -χρυσές- ευκαιρίες να τελειώνει με την κατάκτηση του τίτλου στη φετινή Formula 1, πριν φτάσουμε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Abu Dhabi .

Εκεί μπήκε ο Γερμανός με 12 βαθμούς προβάδισμα από τον Βρετανό. Πράγμα που σήμαινε ότι θα μπορούσε επιτέλους, να πατήσει στο πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου αν... τερμάτιζε. Δηλαδή, αν έβλεπε την καρό σημαία πρώτος, δεύτερος ή τρίτος, ανεξάρτητα από το τι θα έκανε ο ανταγωνιστής του. Μπορούσε να στεφθεί πρωταθλητής και ως τέταρτος, αν ο Hamilton δεν ήταν πρώτος.

Τι λόγους είχε ο Βρετανός να ελπίζει; Α, πολλούς, αν σκεφτείς πως ο Rosberg είχε ανέβει στο πόντιουμ μόλις 2 φορές, εκ των έξι που είχε τρέξει στη ζωή του στην πίστα του Abu Dhabi. Συν του ότι φέτος δεν κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη τριάδα πέντε φορές, σε 20 αγώνες. Και το 25% δεν το λες μικρό ποσοστό. Επιπροσθέτως, το 2014 ο Rosberg είχε και πάλι τη δυνατότητα να πάρει τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, αλλά απέτυχε. Την ίδια ώρα, ο Hamilton είχε βρεθεί σε παρόμοια θέση τέσσερις φορές (2007, 2008, 2010 και 2014) και έκανε δουλειά τις δυο (2008, 2014). Είχε δηλαδή, την τεχνογνωσία και σίγουρα δεν είχε το άγχος που ένιωσε (ή έλουσε) τον Γερμανό, πριν την εκκίνηση. Γιατί αν έχανε και φέτος, το loser προφανώς και δεν θα έφευγε ποτέ από την πλάτη του. Σκέψου πως τρέχει μια 10ετία στη Formula 1 και δεν είχε δει χαρά (βλ. τίτλο).

Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG F1 W07 Hybrid. 27.11.2016. Formula 1 World Championship, Rd 21, Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, Race Day. - www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com - copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Moy / XPB Images XPBCC

Όπως λοιπόν, έφτανε την Κυριακή (27/11) ο αγώνας προς το τέλος, ο Hamilton διαπίστωσε πως ο Rosberg δεν είχε... λιποθυμήσει. Ήταν σταθερά στους πρώτους, συγκεντρωμένος στο στόχο: αυτόν του τερματισμού στην πρώτη τριάδα. Υπ' αυτές τις συνθήκες, ο μόνος τρόπος για να "κλέψει" το πρωτάθλημα ο Βρετανός θα ήταν να βγει εκτός αγώνα ο... άλλος με σύγκρουση ή να μην καταφέρει να τερματίσει μέσα στους τρεις πρώτους. Πώς θα το κατάφερνε αυτό; Με το να "ρίξει" ταχύτητα. Δεν ήταν άλλωστε, η πρώτη φορά που θα το έκανε, για να "πληγώσει" τον Rosberg.

Κάτι ανάλογο είχε συμβεί στην Κίνα το 2015 και φέτος στο grand prix της Ουγγαρίας. Εκεί δηλαδή, όπου ο Βρετανός "έκοψε" ταχύτητα, για να δημιουργηθεί ένας δεύτερος αγώνας, μέσα στον αγώνα, με τον Γερμανό και τους οδηγούς της Ferrari και της Red Bull. Φυσικά, ο προπορευόμενος δεν παραδέχθηκε ποτέ πως έκανε ό,τι έκανε επίτηδες. Επέμεινε πως ήθελε να προστατέψει τα λάστιχα και το μονοθέσιο του, από τον καυτό ήλιο. Τι είχε να πει για αυτό που έκανε την Κυριακή (27/11); Θα σου πω, αφού πρώτα αναλύσουμε τη... φάση των τελευταίων γύρων, καρέ, καρέ.

Τους πήγε... καροτσάκι

Προκειμένου λοιπόν, να μην αφήσει τον Rosberg να πατήσει το πόδι του στο βάθρο και δεδομένου ότι ηγείτο του αγώνα, ο Hamilton αποφάσισε να... απολαύσει τη διαδρομή. Μείωσε την ταχύτητα του και άφησε όσους ήταν από πίσω να δώσουν τη δική τους μάχη. Πράγμα που ωστόσο, σήμαινε ότι μπορούσε να δει άλλη κατασκευάστρια εταιρία πρώτη την καρό σημαία -αν τον περνούσαν ο Vettel ή o Verstappen. Κάτι που προφανώς και δεν άρεσε στη Mercedes.

Κάπου στον 40ό γύρο (εκ των 55), ο Hamilton ζήτησε από την ομάδα του να του πει τους καλύτερους χρόνους των ανταγωνιστών του. Ο Vettel είχε σταματήσει για να κάνει αλλαγή ελαστικών και ο Βρετανός είχε μόλις ανακτήσει την πρωτιά. Κοίταξε από τον καθρέφτη πού βρίσκονται οι ανταγωνιστές του. Δηλαδή, ο Rosberg. Ήταν από πίσω του. Τότε ήταν που άρχισε να μειώνει ταχύτητα, ολοένα και περισσότερο, γύρο με το γύρο.

Μέχρι τον 48ο, ο Rosberg είχε "κλείσει" την απόσταση μεταξύ του ιδίου και του ομόσταυλου του, στα 0.7 δευτερόλεπτα. Η απόσταση μεταξύ των τεσσάρων πρώτων, ήταν 4'', όταν ο Pete Bonnington, μηχανικός αγώνα, τον ρώτησε από το ακουστικό "γιατί είσαι αργός; Σε απειλεί ο Vettel". Η απάντηση που πήρε ήταν "θα σας πρότεινα να μας αφήσετε να τρέξουμε".

Είχε γίνει σαφές πως ο Hamilton είναι διατεθειμένος να ρισκάρει ακόμα και τον βασικό κανόνα της Mercedes, σύμφωνα με τον οποίον "κανείς οδηγός δεν επιτρέπεται να ρισκάρει νίκη της ομάδας, επί τούτου". Εκείνος δεν απάντησε. Ούτε όμως, άλλαξε ταχύτητα με ξεκάθαρη πια, την πρόθεση να δημιουργήσει πανικό μέσω σύγκρουσης. Όταν ο Vettel προσπέρασε τον Verstappen, οι φωνές της Ferrari... ξύπνησαν λίγο τα πνεύματα. Όπως λοιπόν, ο Βρετανός έμπαινε στον 41ο γύρο άκουσε στο αυτί του το εξής:

Lowe: " Lewis, είμαι ο Paddy. Xρειαζόμαστε να επιταχύνεις, για να νικήσεις τον αγώνα. Αυτή είναι η οδηγία".

Hamilton: " Μα είμαι πρώτος, Paddy και νιώθω πολύ άνετα, εδώ που είμαι".

Aν είδες το video, θα είδες και την απογοήτευση στο πρόσωπο του Paddy Lowe, τεχνικού διευθυντή της Mercedes Formula One Team και συνεργάτη του Hamilton από το 2008. Το γεγονός ότι μίλησε εκείνος ήταν ό,τι περισσότερο μπορούσε να κάνει η εταιρία, για να συνετίσει τον οδηγό της. Το αφεντικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes, Toto Wolff ένιωσε να παθαίνει ένα μικρό εγκεφαλικό, μολονότι ξέρει πολύ καλά για τον ατίθασο και ασυμβίβαστο χαρακτήρα του "πιλότου" του, όταν τρέχει σε αγώνα. Τότε ήταν που η κατασκευάστρια εταιρία φοβήθηκε πως δεν θα διστάσει να καταφύγει στην έσχατη λύση: να ωθήσει τους άλλους οδηγούς να προσπεράσουν τον Rosberg και να τον αφήσουν εκτός τετράδας -και άρα χωρίς τίτλο. Υπήρχε εν τω μεταξύ, και η περίπτωση να τερματίσει πρώτη η Ferrari.

Τότε απεδείχθη πως είχε έλθει το πλήρωμα του χρόνου, για να συμπεριφερθεί ο Γερμανός κατά τρόπο που θα του έδινε τον τίτλο -όταν προσπάθησε να τον περάσει ο Vettel, ένα γύρο πριν το φινάλε, αλλά ο Rosberg του το απαγόρευσε, ενώ απέφυγε τα λάθη έως τη γραμμή του τερματισμού. Οι δικές του οδηγίες ήταν "μείνε ψύχραιμος" και αυτό έκανε, όπως τερμάτιζε δεύτερος. Πίσω από τον Hamilton μεν, αλλά αυτή τη φορά ως πρωταθλητής! Μετά έδειξε και κατανόηση στις τακτικές του αντιπάλου του, αναγνωρίζοντας πως "εφόσον ήταν το παγκόσμιο πρωτάθλημα στη μέση, έπρεπε να δοκιμάσει τα πάντα".

"Μα δεν έκανα κακό σε κάποιον"

Η πρώτη ερώτηση που δέχθηκε ο Βρετανός από το Sky Sports F1 αφορούσε φυσικά τον τρόπο που επέλεξε να οδηγήσει και μάλιστα, είχε ήδη χαρακτηριστεί ως "αντιαθλητικός". "Δεν έκανα κάτι κακό" είπε με το πλέον αφελές ύφος, " δεν έκανα κάτι επικίνδυνο ή άδικο. Παλεύαμε για τον τίτλο, είχα το προβάδισμα και έλεγχα το ρυθμό. Αυτοί είναι οι κανόνες. Δ εν υπήρχε κάποιο νόημα στο να είμαι πρώτος, κερδίζοντας τον αγώνα με εκείνον να τερματίζει δεύτερος. Έπρεπε να δοκιμάσω. Όλα τα θέματα που είχα όλη τη χρονιά -τρεις αποτυχίες με τη μηχανή του μονοθέσιου- με έφεραν στο σημείο που είμαι τώρα". Σε περίπτωση που σου έχει διαφύγει, ο Hamilton έχει ήδη κατηγορήσει την εταιρία του για έλλειψη αξιοπιστίας, με τη χαρακτηριστική του ατάκα να είναι "ελπίζω η ομάδα να μου παρέχει την αξιοπιστία, κατά τρόπο που το κάνει με το άλλο μονοθέσιο". Ναι, ούτε να τον φτύσει τον Rosberg, για αυτό και δεν του έδωσε συγχαρητήρια πριν υποχρεωθεί να το κάνει: πάνω στο πόντιουμ. Φυσικά, δεν πήγε στο πάρτι του νικητή. Πήγε σε άλλο club, στο οποίο εμφανίστηκε ο Drake.


Η σχέση τους σε 60''

Και να σκεφτείς ότι πριν γίνουν εχθροί ( μέχρι που έχουν συγκρουστεί, έτσι... για τη φάση, για την προσωπική τους αντιπαλότητα ), αυτοί οι δύο ήταν φίλοι. Επίσης, σκέψου πως το 2013 βρέθηκαν στην ίδια ομάδα και μόλις στον πρώτο αγώνα, στη Μαλαισία, ο Rosberg είχε υπακούσει στην οδηγία να "ρίξει" ταχύτητα για να τον περάσει ο Hamilton. Βέβαια, έκτοτε έχουν γίνει πάρα πολλά.

Έχει... φάει τη ψυχή του Wolff

Ο Wolff δεν άφησε το θέμα της ανυπακοής να ξεχαστεί. Τουναντίον, δήλωσε μπροστά στις κάμερες πως " όταν δεν ακούς τις οδηγίες και μάλιστα, δημοσίως σημαίνει ότι βάζεις τον εαυτό σου πάνω από την ομάδα. Η αναρχία δεν χωρά σε καμία ομάδα και σε καμία εταιρία. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό πρέπει να ξέρεις να κερδίζεις και να χάνεις, με αξιοπρέπεια", πολλώ δε όταν είσαι μέλος της εταιρίας που είχε κερδίσει τον τίτλο των κατασκευαστριών τόσο νωρίς. Παρ' όλα αυτά, δεν γλίτωσε ποτέ από την ένταση που υπήρχε στη σχέση των δύο πιλότων. Ο Hamilton ήταν αυτός που προκαλούσε διαρκώς, με τη Mercedes να τον ενημερώνει πριν το φινάλε της σεζόν ότι δεν θα του επέτρεπε την όποια "βρώμικη" τακτική και του συνιστούσε να στηρίξει τον ομόσταυλο του. Από το ένα αυτί μπήκαν αυτές οι λέξεις και από το άλλο βγήκαν.

" Ναι, σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο τιμωρίας του Hamilton", παραδέχθηκε το αφεντικό, πριν τονίσει πως ό,τι και αν συμβεί θα μείνει... εντός της οικογενείας. " Ζω σε μια κατάσταση, ελαφρώς σχιζοφρενική. Από τη μία είμαι ένα control freak ηγέτης μιας ομάδας και έχω δημιουργήσει ένα βιβλίο με κανονισμούς, στους οποίους οφείλουν να υπακούν όλοι. Γιατί; Διότι αυτό μας έφτασε εδώ που είμαστε τώρα. Μετά όμως, γίνομαι ο οδηγός, ο ανταγωνιστής. Και ρωτώ τον εαυτό μου: τι θα έκανα στη θέση του Hamilton; Είχε δυο επιλογές: η μια ήταν να κάνει ό,τι πάντα και να αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος οδηγός και η άλλη να "ρίξει" ταχύτητα. Πήρε τη δεύτερη επιλογή. Εγώ είμαι... κάπου στη μέση. Το βέβαιο είναι πως ο Nico είχε μεγαλύτερη ταχύτητα και διατήρησε τη ψυχραιμία του, σε κατάσταση έντονης πίεσης. Εσείς ίσως να επιχειρούσατε προσπέραση στη θέση του. Εκείνος είχε άλλη άποψη".

Τι έκανε ο Hamilton, σε... ποδοσφαιρικό παράδειγμα

Ο ομόλογος του Wolff στη Red Bull, Christian Horner έδωσε ένα παράδειγμα, πιο οικείο σε όλους. " Πώς στο ποδόσφαιρο έχεις ομάδες που για να προστατευτούν, στέλνουν την μπάλα δεξιά και αριστερά, ώστε να μην μπορεί να πάρει την κατοχή ο αντίπαλος; Ε, κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Lewis και δεν το θεωρώ λάθος. Δεν περίμενα κάτι διαφορετικό από εκείνον, στον τελευταίο αγώνα και δεν παραβίασε κάποιον κανονισμό. Δεν του αρκούσε η νίκη. Ξέρουμε πως ο Toto αρέσκεται στο να ελέγχει τα περισσότερα πράγματα στις πίστες, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών άλλων εταιριών. Kαταλαβαίνω επίσης, γιατί είχε πει στον Lewis πως αν του αρέσουν οι δικές μου ιδέες περισσότερο από εκείνες του νυν αφεντικού του, μπορεί πάντα να έλθει να οδηγήσει για τη Red Bull".

Αυτό δεν αναμένεται να συμβεί σύντομα. Όσο εκνευρισμένος και αν είναι ο Wolff, δεν προσπερνά το γεγονός ότι η Mercedes είδε τους δυο οδηγούς της να τερματίζουν στις δυο πρώτες θέσεις. " Το θέμα είναι να βρούμε τον τρόπο ώστε να μην έχουμε ανάλογα προβλήματα στο μέλλον. Αφήστε με να κοιμηθώ και θα βρω τη λύση. Αν επιμένετε να σας πω κάτι τώρα, ενδεχομένως να πρέπει να αλλάξουμε τους κανονισμούς ώστε σε αντίστοιχους αγώνες τα επόμενα χρόνια, οι πιλότοι να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία. Θα μπορούσαμε φυσικά, και να είμαστε πιο αυστηροί προς όποιον δεν σέβεται τις αρχές της εταιρίας -δηλαδή, τους κανονισμούς. Δεν είμαι τόσο σίγουρος ποια είναι η λύση, αλλά θα τη βρω".

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ