X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

European GP Preview

BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 16: A general view of the newest circuit in F1 during previews ahead of the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 16, 2016 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images,) GETTY IMAGES,

Μετά το 2014 και το Sochi (Ρωσία), η Formula 1 επισκέπτεται και πάλι έναν νέο προορισμό, την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν,το Baku. Διαβάστε όσα θέλετε να ξέρετε για το 8ο Grand Prix της σεζόν (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ).

Μετά το 2014 και το Sochi, η Formula 1 επισκέπτεται και πάλι έναν νέο προορισμό: την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν,Baku. Το Ευρωπαϊκό Grand Prix είχε να εμφανιστεί στο ημερολόγιο από τη Valencia το 2012. Διαβάστε όσα θέλετε να ξέρετε για το 8ο Grand Prix της σεζόν.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

BAKU CITY CIRCUIT

Μήκος πίστας: 6,003 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 51
Απόσταση αγώνα: 306,049 χιλιόμετρα
Πρώτο GP: 2016
Επίσημο site: www.bakucitycircuit.com

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατανάλωση καυσίμου: 2,1kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 56% του γύρου
Φθορά φρένων: Μεσαία
Αλλαγές ταχυτήτων: 62 στο γύρο / 3.162 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 2,1km.
Μέγιστη ταχύτητα: 340km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 295m

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

Μετά το 2014 και το Sochi (Ρωσία), η Formula 1 επισκέπτεται και πάλι έναν νέο προορισμό: την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν,Baku.

Η«Γη της Φωτιάς» (έτσι ερμηνεύεται η λέξη Αζερμπαϊτζάν σε μια αρχαία περσική διάλεκτο),περνάει στην ιστορία ως η 32η χώρα την οποία επισκέπτεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από τη θέσπισή του, το 1950.

Το Ευρωπαϊκό Grand Prix είχε να εμφανιστεί στο ημερολόγιο από τη Valencia το 2012.

Φέτος φιλοξενείται στο Baku του Αζερμπαϊτζάν. Είναι η πρώτη φορά που το Ευρωπαϊκό GP θα διεξαχθεί σε χώρα εκτός Ευρώπης.

Μέχρι πρότινος, οι 22 αγώνες που έφεραν τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Grand Prix, είχαν φιλοξενηθεί σε Γερμανία (12 στο Nurburgring), Ισπανία (2 στη Jerez, 5 στη Valencia), και Αγγλία (2 στο Brands Hatch, 1 στο Donington).

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Η διαδρομή του Baku έχει αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού και απαρτίζεται από 20 στροφές. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ομάδων, αναμένεται να είναι η ταχύτερη διαδρομή του Πρωταθλήματος που διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους.

Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε την μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα για τα ελαστικά της. Όπως συμβαίνει πάντοτε σ’ έναν καινούργιο αγώνα, η Pirelli είναι υποχρεωμένη να βασιστεί σε προσομοιώσεις για να αποκτήσει στοιχεία καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα. Αυτό κάνει την επιλογή των κατάλληλων ελαστικών πιο περίπλοκη.

BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 16: An advertisement on the side of a building for the Grand Prix during previews ahead of the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 16, 2016 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images,) GETTY IMAGES,

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗ "ΓΗ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ"

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

• Δεδομένου ότι πρόκειται για δημόσιους δρόμους και έχει πέσει νέα άσφαλτος αναμένεται χαμηλή πρόσφυση και μεγάλη βελτίωση του κρατήματος σταδιακά.
• Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης μπορεί να μείνουν σε χαμηλά επίπεδα γι’ αυτό και επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας.
• Τα προσπεράσματα θα είναι δύσκολα γιατί η πίστα είναι στενή αυτό σημαίνει ότι οι κατατακτήριες δοκιμές και η στρατηγική θα παίξουν καθοριστικό ρόλο.
• Καθώς οι ομάδες δεν γνωρίζουν την πίστα λογικά θα έχουμε πολύ δράση στις ελεύθερες δοκιμές.
• Πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες αναμένονται στη μεγάλη ευθεία των 2.2km μπροστά στην παραλία.
• Επίσης, το μήκος του γύρου (6.006 m) είναι το μεγαλύτερο μετά το Spa.
• H σχεδίαση της διαδρομής φέρει την υπογραφή του Γερμανού αρχιτέκτονα, Hermann Tilke.
• Η πρόβλεψη του καιρού κάνει λόγω για ζέστη και υγρασία οπότε δεν αποκλείεται να βρέξει.
• Παρότι η διαδρομή αποτελείται από δημόσιους δρόμους μέρος της ασφάλτου είναι εντελώς νέο.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

• Άσπρη μέση: Δεν έχει μεγάλη ζήτηση, στο συγκεκριμένο αγώνα οπότε δεν πρόκειται να την δούμε πολύ.
• Κίτρινη, μαλακή: Μια γόμα που δουλεύει περισσότερο σε υψηλές θερμοκρασίες αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη ζέστη που αναμένεται ν’ αντιμετωπίσουμε στο Μπακού.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Η πιο διαδεδομένη επιλογή θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ GRAND PRIX

• Το τελευταίο Ευρωπαϊκό Grand Prix διεξήχθη πριν τέσσερα χρόνια στη Valencia(ήταν και τότε ο 8ος αγώνας της χρονιάς). Ο Fernando Alonsο κέρδισε για λογαριασμό της Ferrari εκκινώντας από την 11η θέση.

VALENCIA, SPAIN - JUNE 24: (L-R) Second placed Kimi Raikkonen of Finland and Lotus, race winner Fernando Alonso of Spain and Ferrari, third placed Michael Schumacher of Germany and Mercedes GP and Alonsos' race engineer Andrea Stella celebrate on the podium following the European Grand Prix at the Valencia Street Circuit on June 24, 2012 in Valencia, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ PAUL HEMBERY (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI)

« Έχουμε ακούσει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τη συγκεκριμένη διαδρομή και απ’ ότι φαίνεται ο χαρακτήρας της, το μήκος της και η ταχύτητα θα την κάνουν να ξεχωρίσει. Προφανώς δεν είναι ποτέ εύκολο όταν πας για πρώτη φορά σε μια πίστα, όμως τα ελαστικά και οι συνθήκες είναι – όπως πάντα – ίδια για όλους. Η επιλογή γομών που κάναμε μπορεί ν’ ανταποκριθεί σε μια ευρεία ποικιλία συνθηκών. Απομένει στις ομάδες να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις επιλογές τους και να βρουν τις ιδανικές στρατηγικές. Γι’ αυτό οι ελεύθερες δοκιμές θα έχουν ξεχωριστή σημασία».

Pirelli preparation area at Formula One World Championship, Rd8, European Grand Prix, Preparations, Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan, Wednesday 15 June 2016. MARK SUTTON/SUTTON IMAGES

ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

Τις περισσότερες νίκες στα Ευρωπαϊκά GP έχει πετύχει ο Michael Schumacher που έχει πανηγυρίσει έξι πρωτιές. Τρεις νίκες έχει ο Fernando Alonso και από δύο ο Sebastian Vettel και ο Rubens Barrichello. Μία νίκη έχει και ο Felipe Massa. Στους κατασκευαστές, η πιο πετυχημένη ομάδα των Ευρωπαϊκών GP είναι η Ferrari με επτά νίκες. Ακολουθούν η McLaren με τέσσερις νίκες και η Williams με τρεις. Από μία νίκη έχουν η Red Bull και η Renault.

NURBURG, GERMANY - MAY 07: Michael Schumacher of Germany and Ferrari celebrates winning the European F1 Grand Prix at the Nurburgring on May 7, 2006, in Nurburg, Germany. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images) GETTY IMAGES

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ GP

2012 - Valencia: Fernando Alonso (Ferrari)
2011 - Valencia: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 - Valencia: Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 - Valencia: Rubens Barrichello (Brawn GP)
2008 - Valencia: Felipe Massa (Ferrari)
2007 - Nürburgring: Fernando Alonso (McLaren)
2006 - Nürburgring: Michael Schumacher (Ferrari)
2005 - Nürburgring: Fernando Alonso (Renault)
2004 - Nürburgring: Michael Schumacher (Ferrari)
2003 - Nürburgring: Ralf Schumacher (Williams)
2002 - Nürburgring: Rubens Barrichello (Ferrari)
2001 - Nürburgring: Michael Schumacher (Ferrari)
2000 - Nürburgring: Michael Schumacher (Ferrari)
1999 - Nürburgring: Johnny Herbert (Stewart)
1997 - Jerez: Mika Hakkinen (McLaren)
1996 - Nürburgring: Jacques Villeneuve (Williams)
1995 - Nürburgring: Michael Schumacher (Benetton)
1994 - Jerez: Michael Schumacher (Benetton)
1993 - Donington: Ayrton Senna (McLaren)
1985 - Brands Hatch: Nigel Mansell (Williams)
1984 - Nürburgring: Alain Prost (McLaren)
1983 - Brands Hatch: Nelson Piquet (Brabham)

Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:

Αναλύοντας το... θαύμα του Hamilton στον Καναδά (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)
Σε απόσταση αναπνοής από Rosberg o Hamilton
Ο Neuville (Hyundai) νικητής στη Σαρδηνία (VIDEO)
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ