X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΤΗΛΕΣ

Όταν οι χορηγοί... βαράνε κανόνι

Οι συμφωνίες με χορηγούς συνήθως σημαίνουν κάποια εκατομμύρια έσοδα για τις ομάδες. Τι γίνεται όμως όταν οι σπόνσορες... βαράνε κανόνι; Η Γουέστ Χαμ ξέρει σίγουρα, γεύση έχουν πάρει η Νιούκαστλ και η Ρεάλ.

Οι εμπορικές συμφωνίες είναι στο σύγχρονο ποδόσφαιρο ένας απαραίτητος μηχανισμός για όλους τους συλλόγους παγκοσμίως, καθώς αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι πηγής εσόδων.

Και όταν μιλάμε για κορυφαία κλαμπ ή τα μεγάλα πρωταθλήματα που αποτελούν πόλο έλξης για τους χορηγούς, τότε τα νούμερα είναι ιλιγγιώδη και τα ευρώ ρέουν... εκατομμύρια.

Ωστόσο πάντα εγκυμονεί ο κίνδυνος κάτι να πάει στραβά. Και στην περίπτωση της Γουέστ Χαμ, οι πιθανότητες σηκώνουν τα χέρια ψηλά! Για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια τα "σφυριά" βλέπουν τον βασικό χορηγό τους στην φανέλα να καταρρέει, αφήνοντας τρύπα στο οικονομικό και τον σύλλογο να μπαίνει στην διαδικασία εύρεσης νέου σπόνσορα μεσούσης της σεζόν.

Προ ολίγων ημερών ήρθε η απόφαση της ελβετικής κεντρικής τράπεζας να υποτιμήσει το φράγκο, γεγονός που είχε πικρό αντίκτυπο σε ορισμένες επιχειρήσεις. Μια από αυτές είναι και η Alpari, βασική χορηγός στην Premier League για λογαριασμό της Γουέστ Χαμ.

Ο σύλλογος του Λονδίνου μοιάζει σαν μαγνήτης για τους αφερέγγυους χορηγούς καθώς αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνει σε περιπέτειες. Το 2008 η φίρμα XL κατέρρευσε μέσα στην οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα να αφήσει χρέος περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ στην Γουέστ Χαμ.

Για κάποιο διάστημα, οι φανέλες είχαν καλυμμένο το λογότυπο του χορηγού και δεν αποκλείεται να συμβεί ξανά κάτι τέτοιο στο επόμενο φετινό ματς της Γουέστ Χαμ, αν μέχρι τότε δεν έχει βρεθεί νέος βασικός σπόνσορας.

Ένας ακόμη χορηγός των "σφυριών", η "Dr. Martens" απέφυγε την ύστατη στιγμή την χρεοκοπία το 2002...

Ιδιοκτήτης της Γουέστ Χαμ εκείνη την περίοδο, ήταν ο Ισλανδός Μπγιόργκολφουρ Γκούντμουνσον, πρόεδρος της μεγαλύτερης τράπεζας της πατρίδας του, ο οποίος έχασε όλη την περιουσία του όταν κατέρρευσε οικονομικά η Ιρλανδία και κήρυξε πτώχευση το 2009.

Η οικονομική κρίση επηρέασε κάποιες ακόμη ομάδες, από τις πλέον γνωστές στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Τον Φεβρουάριο του 2008 η Northern Rock, χορηγός στην φανέλα της Νιούκαστλ, κατέρρευσε οικονομικά βάζοντας σε μπελάδες τον αγγλικό σύλλογο.

Η Νιούκαστλ έχει τώρα σπόνσορα την Wonga, μια εξαιρετικά αμφιλεγόμενη εταιρεία-δανειστή, με μικρά χρηματικά ποσά σε φτωχούς ανθρώπους και πολύ υψηλά επιτόκια.

Προβλήματα αντιμετώπισε και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, όταν η AIG εξαγοράστηκε από την Ομοσπονδιακή τράπεζα των ΗΠΑ, τον Σεπτέμβριο του 2008 και αντί 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μια τέτοια περιπέτεια πέρασε και η Ρεάλ Μαδρίτης το 2006, όταν ο βασικός χορηγός της φανέλας "BenQ" πήγε... άκλαυτος, μόλις ένα χρόνο μετά την πενταετή συμφωνία των δύο πλευρών.

Ωστόσο οι Μαδριλένοι δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να βρουν τον επόμενο σπόνσορα τους, που ήταν η εταιρεία στοιχημάτων "Bwin".

Πηγή: qz.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ