X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Γερμανίας: Θρίαμβος Χάμιλτον, εγκατάλειψη Φέτελ

AP PHOTO/JENS MEYER

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP της Γερμανίας, αφού ξεκίνησε από τη 14η θέση, αλλά κατάφερε να αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία. Εγκατάλειψη για τον Σεμπάστιαν Φέτελ στον 51ο γύρο.

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε ίσως την πιο τρελή κι απρόβλεπτη νίκη της καριέρας του στο GP Γερμανίας, έχοντας εκκινήσει από την 14η θέση και ενώ 15 γύρους πριν το τέλος ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε έναν άνετο περίπατο προς το θρίαμβο.

Ωστόσο, καθώς το βαρύ σύννεφο πάνω από το Χόκενχαϊμ έριχνε μικρά και σποραδικά δείγματα βροχής σε ορισμένα μόνο σημεία της πίστας, μέσα σ’ ένα κλάσμα του δευτερολέπτου ο Φέτελ έπεσε σε ένα υγρό σημείο στα φρένα της φουρκέτας -στην είσοδο του «Σταδίου»- και κατέληξε στη μπαριέρα.

Ο Χάμιλτον, που έκανε το ένα και μοναδικό του πιτ-στοπ βάζοντας την ultrasoft γόμα για στεγνό ελάχιστα πριν ξεκινήσουν οι παρωδικές μικρές βροχοπτώσεις, δεν πλήρωσε καθόλου ακριβά ένα δικό του γλίστρημα σε ένα από τα σημεία της πίστας που έβρεχε.

Όλα τα υπόλοιπα τα έκανε περίτεχνα και αλάνθαστα, για να κερδίσει την 4η φετινή του νίκη. Σε ακριβώς ίδιες εναλλασσόμενες συνθήκες βρεγμένης-στεγνής ασφάλτου, αλλά στο μεγάλο τότε Χόκενχαϊμ που έμπαινε βαθιά στο δάσος, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε πετύχει το 2000 μια εξίσου επιδέξια νίκη, την πρώτη της καριέρας του, με τη Ferrari.

Το οδηγικό σφάλμα του Σεμπάστιαν Φέτελ μετέτρεψε αυτή που θα ήταν υπέρ του βαθμολογική διαφορά -πιθανότατα- 18 βαθμών, σε βαθμολογική υστέρηση 17 βαθμών από τον Χάμιλτον, ο οποίος επέστρεψε στην κορυφή του φετινού πρωταθλήματος.

Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany walks back to his pits after he crashed into the track wall during the German Formula One Grand Prix at the Hockenheimring racetrack in Hockenheim, Germany, Sunday, July 22, 2018. (AP Photo/Jens Meyer) AP

Ο Φέτελ είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα από την εκκίνηση, εμπρός από τους Μπότας και Ράικονεν. Όμως ένα πολύ πρόωρο πιτ-στοπ του Ράικονεν (για να καλυφθεί από τον επελαύνοντα Χάμιλτον, που έφτασε από την 14η στην 5η θέση στους πρώτους 17 γύρους), έφερε τον Κίμι επικεφαλής του αγώνα, όταν ο Φέτελ μπήκε να κάνει τη δική του στάση.

Σε εκείνο το σημείο, ο Jock Clear, επικεφαλής μηχανολογίας της Ferrari, προσπαθούσε εμμέσως πλην σαφώς να του πει από τη ραδιοεπικοινωνία ότι ο Φέτελ «είναι σε άλλη στρατηγική, με ταχύτερα ελαστικά», για να λάβει την απάντηση του Φινλανδού «αν είναι να μου πείτε κάτι, πείτε το ευθέως»! Μέσα σε λίγες στροφές, πάντως, ο Κίμι συναίνεσε στην προσπέραση τον Φέτελ.

Στο μεταξύ, καθώς οι πρωτοπόροι έβαζαν τη μαλακή γόμα στα πιτ-στοπς τους, ο Χάμιλτον παρέμενε στην πίστα με τη μαλακή γόμα - την οποία είχε το δικαίωμα επιλέξει βρισκόμενος εκτός της πρώτης δεκάδας.

Συνολικά αυτό βοήθησε τον Άγγλο, διότι με πολύ βαρύτερο φορτίο στους πρώτους γύρους είχε πιο ανθεκτική γόμα, ενώ άφησε για το τέλος –που το μονοθέσιο είναι και ελαφρύτερο από καύσιμα- την πολύ ταχύτερη ultrasoft γόμα, με την οποία οι πρώτοι δέκα είχαν εκκινήσει.

Το παράξενο είναι ότι η Mercedes τον κάλεσε στα πιτς για να την τοποθετήσει μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν αρχίσει να βρέχει. Στους επόμενους γύρους επικράτησε ένα κομφούζιο. Ορισμένοι οδηγοί έκαναν τετ-α-κε με σλικς στα βρεγμένα σημεία, ενώ όλοι παρατηρούσαν τους χρόνους των Φερστάπεν-Αλονσο-Λεκλέρ που ρίσκαραν και έβαλαλ πρώρα την ενδιάμεση γπομα βροχής.

Και οι τρεις επέστρεψαν μετά από δύο γύρους στα πιτς, για να βάλουν σλικς, καθώς τα μονοθέσια με σλικς ήταν περί τα 10’’ ταχύτερα, σταθερά, ακόμη και κόβοντας ιδιαίτερα το ρυθμό τους στα βρεγμένα σημεία.

Έτσι, ο Χάμιλτον δεν πλήρωσε την επιλογή των σλικς, ούτε και οι Μπότας, Ράικονεν την επιλογή να μην βάλουν «βρόχινα» ελαστικά σε αυτό το σημείο. Και τότε, στον 52ο γύρο από τους 67, ήρθε η έξοδος του Φέτελ, την οποία ο Γερμανός υποδέχθηκε με συνεχόμενα χτυπήματα στο τιμόνι κι έπειτα με μια κλοτσιά στην αμμοπαγίδα.

Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain celebrates after winning the German Formula One Grand Prix at the Hockenheimring racetrack in Hockenheim, Germany, Sunday, July 22, 2018. (AP Photo/Jens Meyer) AP

Η είσοδος, τότε, στην πίστα του οχήματος ασφαλείας, επέτρεψε στους Μπότας και Ράικονεν να διορθώσουν ένα σημαντικό μειονέκτημα που είχαν από τον Χάμιλτον: το ότι διέθεταν τη μαλακή γόμα, ενώ ο Λιούις, αν και λίγο φθαρμένη, την ταχύτερη ultra μαλακή.

Η είσοδος των δύο Φινλανδών άφησε τον Χάμιλτον επικεφαλής στην πίστα, καθώς ο Άγγλος και η ομάδα του αμφιταλαντεύτηκαν στην είσοδο των πιτς αν έπρεπε ο Λιούις να μπει υπό το όχημα ασφαλείας ή όχι! Εντέλει, ενώ ο Χάμιλτον είχε πάρει την είσοδο των πιτς, την τελευταία στιγμή επέστρεψε στην πίστα. Αυτό ίσως να του είχε κοστίσει τη νίκη - σ’ έναν αγώνα που έτσι κι αλλιώς η τύχη του χαμογέλασε αρκετά!

Παρότι είχε περισσότερο φθαρμένα ultra μαλακά ελαστικά, ο Χάμιλτον αμύνθηκε σε μια λυσσαλέα επίθεση του Φινλανδού ομολόγου του μετά την επανεκκίνηση, πριν η Mercedes δώσει την εντολή στον Μπότας να διατηρήσει τη δεύτερη θέση - μέρα μετά την ανανέωση του συμβολαίου του για το 2019.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ:

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ