X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΤΗΛΕΣ

Ο αγαπημένος μου αγώνας: GP Βραζιλίας 2008, ένας τίτλος σε μία στροφή

** FILE ** This Nov. 2, 2008, file photo shows Ferrari's Formula One driver Felipe Massa of Brazil covering his face after he won the Brazilian Grand Prix but failed to secure the 2008 Formula One drivers championship title on the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil. Governing body FIA says that Formula One's championship will be decided by the number of race wins and not accumulated points. Under the new system, Ferrari's Felipe Massa would have won the 2008 championship instead of Lewis Hamilton of McLaren. The Brazilian driver won six grand prix races to Hamilton's five last year. (AP Photo/Oliver Multhaup, File) AP

Ο Φελίπε Μάσα για μερικά δευτερόλεπτα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής στην Formula 1, μπροστά στους συμπατριώτες του και μετά ήρθε ο Χάμιλτον και όλα κατέρρευσαν. (Photos + VIDEOS)

Για κάθε παιδί που αγαπά την Formula 1 στην Βραζιλία υπάρχουν δύο όνειρα. Το πρώτο είναι να φτάσει κάποια στιγμή να κατακτήσει έναν τίτλο και το δεύτερο να το κάνει αυτό μπροστά στους συμπατριώτες του στην πίστα του Ιντερλάγκος.

Εκεί όπου ο θρύλος του Άιρτον Σένα παραμένει ζωντανός και που ο σπουδαίος Βραζιλιάνος οδηγός λατρεύεται ακόμα. Όλα τα παραπάνω κράτα τα γιατί θα τα βρούμε μπροστά μας παρακάτω.

Ταξιδεύουμε πίσω το 2008. Τον προηγούμενο χρόνο η Ferrari είχε καταφέρει να σπάσει τη διετή κυριαρχία της Renault και του Φερνάντο Αλόνσο και παρά το ασφυκτικό πρέσινγκ του νεανία Χάμιλτον στην παρθενική χρονιά του, ο Κίμι Ράικονεν έφτασε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος με ένα βαθμό περισσότερο από τον Βρετανό. Μάλιστα, για να τα καταφέρει ο Φινλανδός χρειάστηκε δύο νίκες στα τελευταία GP με τον Χάμιλτον να εγκαταλείπει στο ένα και στο άλλο να τερματίζει έβδομος.

Έτσι, το 2008 ξεκινούσε με μεγάλο ενδιαφέρον και όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μία ακόμα μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Ferrari, McLaren Mercedes και Renault. Όσα περίμεναν οι ειδικοί φάνηκαν μέσα στην πίστα, αυτό που δεν περίμεναν όμως ήταν τον πρωταγωνιστή για την ιταλική ομάδα, αφού ο Μάσα ήταν αυτός που έφτασε μέχρι τέλους στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος και όχι ο Ράικονεν.

Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΚΑΙ Η ΤΡΕΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η χρονιά ήταν τρελή και αυτό μαρτυρούν και τα αποτελέσματά της. Αρκεί να αναφέρουμε ότι στους συνολικά 18 αγώνες του πρωταθλήματος είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές με πέντε διαφορετικά μονοθέσια!

Ο Λιούις Χάμιλτον επικράτησε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία και ακολούθησαν των Ράικονεν και Μάσα σε Μαλαισία και Μπαχρεϊν. Οι τρεις τους μαζί με τους Κούμπιτσα, Αλόνσο, Κοβαλάινεν και Φέτελ ήταν εκείνοι που έφτασαν στις νίκες στους υπόλοιπους αγώνες, όμως εκείνοι που θα διεκδικούσαν τον τίτλο στο τέλος ήταν δύο.

Ferrari's Formula One driver Felipe Massa, of Brazil, left, and McLaren-Mercedes' Formula One driver Lewis Hamilton, of Britain, laugh during the season end driver's photo prior to the start of the Brazilian Formula One Grand Prix at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Sunday, Nov. 2, 2008. The Brazilian GP is the last Formula One race in the 2008 season. (AP Photo/Oliver Multhaup) AP

Λιούις Χάμιλτον και Φελίπε Μάσα ήταν εκείνοι που θα διασταύρωναν τα ξίφη τους. Οι δύο αντίπαλοι μπήκαν στην τελική ευθεία της χρονιάς με έναν βαθμό να τους χωρίζει. Η Σιγκαπούρη αποδείχτηκε καταστροφική για τον Μάσα ο οποίος τερμάτισε 13ος, σε αντίθεση με τον Χάμιλτον που με την τρίτη θέση κατάφερε να ξεφύγει με επτά βαθμούς.

Με αυτή τη διαφορά κατάφερε να φτάσει στη Βραζιλία στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς εκεί όπου όλα κρίθηκαν στην τελευταία στροφή.

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Κάπως έτσι φτάσαμε στο ζητούμενο μας που είναι ο αγαπημένος μου αγώνας. Ο Χάμιλτον πήγε στην Βραζιλία γνωρίζοντας πως σε όποια θέση και αν τερματίσει από την Πέμπτη και πάνω θα πάρει το πρωτάθλημα ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ο Μάσα.

Στην αντίπερα όχθη ο Βραζιλιάνος ήταν με την πλάτη στον τοίχο αφού μπροστά στους συμπατριώτες του έπρεπε να κάνει τον τέλειο αγώνα και να καλύψει τη βαθμολογική διαφορά που τον χώριζε από τον Χάμιλτον. Η pole position στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ήταν ένα ιδανικό ξεκίνημα για τον Φελίπε Μάσα την ώρα που ο μεγάλος του αντίπαλος θα εκκινούσε από την τέταρτη θέση.

Ferrari's Formula One driver Felipe Massa, of Brazil, leads the pack of Toyota's Formula One driver Jarno Trulli, of Italy, center right, Ferrari Formula One driver Kimi Raikkonen of Finland, left, and McLaren Mercedes' Formula One driver Lewis Hamilton, of Britain, right at the start of the Brazilian Formula One Grand Prix on the Interlagos circuit in Sao Paulo, Sunday, Nov. 2, 2008. Brazil's GP is the last Formula One race in the 2008 season. (AP Photo/Oliver Multhaup) AP

Την ημέρα του αγώνα καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη όσων είδαμε στην πίστα του Ιντερλάγκος έπαιξε η βροχή. Ο αγώνας άργησε να εκκινήσει με τους οδηγούς να βάζουν τα ενδιάμεσα λάστιχα. Οι τέσσερις πρώτοι έφυγαν κανονικά, όμως πίσω έγινε χαμός με την τριπλή καραμπόλα των Ρόσμπεργκ, Κούλθαρντ και Νακαζίμα, αλλά και την έξοδο του Νέλσον Πικέ.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έδωσε για λίγους γύρους τον ρυθμό με την πίστα να στεγνώνει. Έτσι γρήγορα άρχισαν να μπαίνουν στα pits οι οδηγοί για να βάλουν στεγνά ελαστικά. Οι άνθρωποι της McLaren άργησαν να το κάνουν κατά ένα γύρο με αποτέλεσμα ο Μάσα να είναι πρώτος και ο Χάμιλτον να βρεθεί έκτος. Ο Βρετανός πέρασε τον Φιζικέλα και ανέβηκε στην πέμπτη θέση και παρέμενε εκεί χωρίς να μπορεί να ανέβει παραπάνω, αλλά και χωρίς να απειλείται από κανέναν.

Κάπως έτσι φτάσαμε μέχρι τον 40ο γύρο χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερο σασπένς. Όσα όμως ακολούθησαν ήταν βγαλμένα από ταινία.

ΦΙΝΑΛΕ ΒΓΑΛΜΕΝΟ ΑΠΟ ΘΡΙΛΕΡ

Οι πρώτες ψιχάλες άρχισαν να βάζουν σε σκέψεις τους μηχανικούς των ομάδων για τη στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Σε ένα κομμάτι της πίστας είχαν προβάδισμα εκείνοι που είχαν στεγνή γόμα και σε άλλα εκείνοι που είχαν ενδιάμεση .

Στον 63ο γύρο η βροχή ήταν πια έντονη με τον Μάσα να είναι πρώτος και τους Αλόνσο, Ράικονεν, Χάμιλτον και Φέτελ να τον ακολουθούν. Όλοι τους κλήθηκαν να βάλουν βρόχινα ελαστικά για να καταφέρουν να τερματίσουν. Τα πιτ στοπ ολοκληρώθηκαν στον 67ο γύρο και απέμεναν τέσσερις ακόμα για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Η Toyota επέλεξε να κρατήσει εντός πίστας τους οδηγούς της με στεγνά ελαστικά και αυτό έφερε τον Τίμο Γκλοκ στην τέταρτη θέση και από πίσω του τους Χάμιλτον και Φέτελ. Στον 69ο γύρο ο Κούμπιτσα που ήταν ένα γύρο πίσω προσπέρασε τους δύο οδηγούς, όμως ο Γερμανός το εκμεταλλεύτηκε αυτό και ανέβηκε στην πέμπτη θέση!

Τι σήμαινε αυτό; Ότι ο Χάμιλτον με την έκτη θέση έχανε τον τίτλο. Ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε τον άδειο δρόμο που είχε μπροστά του και άρχισε να απομακρύνεται από τον Βρετανό την ώρα που ο Μάσα ήταν σίγουρος νικητής του αγώνα. Από την McLaren ζητούσαν από τον Χάμιλτον να παραμείνει ψύχραιμος βλέποντας ότι ο Βρετανός ήταν μπροστά σε έναν δεύτερο διαδοχικό χαμένο τίτλο στο φινάλε.

** RETRANSMITTING FOR TONE IMPROVEMENT ** McLaren Mercedes Formula One driver Lewis Hamilton of Britain celebrates with the Union Jack after he secured the 2008 Formula One drivers championhip title by finishing fifth in the Brazilian Formula One Grand Prix at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Sunday, Nov. 2, 2008. Ferrari's Felipe Massa won the race Brazilian Grand Prix race.(AP Photo/Andre Penner) ASSOCIATED PRESS

Κάπως έτσι φτάσαμε στον τελευταίο γύρο. Ο Φελίπε Μάσα πέρασε πρώτος την γραμμή του τερματισμού, στην Ferrari πανηγύριζαν έξαλλα, ενώ η αποθέωση που γνώρισε από τους συμπατριώτες του ο Βραζιλιάνος οδηγός ήταν απερίγραπτη.

Και τότε όλα άλλαξαν. Την ώρα που ο Φέτελ με τον Χάμιλτον ετοιμάζονταν να μπουν στην τελευταία στροφή βρήκαν μπροστά τους ένα μονοθέσιο. Ήταν αυτό του Γκλοκ με τον Γερμανό να παλεύει να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού. Ο Βρετανός βούτηξε στην εσωτερική, τον προσπέρασε και με την πέμπτη θέση στην οποία τερμάτισε κατέκτησε τον πρώτο τίτλο της τεράστιας καριέρας του, τον πρώτο της McLaren από το 1999 και σίγουρα τον πλέον αμφίρροπο των τελευταίων ετών.

Για όλα τα παραπάνω μπορείτε να δώσετε μερικά λεπτά από το χρόνο σας και να δείτε το βίντεο που ακολουθεί. Σε αυτό θα παρακολουθήσετε όσα σας περιγράψαμε και τις μοναδικές στιγμές στα pits από τη στιγμή που τερμάτισε ο Μάσα, μέχρι την ώρα που πέρασε την τελική γραμμή και ο Χάμιλτον.

Οι πανηγυρισμοί των ανθρώπων στις κερκίδες και στα pits της Ferrari και τα ουρλιαχτά της Νικόλ Ζέρζινγκερ (τότε συντρόφου του Χάμιτλον).

ΤΟ ΛΑΘΟΣ, Η ΜΑΝΙΚΑ ΚΑΙ Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΙΓΛΗ ΤΗΣ FORMULA 1

Το βράδυ της 2ας Νοεμβρίου 2008 θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη όλων των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού και σίγουρα στους πρωταγωνιστές. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το όνειρο της κατάκτησης του πρωταθλήματος του Μάσα και μάλιστα μπροστά στους συμπατριώτες του μετατράπηκε σε εφιάλτη, ενώ ο εφιάλτης του Χάμιλτον που έβλεπε το πρωτάθλημα να γλιστρά για δεύτερη διαδοχική φορά μέσα από τα χέρια του έγινε όνειρο.

Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι το πρωτάθλημα εκείνης της σεζόν κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό στη Σιγκαπούρη. Εκεί ο Μάσα κατά τη διάρκεια πιτ στοπ έφυγε νωρίτερα λόγω λανθασμένης υπόδειξης ενός μηχανικού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τραβήξει τη μάνικα των καυσίμων και να παρασύρει αρκετά άτομα της ομάδας. Το λάθος αυτό τον πέταξε εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας, κάτι που του ήταν καταστροφικό όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια.

A selection of the front pages of Britian's national papers in London, Monday Nov. 3, 2008, showing the new Formula One Champion Lewis Hamilton celebrating in Sao Paulo, Brazil, late Sunday. Hamilton became Formula One's youngest champion on Sunday, making a last-lap pass to finish fifth in the Brazilian Grand Prix and win the title by one point over Felipe Massa. (AP Photo/ Martin Cleaver ) AP

Σίγουρα, όμως, το πρωτάθλημα του 2008 ήταν και το τελευταίο συναρπαστικό που παρακολουθήσαμε στην Formula 1, αφού έκτοτε πάντοτε υπήρχε μία ομάδα που κυριαρχούσε. Το 2009 ήταν το θαύμα της Brawn GP και μετά ακολούθησαν η τετραετία της Red Bull και του Φέτελ και η εξαετία της Mercedes με βασικό πρωταγωνιστή τον Χάμιλτον και την παρένθεση του Ρόσμπεργκ το 2016.

Ευχή όλων είναι σύντομα να δούμε ξανά πρωταθλήματα να κρίνονται όπως εκείνο του 2008.

My favourite game: Κάθε μέρα ένας συντάκτης γράφει για τον αγαπημένο του αγώνα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ