X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

RENAULT

Δοκιμή του Renault Captur 1.3 MHEV

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS

Κάτω από το ακριβοθώρητο plug-in υβριδικό Captur, η Renault προσφέρει το δημοφιλές B-SUV της με το ήπιο υβριδικό σύστημα (mild-hybrid) MHEV, με κινητήρα 1.33 βενζίνης 140 ίππων χωρίς το μεγάλο έξτρα βάρος του PHEV, για βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση.

Μάλιστα, στο Captur MHEV η γαλλική εταιρεία επέλεξε να μην τοποθετήσει καν σύστημα 48V, με σκοπό να κρατήσει ακόμα πιο χαμηλά το βάρος της μπαταρίας. Το εμπλούτισε, αντίθετα, με το 12βολτο σύστημα που κινεί και το Nissan Qashqai και τη μπαταρία ιόντων-λιθίου των 1,2 kWh, υποστηρίζοντας ότι η συμβολή του στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων είναι παρεμφερής.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Η mild-hybrid αυτή έκδοση, που δεν μπαίνει στην πρίζα αλλά φορτίζει τη μπαταρία της κατά την κύλιση και το φρενάρισμα, είναι μια χρυσή τομή μεταξύ της βενζινοκίνητης -καταναλώνοντας με λίγη προσοχή κάτω από 7,0 lt/100km- και της plug-in υβριδικής, κοστίζοντας περίπου 10 χιλιάδες ευρώ λιγότερο από την τελευταία.

Έχει κατά 333 κ.εκ. μεγαλύτερο και κατά 50 hp ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης από τα αμιγώς θερμικά Captur και βρίσκεται έτσι στο μέσον της πολυπρόσωπης γκάμας του γαλλικού Crossover, η οποία πέραν των τριών παραπάνω συμπληρώνεται και από μια βενζίνης-υγραερίου (LPG) για ακόμη περισσότερη οικονομία. Το diesel βρίσκεται πια στον πάτο του πηγαδιού της λήθης.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS

Η pluralite αυτή, η υπεροπλία του Captur με όλες τις σοφιστικέ τεχνολογίες εξηλεκτρισμού του, είναι λίγο-πολύ αναμενόμενη δεδομένης της τεράστιας εμπορικής σημασίας μιας εκ των πιο δημοφιλών κατηγοριών της ευρωπαϊκής αγοράς.

Εξάλλου, για τον ίδιο λόγο κάθε πτυχή του -πέραν της μείωσης κατανάλωσης και ρύπων- είναι προσανατολισμένη στις προδιαγραφές της κατηγορίας: στην ευρυχωρία, στην καθημερινή ευκολία (με υψηλή θέση οδήγησης, περιμετρική ορατότητα και φυσικά με το αυτόματο κιβώτιο EDC), στην ποιότητα και φωτεινότητα του εσωτερικού, στις ψηφιακές τεχνολογίες της κεντρικής οθόνης αφής.

Σχεδιασμός & Χώροι

Το εκλεπτυσμένο σχέδιο του Captur ανέκαθεν το διαφοροποιούσε από τα «κλασσικά» B-SUV με έναν avant-garde τρόπο, χάρη στην αρμονία με την οποία εμπλουτίζει την Crossover εμφάνισή του με MPV χαρακτηριστικά και ορισμένες από τις σπορτίφ σχεδιαστικές λεπτομέρειες του Clio.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Έτσι, τα Crossover στοιχεία του αυξημένου ύψους από το έδαφος και των περιμετρικών μαύρων προστατευτικών πλαστικών (στους θόλους των τροχών, στα μαρσπιέ και στους προφυλακτήρες) συνδυάζονται με τις δυναμικές γραμμές των νευρώσεων του αμαξώματος και των LED φωτιστικών σωμάτων σχήματος 'C' του Clio, καθώς και με την εκμετάλλευση χώρων ενός MPV.

Μέσα στα 4,227 μέτρα του Captur τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο και στις τρεις διαστάσεις - ειδικά για τα πόδια τους αν σύρουν το πίσω κάθισμα προς τα πίσω (κατά 16 εκατοστά). Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών μειώνεται από τα 536 στα 422 λίτρα, που και πάλι είναι πολύ καλή τιμή - δεδομένου ότι εδώ δεν έχουμε την εισβολή των μπαταριών της plug-in υβριδικής έκδοσης, που σε εκείνη περιορίζουν το πορτ-μπαγκάζ στα 265 λίτρα.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Εσωτερικό

Αντίστοιχα, δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στο εσωτερικό του Captur MHEV σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις: τα μαλακά υλικά και το φινίρισμα είναι αρκετά καλά για αυτό το εύρος τιμής, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες επιτρέπουν στο φως να κάνει ακόμα πιο ευχάριστο το μοντέρνο εσωτερικό, και η κεντρική οθόνη προσφέρει τα πάντα.

«Αιωρούμενη» στο κέντρο του ταμπλό, με διάσταση 7 ή προαιρετικά 9,3 ιντσών, η τελευταία φιλοξενεί τα συστήματα infotainment, πλοήγησης και συνδεσιμότητας του smartphone με τα καλαίσθητα γραφικά του λογισμικού Εasy Link. Μέσω της οθόνης, επίσης, και του λογισμικού MultiSense, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Κινητήρας: Επιδόσεις & κατανάλωση

Τα τρία αυτά προφίλ είναι τα Eco, MySense και Sport, που προσαρμόζουν στις αντίστοιχες απαιτήσεις τη λειτουργία του κινητήρα του 1.33 λίτρου και την απόκριση του αυτόματου κιβωτίου EDC. Στο προφίλ Eco, όπως καταλαβαίνει κανείς, η απόκριση του γκαζιού και η αμεσότητα του kick-down περιορίζονται, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση.

Σε αυτή την περίσταση, και με όσο τον δυνατόν πιο ήπια οδήγηση, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6,0 lt/100km. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, όπου χρησιμοποιούνται οι τρεις ανώτατες overdrive σχέσεις του κιβωτίου, και ενεργοποιείται το σύστημα απενεργοποίησης του κινητήρα κατά την κύλιση χωρίς γκάζι (cruising), με την αντίστοιχη ένδειξη στο ταμπλό.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Στο άλλο άκρο έχουμε το προφίλ Sport, το οποίο κάνει την απόκριση του μοτέρ και τις αλλαγές σχέσεων όσο πιο δυναμικές γίνεται για να βγουν στην επιφάνεια οι 140 ίπποι - και κυρίως, εν κινήσει, τα πολύ ζωηρά 260 Nm της ροπής. Η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα και η προοδευτικότητά του δεν χάνονται, παρά μόνο εντείνεται λίγο ο θόρυβος.

Μια μέση λύση ανάμεσα στα Eco και Sport είναι, τέλος, το προφίλ MySense, που απαλλάσσει από τη ραθυμία των προδιαγραφών Eco για λίγο πιο σβέλτη αντίδραση της μονάδας ισχύος στις επιθυμίες του οδηγού για λίγη περισσότερη επιτάχυνση. Αυτό έχει λίγο κόστος στην κατανάλωση, βεβαίως, η οποία κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 7,0 lt/100km - καθώς η τεχνολογία mild-hybrid και το χαμηλό της βάρος (ειδικά σε σχέση με το PHEV) βοηθούν στον περιορισμό της στην πόλη.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Οδική συμπεριφορά

Η ρύθμιση του Captur MHEV είναι προσανατολισμένη στην άνεση, και αν υπάρχουν διαφορές στην αίσθησή του στο δρόμο από το αμιγώς βενζινοκίνητο δεν είναι αισθητές - όπως π.χ. είναι η σκληρότερη ανάρτηση στο plug-in υβριδικό για τον καλύτερο έλεγχο των συν πολλών παραπάνω κιλών της μεγάλης μπαταρίας σε εκείνο.

Ένα B-SUV οφείλει κατά κύριο λόγο να δίνει έμφαση στην άνεση της καθημερινότητας και στην ποιότητα της κύλισης, και το mild-hybrid Captur τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτούς τους τομείς με τις ζάντες 17 ιντσών που κρύβουν γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω. Και ίσως θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο ευκίνητο στην πόλη αν είχε κύκλο στροφής μικρότερο των 11,1 μέτρων.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS

Είναι δεδομένο, ταυτόχρονα, ότι η στιβαρότητα του δαπέδου του, τα σπορτίφ χαρακτηριστικά από το Clio και η παράδοση των Γάλλων στη στήσιμο της ανάρτησης καλύπτουν υπέρ του δέοντος -στον έλεγχο των κλίσεων, στις αλλαγές κατεύθυνσης, στην πρόσφυση στις στροφές- τους 140 ίππους του μοτέρ ακόμα και εν πλήρη ισχύ.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, στα 17,4 εκατοστά, δεν φαίνεται να ασκεί καμία σοβαρή επίδραση στην ποιότητα του πατήματος του Captur MHEV σε έναν ορεινό δρόμο, αλλά ταυτόχρονα δίνει λίγο μεγαλύτερη ευχέρεια για το πέρασμα στο χώμα. Το ESP, ρυθμισμένο πολύ καλά στην παρεμβατικότητά του στην άσφαλτο -όταν τείνει να χαθεί ο έλεγχος- δεν απενεργοποιείται στο χωμάτινο τερέν - όπου εκ των πραγμάτων επεμβαίνει περισσότερο, ελλείψει και κάποιας διαφορετικής του χαρτογράφησης για το χώμα που θα μπορούσε να επιλέξει ο οδηγός.

Συμπέρασμα

Το ήπια υβριδικό Captur -με τιμή 28.950 ευρώ- δεν είναι φτηνό, αλλά είναι καλύτερα εξοπλισμένο στη βασική του έκδοση σε σχέση με το βενζινοκίνητο: πέραν του αυτόματου κιβωτίου, συνδυάζεται με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και με τα τελευταίας τεχνολογίας πολυμέσα και συνδεσιμότητα στις δύο μεγάλες ψηφιακές του οθόνες.

Σε αυτή του την έκδοση που δεν θυσιάζει καθόλου χώρο αποσκευών είναι μια ολοκληρωμένη, οικογενειακή λύση του καιρού μας, ενώ η μπαταρία έχει εγγύηση οκτώ ετών ή 160 χιλιάδων χιλιομέτρων.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Σε σχέση με την θερμική του έκδοση με κινητήρα 1.0 Tce, προσφέρει 40 έως 50 περισσότερους ίππους στις εκδόσεις LPG και βενζίνης αντίστοιχα, ενώ το υβριδικό του σύστημα έχει μια -έστω και μικρή- συμβολή στη μείωση της κατανάλωσης. Στην ερώτηση αν αξίζει τα παραπάνω χρήματα -σε σχέση με τη θερμική- η υβριδική του έκδοση MHEV, η απάντηση πλανιέται κάπου στον άνεμο.

Renault Captur MHEV P.DIAMANTIS


Renault Captur 1.3 MHEV 140: Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.33 βενζίνης, τετρακύλινδρος

Υβριδικό σύστημα: 12 Volt με μπαταρία 1,2 kWh

Ισχύς: 140 PS/5.600 σ.α.λ.

Ροπή: 260 Nm / 1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο EDC 7 σχέσεων

Κίνηση: Εμπρός

0-100 km/h: 9,2 sec

Τελική ταχύτητα: 196 km/h

Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 132 g/km

Διαστάσεις: 4.227x1.797x1.576 mm

Χώρος αποσκευών: 422-536 lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 84,48 €

Τιμή: από 28.950 €

TAGS RENAULT RENAULT CAPTUR ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ