X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

To νέο Raptor είναι ο "άγριος αδελφός" του ολοκαίνουριου Ford Ranger

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Το νέο Ford Ranger Raptor έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του και ετοιμάζεται να έρθει στην Ευρώπη το Φθινόπωρο, με κινητήρα V6 απόδοσης 292 ίππων και πλειάδα δυναμικών off-road και μη χαρακτηριστικών.

Η αμερικανική λατρεία για pickup σαν το Ford Ranger Raptor είναι όλο και εντεινόμενη και το Ντιτρόιτ επενδύει βαρέως σε αυτά, όμως από τον Αύγουστο του 2018 έκανε το μεγάλο πέρασμα του Ατλαντικού με την προηγούμενη γενιά του Raptor - και τώρα έρχεται και η επόμενη, εξελιγμένη από τον τομέα Ford Performance.

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς του Ford Ranger, τώρα ακολούθησε και η αγριότερη και δυναμικότερη σε εμφάνιση και ικανότητες έκδοση Raptor. Η εταιρεία του μπλε οβάλ επιβεβαίωσε ότι θα διαθέτει τον V6 κινητήρα EcoBoost 3.0 λίτρων με διπλό Turbo, που αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm ροπής.

Πρόκειται για την καινούρια μονάδα της οικογένειας βενζινοκινητήρων EcoBoost, που δίνει στο Raptor -σε σχέση με την προηγούμενη γενιά- 78 ίππους παραπάνω, αν και η ροπή έχει υποστεί μικρή μείωση κατά 9 Nm. Από το 2023 το νέο Ranger Raptor θα διατίθεται και με τον γνωστό 2.0 EcoBlue bi‑turbo diesel.

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Τη μετάδοση αναμαλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων της Ford, ενώ το μηχανικό σύνολο δανείζεται το σύστημα anti-lag που διαθέτει το supercar Ford GT και το Focus ST. Το σύστημα αυτό διατηρεί την περιστροφή των δύο τουρμπινών για τρία δευτερόλεπτα. Έτσι, έχει διαθέσιμη άμεσα την πλήρη ισχύ του σε περιπτώσεις που ο οδηγός επαναφέρει άμεσα-μέχρι 3 δευτερόλεπτα- το πόδι του στο γκάζι, για άμεση ανάκτηση της επιτάχυνσης.

Το σύστημα αυτό συνδυάζεται με το ηλεκτριονκά ελεγχόμενο, ενεργό σύστημα εξάτμισης που -με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι- ρυθμίζει τον ήχο του κινητήρα σε τέσσερα διαφορετικά προφίλ, αναλόγως της διάθεσης των επιβατών. Πρόκειται για τα Quiet (ήσυχο), Normal (καθημερινό), Sport (δυναμικό) και Baja (ακραίο, για τις εκτός δρόμου περιπέτειες).

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Το αγριότερο Raptor δεν έχει μόνο πιο ισχυρό κινητήρα από το απλό Ranger, αλλά και πιο δυναμική ανάρτηση. Φυσικά έχει αυξηθεί η διαδρομή της, και προσφέρει τη μέγιστη απορρόφηση των δυνάμεων στο τελευταίο 25% της διαδρομής αυτής.

Επίσης, οι αλουμινένιοι βραχίονες της ανάρτησης είναι πιο μεγάλοι και ανθεκτικοί, και έχουν τοποθετηθεί τα αμορτισέρ Live Valve της FOX που μειώνουν στο μισό τις τριβές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Επίσης, το νέο Ranger έχει ενισχύσεις ακαμψίας στην τρίτη κολόνα, σε διάφορους συνδέσμους, στην καρότσα και στις βάσεις στήριξης του εφεδρικού τροχού.

Για πρώτη φορά το Ranger Raptor απέκτησε το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κοντή κλιμάκωση των σχέσεων κατ' εντολή του οδηγού.

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Τα εμπρός και πίσω διαφορικά είναι μπλοκέ, και διαθέτει 7 οδηγικά προφίλ (drive modes): τα Normal, Sport, Slippery (ολισθηρό τερέν), Rock Crawl (αναρρίχηση), Sand (άμμος), Mud/Ruts (λάσπη) και Baja (σκληρό εκτός δρόμου τερέν).

Αυτά ελέγχουν πληθώρα λειτουργιών, από την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, της εξάτμισης και τις αλλαγές ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία του ABS και των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόσφυσης και ευστάθειας. Με κάθε προφίλ αλλάζει και ο χρωματισμός του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης της κονσόλας. Επιπλέον, στο νέο Raptor προστέθηκε και το νέο Cruise Control με ειδική ρύθμιση για την κίνηση εκτός δρόμου (μέχρι 32 km/h).

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Η εμφάνιση του Raptor ενισχύθηκε από το δυναμικότερο εμπρός προφυλακτήρα και τα πιο μυώδη φτερά, που φιλοξενούν τροχούς 17 ιντσών με all-terrain ελαστικά. Στο πίσω μέρος η προσαρμοζόμενη εξάτμισης διαθέτει τα ειδικά flaps που τροποποιούν τον ήχο της. Τα φώτα LED matrix σε σχήμα C είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και οι αεραγωγοί του ρύγχους και τα αλουμινένια μαρσπιέ.

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Τα ειδικά σπορ καθίσματα του εσωτερικού είναι -σύμφωνα με τη Ford- εμπνευσμένα από τα μαχητικά αεροσκάφη, ενώ σε όλες τις επιφάνειες υπάρχουν πορτοκαλί λεπτομέρειες. Τα πεντάλ μαγνησίου είναι επίσης στάνταρ, όπως και η ψηφιακή οθόνη 12,4'' του πίνακα οργάνων και η κεντρική κάθετη οθόνη 12 ιντσών πολυμέσων, συνδεσιμότητας και infotainment της κονσόλας που φιλοξενεί το αναβαθμισμένο λογισμικό SYNC 4με ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay.

Ford Ranger Raptor FORD MEDIA EUROPE

Η κληρονομιά Raptor, που ξεκίνησε στη Βόρεια Αμερική με το πρώτο μεγάλο pickup F-150 SVT Raptor, συνεχίζεται τώρα με την αντίστοιχη έκδοση και του νέου Ranger - που θα ξεκινήσει να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά το τελευταίο τρίμηνο του 2022.

TAGS ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ FORD RANGER FORD PICK-UP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ