X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Ο Παναθηναϊκός AKTOR άφησε μπασκετικό σημείωμα αυτοκτονίας και τη νίκη στη Μπασκόνια

EUROLEAGUE 2023-2024 / - EUROKINISSI

Πως χάνεται ένα ματς που κυριαρχείς απόλυτα με τον αντίπαλο ζαλισμένο; Ο Παναθηναϊκός AKTOR υπέγραψε ένα μπασκετικό σημείωμα αυτοκτονίας και έχασε ένα ολόδικό του ματς από την Μπασκόνια. Γράφει ο Γιάννης Φιλέρης

Αν υπάρχει ένα ματς-σεμινάριο για το πως αυτοκτονεί μια ομάδα μπάσκετ, το Μπασκόνια-Παναθηναϊκός AKTOR είναι σίγουρα το πρώτο που πρέπει κανείς να παρακολουθήσει. Οι "πράσινοι" κατάφεραν να χάσουν ένα παιχνίδι που έλεγχαν για 25 λεπτά, είχαν προηγηθεί με διαφορά 17 πόντων, ουσιαστικά εξουδετερώσει Χάουαρντ (με την άμυνα τους) και Μακιντάιρ (4 φάουλ) και επιβάλλει απόλυτα τα θέλω τους.

Κι όμως, ηττήθηκαν. Η Μπασκόνια έκανε μια τρελή ανατροπή, την οποία ωστόσο επέτρεψε ο Παναθηναϊκός AKTOR με την αδικαιολόγητη χαλαρότητα του στο τρίτο δεκάλεπτο και την επιλογή του να ξεχάσει την απίθανη άμυνα των 25 πρώτων λεπτών, να αφήσει τους γηπεδούχους να μη χάσουν ούτε ένα σουτ δυο πόντων και στο τέλος να εμπλακεί στο μπάσκετ που αρέσει στους Βάσκους.

Στο πάνω-κάτω, στο μία σου και μία μου, στο παιχνίδι που εννιά στα δέκα κερδίζει η Μπασκόνια, έστω αν χρειαστεί νικητήριο σουτ λίγο πριν εκπνεύσει το παιχνίδι, από τον Κόντι-Μίλερ Μακιντάιρ. Δεν το έκανε άλλωστε πρώτη φορά, φίλτατοι παναθηναϊκοί. Κι αν δεν το πιστεύετε, ρωτήστε τους... Ολυμπιακούς. Η 8η ήττα ήρθε για τον ΠΑΟ . Δεν είναι καταστροφή, αλλά ο τρόπος σίγουρα θέλει μελέτη, γιατί ακολουθεί δεύτερη δοκιμασία στην Ισπανία, εναντίον της Βαλένθια

Απόλυτος κυρίαρχος στο ξεκίνημα

Ο Παναθηναϊκός AKTOR όρθωσε το ανάστημα του, εκεί που η Μπασκόνα πίστεψε ότι το ματς έγερνε υπέρ της! Πρώτα, βέβαια, είχε φροντίσει να μετατρέψει τη συνάντηση σε... σκυλομαχία, με μεγάλη έμφαση στην άμυνα, ειδικά στο κυνηγητό του Χάουαρντ. Ο Γκραντ ανέλαβε ως συνήθως την συγκεκριμένη αποστολή, οι ψηλοί έβγαιναν σε βοήθεια και γρήγορα οι γηπεδούχοι άρχισαν να αισθάνονται την πίεση.

Η ομάδα των Βάσκων όταν βγει εκτός ρυθμού αρχίζει και πελαγώνει. Εξ ου και οι μόλις 25 πόντοι, που μπήκαν εκατέρωθεν στην πρώτη περίοδο. Δεν ένοιαζε τόσο πολύ τον ΠΑΟ το χαμηλό σκορ, όσο την Μπασκόνια που δεν μπορούσε -σε καμιά περίπτωση- να επιβάλλει το ρυθμό της, με τα συνεχόμενα σουτ τριών πόντων και το γρήγορο τέμπο.

Παρόλα αυτά η Μπασκόνια φάνηκε να κάνει πρώτη την κίνηση της. Τα τρία φάουλ του Λεσόρ, αλλά και οι τέσσερις συνεχόμενοι πόντοι από τον Μίλερ Μακ Ιντάιρ είχαν πάει τη διαφορά στο +5, με τον Σλούκα να κάνει λάθος και τον Εργκιν Αταμάν να ψάχνει λύσεις από τον πάγκο.

Ήδη, όμως, ο Κέντρικ Ναν είχε ξεκινήσει να οργανώνει σωστά και κυρίως να διαβάζει όλες τις άμυνες των γηπεδούχων. Ο πρώην ΝΒΑερ πήρε όλες τις καλές αποφάσεις, φτάνοντας με άνεση στο αντίπαλο καλάθι, έστω κι αν δεν ήταν το ίδιο εύστοχος όπως σε άλλα ματς.

Δεν είχε τόση σημασία, ειδικά σε αυτό το ματς όπου κυριαρχούσε βασικά η άμυνα. Το αρχικό 11-0 του ΠΑΟ, μετατράπησε σε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό επί μέρους 13-25, με τις σημαντικές βοήθειες του Κώστα Αντετοκούνμπο αλλά και του Τζέριαν Γκραντ.

Ο πρώτος απορρύθμισε όλη την Μπασκόνια που βλέποντας τον Λεσόρ να πηγαίνει στον πάγκο έμοιαζε να στοχεύει κατευθείαν στο κέντρο της ρακέτας του ΠΑΟ. Ο Αντετοκούνμπο έβαλε καλά και το κορμί του και τα μακριά του χέρια, βοηθώντας ταυτόχρονα και στην επίθεση.

Ο Γκραντ δεν είχε παρά να σουτάρει καλά από μακριά πηγαίνοντας τη διαφορά σε διψήφια νούμερα, αναλαμβάνοντας στη συνέχεια και τον Μακιντάιρ. Επόμενο ... θύμα για εξολόθρευση.

Ολα τα υπόλοιπα έγιναν από τα χέρια του καταπληκτικού Ναν, που ήταν πρώτος σκόρερ και ριμπάουντερ αλλά και καλύτερος πασέρ της ομάδας του. Η Μπασκόνια έδειχνε σημάδια αποσύνθεσης και το χάντικαπ υπέρ του Παναθηναϊκού AKTOR ανέβαινε, πλέον, στο +11. Σε αθόρυβο θετικό ρόλο και οι Μήτογλου (στην άμυνα, πάνω στον Μονέκε) και Γκριγκόνις (στην επίθεση).

Το νόμισμα... συγγνώμη, το μπάσκετ έχει δυο όψεις

Σίγουρα δεν περίμενε κανείς ότι η Μπασκόνια θα ήταν τόσο κακή στο δεύτερο ημίχρονο. Θα σημείωνε δηλαδή μόλις 26 πόντους με 2/12 τρίποντα. Ναι, αλλά και έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας ήταν τεράστια η ανατροπή που έκαναν οι γηπεδούχοι και το κάζο του Παναθηναϊκού AKTOR. Οι "πράσινοι" βρέθηκαν σε απόλυτη θέση ισχύος όταν πέρασαν με 17 πόντους, έχοντας ρίξει τους αντιπάλους τους στο καναβάτσο.

Κάτι περισσότερο από πέντε λεπτά για το τέλος της τρίτης περιόδου, ο Κέντρικ Ναν έβαζε σχεδόν φίμωτρο στην τρελή της εξέδρας της Μπασκόνια, φτάνοντας ο ίδιος στους 15π και τη διαφορά στο +17. Ο Αταμάν μπορούσε να ξεκουράσει τους πρωταγωνιστές του (Ναν, Γκραντ, Μήτογλου) ρίχνοντας στο παρκέ Σλούκα, Βιλντόσα και Χουάντσο. Την ίδια ώρα ο Ιβάνοβιτς έβγαζε τον εκνευρισμένο Χάουαρντ, βάζοντας ξανά τον Μαρίνκοβιτς, ενώ το τέταρτο φάουλ του Μακιντάιρ, τον έστελνε αναγκαστικά στη λύση του τρίτου του πόιντ-γκαρντ, Κρις Κιόζα.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR χαλάρωσε επικίνδυνα, η Μπασκόνια άφησε τις τρέλες κατά μέρος κι άρχισε να παίζει κανονικό μπάσκετ. Ο Μαρίνκοβιτς πέτυχε δυο μεγάλα τρίποντα, ο Κιόζα οργάνωσε σωστά και ένα αρχικό 10-0 άλλαζε εν μέρει την εικόνα του ματς. Ήταν το σημείο καμπής του ματς. Οι "πράσινοι" ξανάβαζε τους γηπεδούχους μέσα στο κόλπο, το κοινό έμπαινε με τη σειρά του στην εξίσωση, βλέποντας την ομάδα του να διεκδικεί από το πουθενά τη νίκη.

Το τρίποντο του Μαρίκοβιτς στο τέλος της περιόδου, ολοκλήρωνε ένα 19-5 υπέρ των γηπεδούχων. Ο Παναθηναϊκός AKTOR έπρεπε ουσιαστικά να ξαναρχίσει από το μηδέν. Η Μπασκόνια τον ξεπλήρωνε με το ίδιο νόμισμα, που έχει πάντα δυο όψεις. Όπως και το μπάσκετ, βεβαίως...

Ο Μονέκε νίκησε τον Ναν (και τον Σλούκα)

Ο ΠΑΟ είχε διαπράξει τεράστιο λάθος, μπαίνοντας ... στο μπάσκετ της Μπασκόνια. Δηλαδή γρήγορες σκέψεις, όχι τόσο καλό διάβασμα και ... πολλά σουτ. Ναν και Σλούκας ανέλαβαν να ξελασπώσουν την ομάδα τους, όταν έκαναν ένα γρήγορο 8-0, όμως ο Τσίμα Μονέκε άρχισε τον δικό του τρελό χορό. Ο εκρητικός πάουερ φόργουορντ της Μπασκόνια ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της τελευταίας περιόδου.

Με τους δικούς του 8 σερί πόντους η Μπασκόνια ισοφάρισε το ματς δυο φορές, η δεύτερη μάλιστα στα 53'' στο δεύτερο πιο κρίσιμο σουτ του ματς. Τελείωσε το δεκάλεπτο με 15π και έφτασε συνολικά τους 20 (και τα 13 ριμπάουντ) προκαλώντας απανωτά σοκ στην άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR που στα 30 πρώτα λεπτά, κυρίως με τον Μήτογλου είχε πάρει άριστα δέκα.

Είχε μεσολαβήσει η επιστροφή του Χάουαρντ που έβαλε επίσης ένα μεγάλο τρίποντο, αλλά και του Μακιντάιρ παρά τα τέσσερα φάουλ. Καθώς ο Παναθηναϊκός AKTOR έδειχνε αποφασισμένος να ... αυτοκτονήσει, έχανε βολές και σχεδόν όλα τα τελευταία μεγάλα σουτ (ο Ναν το παράκανε, ο Μήτογλου δεν έβαλε ούτε ένα, ο Σλούκας έχασε καθοριστική βολή) ήρθε η χαριστική βολή. Ο Κόνι Μίλερ Μακιντάιρ που νωρίτερα μέσα στη χρονιά είχε εκτελέσει τον Ολυμπιακό με ένα τέτοιο σουτ, μέσα στο σπίτι του, δεν λάθεψε.

Η Μπασκόνια περνούσε για πρώτη (αλλά ... καλή) φορά στο δεύτερο ημίχρονο και έπαιρνε μια πολύ μεγάλη νίκη στο ξεκίνημα του β' γύρου και του 2024...

Ο τρόπος τον πληγώνει περισσότερο

Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν καταστρέφεται επειδή έχασε στη Φερνάντο Μπουέσα Αρένα. Πληγώνεται, ωστόσο, για τον τρόπο που του έφυγε το ματς μέσα από τα χέρια. Ήταν απόλυτα κυρίαρχος στα 25 πρώτα λεπτά, δεν του έμενε παρά να συντηρήσει τη διαφορά, η εν πάση περιπτώσει να μην επιτρέψει τόσο πολύ στην Μπασκόνια να ελπίζει σε ένα τόσο θορυβώδες καμ-μπακ. Εδωσε μόνος του δικαιώματα. Η άμυνα του δέχθηκε 44 πόντους σε δέκα πέντε λεπτά και η επιλογή του να μπει στο μπάσκετ που αρέσει στην Μπασκόνια αποδείχθηκε καταστροφική.

Στο μια σου και μία μου, οι Βάσκοι είναι από τις καλύτερες ομάδες στην Ευρώπη. Πελαγώνουν όταν τους βγάλεις από το ρυθμό τους, κάτι που έκαναν οι "πράσινοι" αλλά όχι με διάρκεια 40λεπτου. Μπορεί στην τέταρτη περίοδο ο Παναθηναϊκός AKTOR να είχε 5/11 τρίποντα, οι γηπεδούχοι, ωστόσο, στο δεύτερο ημίχρονο τελείωσαν με 11/11 δίποντα (!) και 6/16 τρίποντα.

Σε ένα τρελό ματς... νίκησε η πιο τρελή ομάδα. Αυτή που έχασε, θα πρέπει να μελετήσει πολύ καλά το ματς και να βάλει μυαλό για την επόμενη φορά.

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ EUROLEAGUE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ