X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

NISSAN

Το Nissan που θα ήθελε κάθε Παναθηναϊκός στο γκαράζ του

nissan_pao_canvas_top NISSAN

Το 1987, το έτος που το ελληνικό μπάσκετ πανηγύριζε το ευρωπαϊκό τρόπαιο, η Nissan παρουσίασε ένα μοντέλο που έμελλε να αποκτήσει όνομα “βαρύ σαν ιστορία” για μεγάλη μερίδα Ελλήνων οπαδών.

Τον Ιούνιο του 1987, ο Αργύρης Καμπούρης ευστοχούσε στις βολές που έστεψαν την Ελλάδα πρωταθλήτρια Ευρώπης στο μπάσκετ και λίγους μήνες μετά, τον Οκτώβριο, η Nissan, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, παρουσίασε ένα πρωτότυπο μοντέλο, του οποίου η έκδοση παραγωγής υπολογιζόταν πως θα ήταν διαθέσιμη δύο χρόνια μετά. Όπως και έγινε.

Nissan Pao NISSAN


Η Nissan, που έχει έτσι και αλλιώς τεράστια ιστορία γενικότερα- αλλά ειδικότερα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, έφερνε στο φως ένα μοντέλο που στο Τόκιο ακόμα δεν είχε όνομα. Είχε όμως όπως φάνηκε, τρομερή χάρη και η απήχησή του στο κοινό, ξεπέρασε κάθε φιλόδοξη προσδοκία. Ο σχεδιασμός του μικρού μοντέλου με τα ρετρό στοιχεία, πιστώνεται στον Ναόκι Σακάι ο οποίος αποδείχτηκε μετρ στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Nissan Pao NISSAN

Το 1989, η έκδοση παραγωγής που ονομάστηκε Pao, έδωσε στο αγοραστικό κοινό της Ιαπωνίας ένα νέο- ρετρό σύνολο, με ικανό 1.000άρι κινητήρα που προσέφερε επαρκείς επιδόσεις μια και οι 52 ίπποι του, είχαν να αντιμετωπίσουν μόλις 760 κιλά απόβαρου. Το Nissan Pao έμεινε στην παραγωγή από το 1989 έως το 1991 και αρχικά διατέθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία.

Nissan Pao NISSAN


Από την εμφάνισή του, ξεχωρίζουν οι καθρέπτες με τη βάση που παραπέμπει σε φορτηγό, τα πίσω πλευρικά παράθυρα που ανοίγουν κατά το ήμισυ προς τα πάνω και η υφασμάτινη οροφή που δίνει την αίσθηση του cabrio στο μικρό Pao. Οι διαστάσεις του επαρκούσαν για τη φιλοξενία 4 επιβατών, παρά το γεγονός πως το μήκος του ήταν κάτι παραπάνω από 3,7 μέτρα.

Nissan Pao NISSAN

Το πλάτος των 1.570 χιλ., σε συνδυασμό με το ύψος των 1.475 χιλ., δίνουν ένα “κυβοειδές” ύφος στο συνολικό στυλ του Pao, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.300 χιλ. Οι ζάντες με τη διάμετρο των 12 ιντσών, φιλοξενούσαν ελαστικά διάστασης 155/80- με το μπόλικο προφίλ τους να συμμετέχει στη λειτουργία της ανάρτησης που αποτελούνταν από γόνατα εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Nissan Pao NISSAN


Είναι χαρακτηριστικό πως η Nissan μόλις παρουσίασε το Pao στο Τόκιο, δέχτηκε πάνω από 50.000 αιτήσεις ενδιαφέροντος και παραγγελίες, εξαντλώντας την αρχική της πρόβλεψη για ετήσια παραγωγή μόλις σε τρεις μήνες. Το Pao έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1991, χρησιμοποιώντας πολλά μηχανικά μέρη από το γνωστό και στην Ελληνική αγορά, Micra εκείνης της εποχής.

Nissan Pao NISSAN

Το Pao, ήταν διαθέσιμο είτε με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με τριών αυτόματο. Στα highlights της σχεδίασής του, ήταν φυσικά και η “διπλή” πίσω πόρτα που έδινε μεγάλο άνοιγμα για φόρτωση όταν χρειαζόταν. Από τη Nissan που ανέκαθεν είχε πολλά μοντέλα στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, το Pao ήταν και παραμένει μια ξεχωριστή περίπτωση.

Nissan Pao NISSAN


Σήμερα με την τονισμένη τάση της αγοράς προς τα ρετρό σχήματα και τις παρελθοντικές αναφορές, ίσως να είχε πολύ μεγαλύτερη εμπορική απήχηση. Ακόμα και χωρίς να αλλάξει όνομα, οι υποψήφιοι αγοραστές στην Ελλάδα, θα ήταν πάρα πολλοί- προφανώς οπαδοί του Παναθηναϊκού.

TAGS NISSAN ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΛΑΣΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ