X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Χάμιλτον κέρδισε το "χάος"

AP PHOTO/LUCA BRUNO

Πρώτη νίκη του πρωταθλητή για το 2018, μετά από κλατάρισμα του Μπότας τρεις γύρους πριν κερδίσει. Σύγκρουση μεταξύ των δύο οδηγών της RBR, Ρικιάρντο και Φερστάπεν.

Πέρα από όλες τις πιθανότητες ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε την πρώτη του φετινή νίκη στη Formula 1, και κατέκτησε την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, στο GP του Αζερμπαϊτζάν - σε έναν αγώνα που περιλάμβανε την εγκατάλειψη του Βάλτερι Μπότας με κλατάρισμα τρεις γύρους πριν κερδίσει και τη βίαιη σύγκρουση και εγκατάλειψη των δύο οδηγών της Red Bull.

Στους 51 γύρους του, ο αγώνας στους δρόμους του Μπακού είχε έξι εγκαταλείψεις μετά από -όχι σοβαρά- ατυχήματα, τη σύγκρουση τριών και έπειτα δύο μονοθεσίων στον πρώτο γύρο, μια παράτολμη κίνηση του Φέτελ να περάσει τον Μπότας που τον έριξε στην 4η θέση ενώ για 40 γύρους όδευε προς μια άνετη νίκη, την πρόσκρουση του Ρομέν Γκροζάν στον τοίχο καθώς θέρμαινε τα ελαστικά του, και τέλος το κλατάρισμα του Μπότας από ένα θραύσμα της σύγκρουσης των RBR των Ρικιάρντο-Φερστάπεν.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: στην εκκίνηση ο Φέτελ κράτησε την πρωτοπορία από τους Χάμιλτον και Μπότας, αλλά πίσω του τίποτα δεν ήταν εξίσου καθαρό: ο Εστεμπάν Οκόν (Force India) δέχθηκε την επίθεση του Ράικονεν, τον έκλεισε στο εσωτερικό της στροφής 2, συγκρούστηκαν, και ο πρώτος εγκατέλειψε πάνω στις μπαριέρες, ενώ ο Ράικονεν γύρισε στα πιτς για να αλλάξει το ρύγχος της Ferrari.

AP PHOTO/LUCA BRUNO

Παράλληλα, ο Σργκέι Σιρότκιν (Williams) στην ευθεία μετά από την ίδια στροφή στριμώχτηκε μεταξύ της McLaren του Φερνάντο Αλόνσο και της Renault του Νίκο Χούλκενμπεργκ. Χτύπησε με τον Γερμανό, και στη συνέχεια η Williams προσέκρουσε στη McLaren. Ο Σιρότκιν εγκατέλειψε, ενώ ο Αλόνσο γύρισε στα πιτς με διαλυμένους τους τροχούς της δεξιάς πλευράς.

Το όχημα ασφαλείας φυσικά μπήκε στην πίστα, και μετά την αποχώρησή του ο Φέτελ δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει την πρωτοπορία, και να διατηρήσει διαφορά περίπου 4 δευτ. από τον Χάμιλτον. Καθώς όλοι είχαν εκκινήσει με τη supersoft γόμα, ο Άγγλος σύντομα έκανε το πρώτο του πιτ-στοπ, για να βάλει τη soft μέχρι το τέλος του αγώνα, αλλά οι Φέτελ και Μπότας έμειναν στην πίστα - προφανώς με σκοπό να πάνε αρκετά μακριά για να βάλουν την ultrasoft στο τέλος.

Η απόδοση των φρέσκων soft δεν ήταν εξίσου καλή με τα πολύ φθαρμένα superssoft (!) και ο Φέτελ δεν ανησύχησε για την ταχύτητα του Χάμιλτον. Τελικά, ο Γερμανός της Ferrari μπήκε στα πιτς στον 30ό γύρο, αλλά ο Μπότας αποφάσισε να το ρισκάρει ακόμα περισσότερο. Σ’ όλο αυτό το διάστημα οι Ρικιάρντο και Φερστάπεν είχαν διαρκείς αψημαχίες στην πίστα, που σ’ ένα σημείο έφτασαν μέχρι και την επαφή.

Στο πιτ-στοπ τους, το οποίο επίσης καθυστέρησαν πολύ για να βάλουν στο τέλος τα ultra, ο Φερστάπεν ανέκτησε την 4η θέση που ο Ρικιάρντο του είχε στερήσει περνώντας τον στην πίστα. Αμέσως μετά το πιτ-στοπ τους, όμως, η μάχη τους ξεπέρασε το όριο: στο τέλος της ευθείας ο Φερστάπεν, αλλάζοντας δύο φορές κατεύθυνση στα φρένα, ανάγκασε τον Ρικιάρντο να προσκρούσει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του, και να καταλήξουν και οι δύο στην έξοδο διαφυγής, και στην εγκατάλειψη.

Τις εξαιρετικά αμήχανες στιγμές στο γκαράζ της RBR συνόδευσε μια μακρά περίοδος οχήματος ασφαλείας. Ήταν η στιγμή που ο Μπότας περίμενε! Όπως και ο Φέτελ στην Αυστραλία, μπήκε ακριβώς τη σωστή στιγμή να κάνει το πιτ-στοπ του, και επειδή ήταν πρώτος τη στιγμή που βγήκε το όχημα ασφαλείας, διατήρησε την πρωτοπορία του. Η περίοδος οχήματος ασφαλείας επιμηκύνθηκε, μάλιστα, όταν ο Ρομέν Γκροζάν προσέκρουσε στον τοίχο καθώς θέρμαινε τα ελαστικά του με αργό ρυθμό.

Υπό το όχημα ασφαλείας, είχαν μπει επίσης για πιτ-στοπ (παρότι δεν ήταν απαραίτητο) οι Φέτελ, Χάμιλτον και Ράικονεν, κι έτσι για το μεγάλο φινάλε στήθηκε ένα σκηνικό όπου τα δύο cavallino και τα δύο ασημένια βέλη είχαν φρέσκα, ultra soft ελαστικά!

AP PHOTO/LUCA BRUNO

Ο Μπότας, τη στιγμή της αποχώρησης του οχήματος ασφαλείας, 4 γύρους πριν το τέλος, κράτησε την πρωτοπορία του από τον Φέτελ - ακόμα και μετά τη στιγμή που ο Γερμανός επιχείρησε να τον προσπεράσει. Ο οδηγός της Ferrari καθυστέρησε πολύ τα φρένα του, μπλόκαρε και κατέστρεψε τα ελαστικά του, βγήκε στην έξοδο διαφυγής, και πέραν του Μπότας τον πέρασαν και οι Χάμιλτον, Ράικονεν.

Ατυχώς για τον Μπότας, όμως, πάτησε ένα θραύσμα -από τα πολλά της ημέρας- στην κεντρική ευθεία, και το πίσω αριστερό του ελαστικό διαλύθηκε. Δεν είχε κανένα νόημα, πια, να γυρίσει στα πιτς. Οι Χάμιλτον και Ράικονεν έπειτα όδευσαν με άνεση προς τις δύο πρώτες θέσεις, ενώ ο "θαυματοποιός" Σέρχιο Πέρεθ αντιμετώπισε με επιτυχία τις επιθέσεις του Φέτελ για να πάρει ένα ακόμα απρόσμενο βάθρο. Μια εξίσου μεγάλη έκπληξη ήταν και η έκτη θέση του Σαρλ Λεκλέρκ, για τους πρώτους βαθμούς της καριέρας του στη F1, με τη Sauber.

GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ 2018 - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Photo credits: AP Photo/Luca Bruno

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ