X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

GP ΒΕΛΓΙΟΥ

Formula 1: Σίφουνας ο Φερστάπεν, κέρδισε και το sprint race του GP Βελγίου

Ο Μαξ Φερστάπεν © 2023 GEERT VANDEN WIJNGAERT/AP IMAGES

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν εντυπωσιακός και στο sprint race του Grand Prix του Βελγίου, παίρνοντας τη νίκη στη βροχερή πίστα του Σπα. Στη δεύτερη θέση ο Όσκαρ Πιάστρι, στην τρίτη ο Πιερ Γκασλί.

Ο αγώνας Sprint του Βελγίου -στο πλαίσιο του 12ου φετινού γύρου της Formula 1- ξεκίνησε με μισή ώρα καθυστέρηση και μετά από πέντε γύρους πίσω από το όχημα ασφαλείας, καθώς η βροχή που άρχισε να πέφτει δυνατά λίγο πριν την προκαθορισμένη ώρα της εκκίνησης έκανε επικίνδυνες τις συνθήκες λόγω της έλλειψης ορατότητας.

Έτσι, η διάρκεια του αγώνα περιορίστηκε από 15 σε 11 γύρους, και όλοι βάσει κανονισμών έπρεπε να εκκινήσουν με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά (μπλε). Πριν την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού είχε βγει πλέον ο ήλιος, και στους τέσσερις γύρους πίσω από το όχημα ασφαλείας έγινε σαφές στους οδηγούς ότι χρειαζόταν τα ενδιάμεσα βρόχινα (πράσινα) για αυτές τις συνθήκες.

Έτσι, μόλις αποχώρησε από την πίστα το όχημα ασφαλείας οι μισοί οδηγοί έμειναν στην πίστα, και οι άλλοι μισοί μπήκαν αμέσως στα πιτς για να βάλουν τα ενδιάμεσα. Εκεί επικράτησε πανδαιμόνιο, και μόνο από τύχη δεν υπήρχαν συγκρούσεις μεταξύ των οδηγών που έφευγαν από το γκαράζ τους και άλλων που έμπαιναν στο δικό τους.

Ο Φερστάπεν άνηκε στους πρώτους, δεν μπήκε στα πιτς στον πρώτο αγωνιστικό γύρο - αλλά ο Πιάστρι μπήκε. Στον αμέσως επόμενο ο Ολλανδός μπήκε με τη σειρά του, και με μια μικρή καθυστέρηση στη στάση του επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Αυστραλό και τη McLaren.

Ο Μαξ άρχισε να πιέσει σθεναρά τον Πιάστρι, αλλά στον 6ο γύρο ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε ένα από τα σπάνια λάθη του: έχασε την ουρά της Aston Martin γλιστρώντας στο εξωτερικό κερμπ της στροφής 12 και κατέληξε στην αμμοπαγίδα, κολλημένος. Παρότι απέφυγε την επαφή με τη μπαριέρα, ο Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Το γεγονός αυτό έβγαλε ξανά στην πίστα το όχημα ασφαλείας, και όταν αυτό αποχώρησε μετά από δύο γύρους ο Πιάστρι κράτησε μεν την πρώτη θέση – αλλά απολύτως οριακά. Ο Φερστάπεν έμεινε κολλημένος στη McLaren στην Eau Rouge/Raidillon, και κατάφερε εντέλει να περάσει με ευκολά στην πρώτη θέση στην επόμενη στροφή Les Combes.

"Ήταν πιο ασφαλής απόφαση (σ.σ.: να μην μπει στον πρώτο γύρο στα πιτς) και δεν είχα πρόβλημα να μείνω έξω", είπε στο τέλος ο Μαξ. "Χάσαμε μια θέση αλλά ξέραμε ότι ήμασταν γρήγοροι, κι όταν βάλαμε τα ενδιάμεσα ελαστικά πετούσαμε".

Εκεί τέλειωσε ο αγώνας, στην ουσία, διότι ο Ολλανδός άμεσα άνοιξε διαφορά και χάθηκε στον ορίζοντα. Πιο πίσω ο Πιέρ Γκασλί κατάφερε να αμυνθεί από τον Λιούις Χάμιλτον, αλλά αργότερα ο Βρετανός της Mercedes αναλώθηκε στη μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ για την 4η θέση. Οι δύο τους είχαν μια αρκετά ισχυρή επαφή, για την οποία κρίθηκε υπαίτιος ο Χάμιλτον και τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή 5'' που τον έριξε στην 7η θέση.

Το τίμημα ήταν μεγαλύτερο για τον Πέρεζ, που σύντομα αντιμετώπισε πρόβλημα πρόσφυσης, έχασε πολλές θέσεις και είχε έξοδο στην αμμοππαγίδα για να πέσει στην 16η - ώσπου η Red Bull τον κάλεσε στα πιτς για να εγκαταλείψει. Ως αποτέλεσμα, στην 4η και 5η θέση ανέβηκαν οι Σάινθ και Λεκλέρ με τις δύο Ferrari, που επίσης μοίρασαν τη στρατηγική τους στην αλλαγή ελαστικών στους δύο πρώτους γύρους, εμπρός από τον Νόρις που έκλεισε την εξάδα. Τους τελευταίους βαθμούς της οκτάδας πήραν οι Χάμιλτον και Ράσελ με τις δύο Mercedes.

Το σημερινό αποτέλεσμα του αγώνα Sprint αύξησε το προβάδισμα του Φερστάπεν στο πρωτάθλημα στους 118 βαθμούς από τον Πέρεζ. Θυμίζουμε ότι ο αυριανός αγώνας θα εκκινήσει με βάσει τη σειρά εκκίνησης από τις δοκιμές κατάταξης της Παρασκευής (28/7), και ο Φερστάπεν θα πέσει από την 1η στην 6η θέση λόγω αλλαγής του κιβωτίου ταχυτήτων της Red Bull RB19. Ο αυριανός αγώνας θα αρχίσει στις 16:00, με LIVE κάλυψη από το SPORT24.

TAGS GP ΒΕΛΓΙΟΥ FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ