X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

OPEL

Δοκιμή του ηλεκτρικού Opel Corsa-e

Opel_Corsa-e_01 P. DIAMANTIS

Διαχρονικό και καθιερωμένο, το Opel Corsa δεν χρειάστηκε να αλλάξει τίποτα από την προσωπικότητα του κάνοντας το πέρασμα στον ηλεκτρισμό, διακριτικά και αθόρυβα, με το γνωστό σύστημα 136 ίππων και αυτονομίας 330 χιλιομέτρων της Stellantis.

Ο μετασχηματισμός του Opel Corsa -όπως και του Peugeot 208- σε αμιγώς ηλεκτρικό ήταν μία από τις δρασκελιές προς την ηλεκτροκίνηση, ειδικά της ελληνικής αγοράς: ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έπαψε να είναι πια κάτι εξωτικό και δυσνόητο, αλλά ένα γνώριμο, καθιερωμένο, διαχρονικό supermini πόλης, αναλλοίωτο σε εμφάνιση και χαρακτήρα από το γνωστό Corsa.

Opel_Corsa-e_ P. DIAMANTIS


Η μόνη διαφορά του ήταν πως ανάμεσα στους μπροστινούς τροχούς δεν είχε πια κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν είχε έμβολα να ανεβοκατεβαίνουν και βαλβίδες να ανοιγοκλείνουν, αλλά ένα ήσυχο ηλεκτρικό μοτέρ. Κι ότι το δάπεδό του ήταν διάσπαρτο με κυψέλες αποθήκευσης ηλεκτρισμού κι από την ουρά του δεν εξείχε η απόληξη καμιάς εξάτμισης. Και, επίσης, ότι ήταν σημαντικά πιο ακριβό, καθώς ακόμη η ηλεκτροκίνηση δεν έχει γίνει ευρέως προσιτή.

Έτσι το Corsa-e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Opel, διατηρεί ακριβώς τον ίδιο σχεδιασμό -του αμαξώματος και του εσωτερικού- της έκτης του γενιάς, τους ίδιους χώρους, τις ίδιες λεπτομέρειες και την ίδια ποιότητα με τις θερμικές του εκδόσεις - αλλά προσθέτοντας την κίνηση μηδενικής εκπομπής ρύπων και θορύβων, αλλά και τη στιβαρότητα του πατήματος στο δρόμο που χαρίζει σε κάθε ηλεκτρικό η τοποθέτηση της υπέρβαρης μπαταρίας στο πάτωμα.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Σχεδίαση

Παρότι το Corsa-e είναι πανομοιότυπο με τις θερμικές του εκδόσεις, εξίσου εκλεπτυσμένο και στιλάτο, δεν πρόκειται για μια απλή μετατροπή σε ηλεκτρικό. Η 6η γενιά του γερμανικού supermini σχεδιάστηκε εξ αρχής για να είναι και ηλεκτρική, βασισμένη στη γνωστή αρχιτεκτονική CMP του γιγάντιου ομίλου Stellantis.

Παρόλα αυτά, για να το ξεχωρίσει κανείς θα πρέπει να διακρίνει είτε την έλλειψη της εξάτμισης είτε τα διακριτικά εμβλήματα 'e' που έχει τοποθετήσει η Opel στις μεσαίες κολόνες και στον πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι εξειδικευμένες ζάντες ολοκληρώνουν τις διαφορές της ηλεκτρικής από τις εκδόσεις βενζίνης, που έχουν ακόμα και την ίδια γρίλια παρά τις μειωμένες ανάγκες ψύξης.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Εσωτερικό

Το ηλεκτρικό Corsa αντίστοιχα παραμένει πανομοιότυπο και στο εσωτερικό του: με την ίδια απέρριτη, μινιμαλιστική σχεδίαση, που στέλνει όσο το δυνατόν πιο μπροστά το ταμπλό για τους μέγιστους χώρους, χωρίς άσκοπους εντυπωσιασμούς και με τα ίδια αξιόλογα υλικά.

Στον οβάλ χώρο πίσω από το τιμόνι έχει τοποθετηθεί ο ορθογώνιος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που απεικονίζει στο Corsa-e την κατάσταση της φόρτισης της μπαταρίας και τη μεταφορά της ενέργειας. Συνδυάζεται με την οθόνη 10'' για τα πολυμέσα στο κέντρο του -κεκλιμένου ελαφρώς προς τον οδηγό- ταμπλό, οθόνη που φιλοξενεί τόσο το infotainment όσο και τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Η κατηγορία Β (γνωστή και ως supermini) ασκεί σαφείς περιορισμούς στους χώρους, αλλά μια οικογένεια θα χωρέσει στο Corsa-e με ορισμένους συμβιβασμούς των πίσω επιβατών για τα πόδια τους, κυρίως όταν οδηγεί κάποιος μεγαλόσωμος. Ο χώρος αποσκευών επίσης δεν είναι κακός, αναλλοίωτος στα 267 λίτρα, μόνο που το χώρο της ρεζέρβας καταλαμβάνει πια η μπαταρία.

Επιδόσεις

To Corsa-e υιοθετεί το γνωστό σύστημα ηλεκτροκίνησης του Peugeot e-208, με 136 ίππους, 260 Nm ροπής και τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh σχήματος Η κάτω από τα καθίσματα για την τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα πάνω στην πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 8,1'' χάρη στην αμεσότητα της απόδοσης της ροπής, παρά το κατά 300 κιλά αυξημένο βάρος (στα 1.530 κιλά) λόγω της μπαταρίας, και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h για λόγους κατανάλωσης της ενέργειας και αυτονομίας. Για έμφαση στις επιδόσεις ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το Sport από τα τρία προφίλ οδήγησης, ενώ εναλλακτικά το Eco δίνει έμφαση στην οικονομία της ενέργειας. Η μέση λύση είναι το Normal.

Το Corsa-e προσφέρει, μέσω του μπουτόν B (δίπλα στο διακόπη της επιλογής της μετάδοσης, στο κέντρο της κονσόλας), τη δυνατότητα ανάκτησης περισσότερης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Παρότι το άφημα του γκαζιού επιφέρει σαφή επιβράδυνση, δεν παρέχει ακριβώς την «οδήγηση με ένα πεντάλ» - η επιβράδυνση όταν σηκώνεις το γκάζι δεν είναι τόσο ισχυρή, αλλά συμβάλλει σημαντικά στην παροχή λίγης παραπάνω ενέργειας στη μπαταρία.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας

Η Opel ανακοίνωσε την αυτονομία του Corsa-e (στον ρεαλιστικό κύκλο WLTP) στα 330 χιλιόμετρα, καθώς η μέση κατανάλωση ενέργειας δίνεται στις περίπου 16,5 kWh σε μεικτές συνθήκες. Στην πράξη βγαίνουν με σχετική άνεση κοντά 300 χιλιόμετρα, ενώ με οικονομική οδήγηση χωρίς εξάρσεις, στο προφίλ οδήγησης Eco και χωρίς κλιματισμό, ιδιαίτερο φορτίο ή ανηφόρες, μπορεί κανείς να φτάσει ή και να περάσει τα 330 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η τελευταία, η πλήρωση της μπαταρίας, απαιτεί περίπου 40 λεπτά για να γεμίσει σε ποσοστό 20-80% (σε ιδανικές συνθήκες) αν το συνδέσετε σε έναν από τους ταχυφορτιστές 50 kW, που πληθαίνουν διαρκώς στις πόλεις και λειτουργούν μέσω των ειδικών Apps το smartphone. Διαφορετικά, είναι καλό να έχετε ένα Wallbox ισχύος 7,4 ή 11 kW, στο οποίο η πλήρης φόρτιση διαρκεί 7,5 ή 5 ώρες αντίστοιχα. Από οικιακή πρίζα θα χρειάζεστε κάθε φορά περίπου 16 ώρες.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Οδική συμπεριφορά

Η τοποθέτηση της μπαταρίας σε μεγαλύτερο ποσοστό πλησιέστερα στον πίσω άξονα χρειάστηκε σημαντικές παρεμβάσεις της Opel για την επίτευξη της κατανομής βάρους που θα διατηρούσε την κλασσική στιβαρότητα του θερμικού Corsa στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί του Ρούσελσχαϊμ το πέτυχαν με ενισχύσεις στο εμπρός υποπλαίσιο και με τροποποιήσεις στην ανάρτηση.

Μαζί με το χαμηλό κέντρο βάρους που φυσικά χαρίζει την τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, το Corsa-e είναι κατά συνέπεια ένα κλασσικά δυναμικό Corsa σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές. Όχι κάτι σούπερ-σπορ, μιας και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν είναι αυτός, αλλά σίγουρα κάτι συγκροτημένο, προβλέψιμο, ασφαλές (με αποτελεσματικά φρένα) και ενίοτε και ευχάριστο.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Στην αντίθετη χρήση, στην πόλη, το ηλεκτρικό Corsa-e παραμένει μια ευέλικτη και πρακτική λύση αστικής μετακίνησης, με το επιπλέον όφελος της αθόρυβης λειτουργίας και της εξαίρετης ηχομόνωσης στην καμπίνα. Ενίοτε μπορεί να χτυπήσει λίγο η ανάρτηση στις κακοτεχνίες των δρόμων, τις οποίες ωστόσο απορροφά με σχετική άνεση.

Συμπέρασμα

Κατά συνέπεια, το ηλεκτρικό Corsa καλύπτει με αξιώσεις κάθε στόχο για τον οποίο κατασκευάστηκε - εν λευκώ, θυμίζουμε: δεν αποτελεί μια απλή «μετατροπή» του θερμικού Corsa σε ηλεκτρικό, αλλά είναι εξαρχής σχεδιασμένο ως EV. Και ποιοί είναι οι στόχοι αυτοί: η ηλεκτρική αυτονομία που αρκεί ακόμα και για μία εβδομάδα στην πόλη, οι μηδενικοί ρύποι, η πρακτικότητα και άνεση στην πόλη με πλούσιο εξοπλισμό, και η γενικότερη ασφάλεια.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Για την τελευταία, πέραν της οδικής συμπεριφοράς και της έντονης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα όταν αυτή είναι το ζητούμενο, φροντίζει και η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού - για την πρόληψη της πρόσκρουσης, την αλλαγή λωρίδας κ.λπ.. Στις τεχνολογικές καινοτομίες ασφάλειας περιλαμβάνονται, επίσης, τα φώτα IntelliLux LED matrix που προσαρμόζονται αυτόματα στις συνθήκες.

Το Corsa-e είναι μία σίγουρη λύση, για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ατυχώς, με την αρκετά υψηλή τιμή των 39.600 ευρώ (από την οποία, όμως, αφαιρείται η επιδότηση ηλεκτροκίνησης), καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσπαθούν να βρουν το βηματισμό για την εξάπλωσή τους μέσω της διαρκούς ανάπτυξης οικονομιών κλίμακας. Παραμένουν προσβάσιμα μόνο από λίγους, και στη συγκεκριμένη περίπτωση από ακόμα πιο λίγους που κατανοούν ότι η βιωσιμότητα είναι έννοια παράλληλη με τη διακριτικότητα.

Opel_Corsa-e P. DIAMANTIS


Opel Corsa-e: Τεχνικά* / Τιμή

Κινητήρας: Ηλεκτρικός σύγχρονου μαγνήτη

Μπαταρία: Ιόντων-λιθίου 50 kWh

Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Ισχύς: 136 ίπποι / 3.673 σ.α.λ.

Ροπή: 260 Nm / 300 σ.α.λ.

0-100 km/h: 8,1 sec

Τελική ταχύτητα: 150 km/h

Αυτονομία: 329-353 km

Κατανάλωση: 16,5-16,8 kWh/100 km

Φόρτιση (AC wallbox 11 kW): 5h (0-100%) / (DC 50 kW): 40' (20-80%)

Εκπομπές CO2: 0 g/km

Διαστάσεις: 4.060x1.765x1.435 mm

Βάρος: 1.530 kg

Πορτμπαγκάζ, 267-1.108 lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή: από 39.600 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

TAGS OPEL CORSA E STELLANTIS ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ