X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΤΗΛΕΣ

Άιρτον Σένα: Κάτι παραπάνω από θρύλος

Δεκαεφτά χρόνια από το "αντίο" του Σένα το AUTO 24 παρουσιάζει τα αίτια του δυστυχήματος και θυμάται...

Το ατύχημα του Βραζιλιάνου πιλότου στη στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα σημάδεψε μια ολόκληρη ιστορία. Τίποτα δεν ήταν ίδιο από εκείνη τη χρονιά και για πάντα ύστερα από εκείνη τη στιγμή…

Ο 24χρονος, τότε, Σένα ξεκινούσε την καριέρα του στη Formula 1 με την άσημη Toleman, στη συνέχεια μετακόμισε στη Lotus, βγαίνοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα για δύο συναπτά έτη, ενώ το 1987 πήρε την τρίτη θέση, ώσπου να πάει στη McLaren και να "απογειώσει" το όνομα και τη φήμη του.

Μόλις στην πρώτη του χρονιά με τη νέα του ομάδα κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο, το 1989 βγαίνει δεύτερος, μέχρι να επιστρέψει το 1990 και το 1991 στην κορυφή.

Το 1994 μετακόμισε στην ομάδα που έμελε να αποτελέσει την τελευταία στην καριέρα και τη… ζωή του, τη Williams. Με τη βρετανική ομάδα έτρεξε μόλις τρεις φορές, μιας και στην Ίμολα "σκηνοθετίθηκε" ο εφιάλτης όχι μόνο για την οικογένεια του, αλλά για ένα ολόκληρο έθνος.

Τα πρώτα δύο Grand Prix ήταν αποκαρδιωτικά για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, αφού δεν είχε καταφέρει να τερματίσει. Ο ίδιος, όμως, πάντα σίγουρος για τον εαυτό του είχε δηλώσει έτοιμος για την αντεπίθεσή του προς τον τίτλο.

Ο Σένα παίρνει την 65η pole position της καριέρας, αλλά κάποια συμβάντα που είχαν προηγηθεί του είχαν δημιουργήσει ιδιαίτερη αναστάτωση.

Προμήνυμα 1ο: Ο νέος τότε στην Formula 1 και συμπατριώτης Σένα, Ρούμπενς Μπαρικέλο, είχε εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, το απόγευμα της Παρασκευής, γεγονός που τον απέτρεψε να συμμετάσχει στον αγώνα.

Προμήνυμα 2ο: Την επόμενη μέρα ο Αυστριακός Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ, σκοτώθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές

Άμα θέλει να γίνει…

Μετά από το δυστύχημα του Αυστριακού πιλότου, ο 34χρονος οδηγός σαν πιο έμπειρος πήρε την ευθύνη να δημιουργήσει και παράλληλα να ηγηθεί της Grand Prix Driver’s Association, με σκοπό την μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών. Τελικά, όλοι οι πιλότοι συναποφάσισαν να διεξαχθεί κανονικά ο αγώνας, αλλά σε συνέχεια των οιωνών και των προειδοποιήσεων ο αγώνας διεκόπη λόγω ενός ατυχήματος στη γραμμή εκκίνησης.

Η καρό σημαία δεν έπεσε ποτέ

Ο αγώνας, τελικά, ξεκίνησε κανονικά, ο Σένα – όπως ήταν αναμενόμενο – είχε πολύ καλό ρυθμό, έχοντας κάνει τον καλύτερο χρόνο στον τρίτο γύρο. Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν από πίσω του και καραδοκούσε… Ο Σένα δεν μπορούσε με τίποτα να δει τον εαυτό του να χάνει και μπήκε στη στροφή Ταμπουρέλο με 217 χλμ./ώ. Το μονοθέσιό του δεν έστριψε ποτέ και καρφώθηκε, ανάβοντας το κόκκινο φως στη ζωή του θρύλου Σένα.

Ο Σιντ Γουίτκινς μαζί με το υπόλοιπο επιτελείο της πίστας έβγαλαν τον ήδη νεκρό Σένα από τη σμπαραλιασμένη Williams. Η διακομιδή του στο νοσοκομείο της Μπολόνιας ήταν άμεση με ελικόπτερο, αλλά ήταν ήδη αργά – απλά εκεί ανακοινώθηκε ότι πέθανε ένας άνθρωπος που έμεινε στην ιστορία ως κάτι παραπάνω από θρύλος.

Η είδηση του θανάτου του Σένα συγκλόνισε όλο τον κόσμο, ενώ η κυβέρνηση της Βραζιλίας έκανε λόγο για εθνική τραγωδία. Την ημέρα της… τελευταίας κούρσας 3.000.000 κόσμος βρέθηκε στους δρόμους για να δείξει την οδύνη και τη λατρεία για το πρόσωπο που τους είχε μοιράσει με περηφάνια.


Δείτε το ξεχωριστό αφιέρωμα του AUTO 24 για τα αίτια του δυστυχήματος του Σένα

Στο επόμενο Grand Prix του Μονακό οι δύο πρώτες θέσεις της pole position έμειναν κενές, με τις σημαίες της Βραζιλίας και της Αυστρίας να παίρνουν την θέση των μονοθέσιων. Άλλη μία τιμή για τον αξέχαστο Σένα από την Βραζιλία ήρθε όταν ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει το αεροδρόμιο του Σάο Πάουλο με το τούνελ που οδηγεί στο κέντρο της πόλης πήρε το όνομά του (σ.σ. "Avenida Ayrton Senna").

Να ξέρετε ότι:

* Στην ολοκλήρωση των 10 χρόνων από το θάνατό του διοργανώθηκε φιλανθρωπικός αγώνας ποδοσφαίρου, στο οποίο βρέθηκαν πάνω από 10.000 άτομα. Στον αγώνα αυτό πήραν μέρος οι πιλότοι Μίκαελ Σουμάχερ, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Φερνάντο Αλόνσο, καθώς και μεγάλοι Βραζιλιάνοι ποδοσφαιριστές όπως οι: Ντούγκα, Καρέκα και Ταφαρέλ (το ματς έληξε 5-5 με την αδερφή του να κάνει τη σέντρα). Η εθνική ομάδα της Βραζιλίας αφιέρωσε το Μουντιάλ του 1994 το οποίο κατέκτησε στη μνήμη του.

* Ο Ιταλός τραγουδιστής Σεζάρε Κρεμονίνι έγραψε και τραγούδησε το 2005 το τραγούδι "Marmellata#25", το ρεφρέν του οποίου λέει: " Ω! Από τότε που ο Σένα δεν τρέχει πια… δεν υπάρχει Κυριακή…"

* Μετά από τον θάνατό του έγινε γνωστό ότι είχε δώσει πάνω από 400.000.000 δολάρια σε φτωχές οικογένειες της Βραζιλίας, κάτι το οποίο δεν είχε κάνει γνωστό στον κόσμο.

* Στη Βραζιλία διατηρούσε ένα ινστιτούτο, στο οποίο είχε διαθέσει 80.000.0000 δολάρια, ώστε να μορφώνονται τα παιδιά της πατρίδας του, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσε ως κοινωνικό κέντρο που βοηθούσε ανθρώπους να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους.

* " Οι νίκες είναι σαν ναρκωτικό. Δεν αντέχω τη 2η και την 3η θέση", είχε δηλώσει ως απόδειξη ότι η νίκη είναι στο αίμα του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ