X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Αναβρασμός, παραιτήσεις και ευθυνοφοβία στη Ferrari του Βασέρ

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο ιταλικός Τύπος απεικονίζει ένα ανησυχητικό σκηνικό στο Μαρανέλο, εγείροντας αμφιβολίες αν η Scuderia μπορεί να ανακάμψει στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Το κλίμα μόνο αρμονικό δεν μοιάζει, πλέον, στο Μαρανέλο, δύο μήνες μετά την ανάληψη της διεύθυνσης της Scuderia Ferrari από τον Φρεντ Βασέρ.

Τρία κορυφαία στελέχη της ομάδας ήδη αποχώρησαν -και πολλά άλλα σκέφτονται να πράξουν το ίδιο- καθώς ο Βασέρ αποδομεί πλήρως την ομάδα διοικητών του προκατόχου του Ματία Μπινόντο, ενώ ανήσυχος ο Σαρλ Λεκλέρ φέρεται να ζήτησε συνάντηση με τον πρόεδρο Τζον Έλκαν.

Ο επικεφαλής αεροδυναμικής Νταβίντ Σάντσεζ, δεξί χέρι του τεχνικού διευθυντή Ενρίκο Καρντίλε, ήταν η τελευταία και η πιο ηχηρή αποχώρηση. Ο Γάλλος ήταν κομβικός στο σχεδιασμό των δύο τελευταίων Ferrari, και ειδικά της περσινής F1-75 που έκανε και πάλι τη Scuderia πρωταγωνίστρια της F1: ήταν ο άνθρωπος που γεννούσε τις ιδέες, τις οποίες εν συνεχεία ο Καρντίλε αξιολογούσε.

Ο Σάντσεζ φέρεται να δέχθηκε την πρόταση του Αντρέα Στέλλα να μεταβεί στη McLaren, αλλά ο ιταλικός Τύπος αφήνει να εννοηθεί ότι ο Γάλλος «δεν έβλεπε πλέον τη θέση του» στο νέο διοικητικό σχήμα της Scuderia - καθώς ο Φρεντ Βασέρ θέλει να τοποθετήσει στις κορυφαίες θέσεις της ομάδας ανθρώπους της δικής του εμπιστοσύνης.

Αυτός ήταν ο λόγος της υποβάθμισης του πρώην διευθυντή στρατηγικής Ινάκι Ρουέντα σε δευτερεύοντα ρόλο πίσω στο εργοστάσιο του Μαρανέλο, και της αντικατάστασής του από τον Ραβίν Τζέιν. Και, επίσης, ήταν και ο λόγος της μείωσης των ευθυνών -και άρα επίσης υποβάθμισης- του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας, Λορέν Μεκίς.

Με την αποχώρηση του Σάντσεζ, καθώς και του υθίνοντος νου του τεχνικού τμήματος Ματία Μπινότο στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου, υπάρχει πλέον σαφής αμφιβολία σχετικά με το αν η Scuderia είναι επαρκώς στελεχωμένη για να ακολουθήσει το ραγδαίο πρόγραμμα εξέλιξης της φετινής SF-23 για να διεκδικήσει όσες ελπίδες της άφησε το GP του Μπαχρέιν στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Ο ειδικός της Ferrari Ιταλός δημοσιογράφος Λεό Τουρινί επιβεβαιώνει τη -λογική, όπως την χαρακτηρίζει- προσπάθεια του Φρεντ Βασέρ να αποδομήσει την ομάδα του Μπινότο και να την αναδομήσει με ανθρώπους της εμπιστοσύνης του - προφανώς με τις ευλογίες του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Μπενεντέτο Βίνια.

Ταυτόχρονα, ο δημοσιογράφος Στέφανο Πιάτι της La Repubblica κάνει λόγο για μια «σιωπηλή επανάσταση» στο Μαρανέλο, γράφοντας ότι ο Σάντσεζ είναι ο δεύτερος που «είδε την πόρτα» μετά τον Ρουέντα. Νωρίτερα, είχαν αποχωρήσει και δύο εμβληματικοί διοικητικοί της ομάδας: ο Τζίνο Ροζάτο και ο Τζόναθαν Τζιακομπάτσι. Ο δεύτερος έφυγε στο τέλος Φεβρουαρίου, μετά από τέσσερις δεκαετίες στο Μαρανέλο. Είχε ξεκινήσει στην ομάδα επί των ημερών του Ζιλ Βιλνέβ.

Οι Ιταλοί, επίσης, γράφουν ότι πέραν του Σάντσεζ πολλοί άλλοι τεχνικοί της Scuderia άρχισαν από το χειμώνα να αποστέλλουν τα βιογραφικά τους σε αγγλικές ομάδες, ότι στο Μαρανέλο υπάρχει κλίμα φόβου για την ανάληψη ευθυνών, καθώς και ότι ο Σάντσεζ μπορεί να αντικατασταθεί μόνο με μια εσωτερική «μεταγραφή» μιας η Ferrari δεν φαντάζει ελκυστικός προορισμός για ξένα στελέχη.

Και μέσα σε όλα αυτά, υφίσταται -σύμφωνα με την ιταλική La Gazzetta dello Sport- και το αίτημα του Σαρλ Λεκλέρ να συναντηθεί κατ' ιδίαν με τον πρόεδρο της Ferrari, Τζον Έλκαν, για να συζητήσουν τις ανησυχίες του Μονεγάσκου σχετικά με το χάσμα της SF-23 από τη Red Bull στο πρώτο GP του 2023, στο Μπαχρέιν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Τζον Έλκαν δεν έδωσε το παρόν στην πανηγυρική φιέστα της Ferrari στις 14 Φεβρουαρίου για την παρουσίαση του φετινού της μονοθεσίου, γεννώντας πλήθος από φήμες σχετικά με τις διαφαινόμενες διεργασίες εντός των τειχών στη Via Enzo Ferrari του Μαρανέλο.

Photo credits: Scuderia Ferrari Press Office

TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ