X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MARKET

Αθλητικός Τουρισμός: Οι κοινωνικές και αναπτυξιακές προεκτάσεις του

Αθλητικός Τουρισμός: Οι κοινωνικές και αναπτυξιακές προεκτάσεις του. Η συμβολή του αυθεντικού Μαραθώνιου στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Ο Μαραθώνιος είναι ένα από τα λίγα εκείνα γεγονότα που έχουν αθλητικό και πολιτιστικό χαρακτήρα. Έχει να κάνει με την ίδια μας την μακραίωνη ιστορία, αναδεικνύει αυτό που η Ελλάδα εκπροσωπεί για τον δυτικό κόσμο και προβάλει την Ολυμπιακή της ιστορία.

Έχοντας πραγματικά ένα τέτοιο μοναδικό ιστορικό γεγονός την Μάχη του Μαραθώνα και τον άθλο του Αθηναίου οπλίτη (490π.χ.). Έχοντας την σύλληψη του αγωνίσματος του Μαραθωνίου (1896) στους τότε πρώτους σύγχρονούς Ολυμπιακούς Αγώνες, την αυθεντική διαδρομή του Μαραθωνίου και τέλος έχοντας την επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η Ελλάδα μέσα από την Ομοσπονδία του Στίβου τον ΣΕΓΑΣ, κατάφερε, σήμερα μετά και τις υποδομές που δημιουργήθηκαν με αφορμή την διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων, να την αξιοποιήσει προς όφελος της αθλητικής συμμετοχής Ελλήνων και ξένων δρομέων, της τουριστικής προσέλκυσης δρομέων και επισκεπτών, και της θετικής εικόνας που εκπέμπεται από την «με υψηλές προδιαγραφές» διοργάνωση του αθλητικού γεγονότος, αλλά και των παραλλήλων εκδηλώσεών ( Γκαλά, Συμπόσιο, Φλόγα Μαραθωνίου κλπ.), σε όλο τον κόσμο.

O Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών, συμπληρώνει 33 χρόνια διοργανώσεων και αποτελεί πλέον εθνικής σπουδαιότητας διοργάνωση και το σημαντικότερο αθλητικό, κοινωνικό και τουριστικό γεγονός για την πόλη της Αθήνας αλλά και για την Ελλάδα ολόκληρη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεση μας αλλά και από τις ανακοινώσεις του « Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος» με αφορμή την 31η διοργάνωση του Μαραθωνίου του 2013.

«Πνοή στον τουρισμό της Αθήνας έδωσε ο Κλασικός Μαραθώνιος»

« Ο 31ος ΚΜΑ έδωσε πνοή στην οικονομική και τουριστική δραστηριότητα της Αθήνας, έδωσε ζωή σε μια «νεκρή» τουριστικά εποχή, έστειλε όμορφες εικόνες στο εξωτερικό, εικόνες μια Αθήνας γεμάτης από χαμογελαστά πρόσωπα όλων των ηλικιών. Στη σημασία του αγώνα για τον τουρισμό της πόλης αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου

Ελλάδος, Γιώργος Τσακίρης, ο οποίος εξήρε την προσπάθεια και στάθηκε στην ώθηση που δίνει ο αγώνας στον τουρισμό της πόλης».

« Παρακολουθήσαμε όλοι τη Κυριακή, τον απολύτως επιτυχημένο οργανωτικά, επικοινωνιακά και τουριστικά, 31ο Κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Μια εκδήλωση υψηλής κοινωνικής ανταπόκρισης, που συμπεριέλαβε και το κέντρο της πόλης, δίνοντας ζωή και πνοή στην καθημερινότητά μας. 15.000 ξένοι επισκέπτες συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και στον ίδιο τον αγώνα, τονώνοντας με την παρουσία τους την οικονομική και τουριστική δραστηριότητα της πόλης, σε μια χρονική στιγμή εκτός της τουριστικής αιχμής. Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, αυτό που το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος επανειλημμένα έχει τονίσει, πόσο σημαντική και αποτελεσματική είναι δηλαδή η συνεισφορά μεγάλων αθλητικών, πολιτιστικών και άλλων γεγονότων, στην τουριστική προβολή και ανάπτυξη ενός προορισμού καθώς και στην προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

Ο ΣΕΓΑΣ και η Οργανωτική Επιτροπή του Μαραθωνίου δρόμου, κόντρα στην οικονομική και πολιτική κατάσταση της Χώρας, ανέτρεψε χρόνο με τον χρόνο, μέσα από την διοργάνωση του Μαραθωνίου με τις παράπλευρες δράσεις του, την πτώση της τουριστικής κίνησης στην πρωτεύουσα. Ο Μαραθώνιος κάθε χρόνο, πετυχαίνει να αυξάνει τις συμμετοχές των δρομέων.

Ο φετινός Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών ( 8/11/15), που αριθμεί την 33 διοργάνωση του, εκτιμάται ότι θα συγκεντρώσει στο σύνολο των αγωνιστικών του εκδηλώσεών, πάνω από 40.000 συμμετέχοντες δρομείς όλων των ηλικιών, από τους οποίους η συμμετοχή των ξένων θα ανέλθει στους 7.100 δρομείς ( το 18% του συνόλου) από τους οποίους ξένους δρομείς οι 6.400 ποσοστό 39% του συνόλου των αγωνιζομένων στον μαραθώνιο 16.500 δρομείς, θα συμμετέχουν στο αγώνισμα του Μαραθωνίου .

Να λάβετε υπόψιν σας ότι σε αυτού του είδους τις μαζικές εκδηλώσεις και ιδιαίτερα στους δρομικούς αγώνες οι αριθμοί που προαναφέραμε δεν είναι οι μόνοι αριθμοί που μας δίνουν την εικόνα της μαζικότητας και του πλήθους που συμμετέχει στην γιορτή .

Υπάρχουν τουλάχιστον με μελέτες μας, 1,5 κατά μέσο όρο συνοδευτικά πρόσωπα των αγωνιζομένων (δηλαδή 2,5 άτομα ανά group συμπεριλαμβανομένου του δρομέα), υπάρχουν φίλαθλοι – θεατές στον τερματισμό στο Παναθηναϊκό στάδιο. Όλοι αυτοί αριθμούν πάνω από 50.000 άτομα.

Υπάρχουν επίσης χιλιάδες θεατές κατά μήκος της διαδρομής του Μαραθωνίου….και τέλος υπάρχουμε και εμείς η Οργανωτική Επιτροπή και είμαστε πολλοί (πάνω από 5.000), πρόσωπα και φορείς με πρόσωπα, που βάζουμε τους άλλους να τρέχουν με ασφάλεια!!!

Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα που έκανε το Γραφείο Μάρκετινγκ του Μαραθωνίου του ΣΕΓΑΣ, οι συμμετέχοντες από το εξωτερικό, οι οποίοι έρχονται, σύμφωνα με τις έρευνες μας, με μέσο όρο 1,5 συνοδούς, δηλαδή περίπου μαζί με τους συμμετέχοντες 17.500 άτομα, τα οποία κατά μέσο όρο μένουν 5 ημέρες στην Ελλάδα (κυρίως την Αθήνα) και ο καθένας από αυτούς ξοδεύει (για διαμονή, διατροφή, αγορά δώρων, επισκέψεις σε μουσεία, συμμετοχή στον Μαραθώνιο και μικροέξοδα) τουλάχιστον 1.500 Ευρώ ανά group των 2,5 ατόμων. Κοινώς μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα προστίθενται στην αγορά της Αθήνας αλλά και γενικότερα της Αττικής (από τον Μαραθώνα μέχρι την παραλιακή ζώνη), εισόδημα τουλάχιστον 11.000.000 Ευρώ”.

Στο παραπάνω ποσό θα προστεθεί και ένα ακόμα ποσό. Το ποσό του κοινωνικού μερίσματος του Μαραθωνίου. Περίπου 500.000 ευρώ, που αφορά το κοινωνικό πρόσωπο του Μαραθωνίου μέσα από τις εκδηλώσεις των Χορηγών αλλά και των δεκάδων ΜΚΟ που σχεδίασε και “υλοποιεί η Ο.Ε. του Μαραθωνίου” και το οποίο η εισπράττεται απ’ ευθείας από τις ΜΚΟ, η αποδίδεται από την Ο.Ε. στους φορείς που κατ’ έτος επιλέγονται. Κατά δεύτερο λόγο το ποσό του 1.000.000€, ποσό που δαπανά ο ΣΕΓΑΣ για την διοργάνωση του Μαραθωνίου, χρήματα που κατευθύνονται στην Ελληνική αγορά κατά κύριο λόγο, μισθώνοντας εξοπλισμό και υπηρεσίες για τις ανάγκες του αγώνα.

Σήμερα στον κόσμο υπάρχουν πάνω από 7.000.000 Μαραθωνοδρόμοι ενώ το “κίνημα” αυξάνει συνεχώς την δυναμική του. Ο παραπάνω αριθμός ξένων δρομέων δείχνει ότι η Αθήνα και ο Αυθεντικός Μαραθώνιος έχουν ακόμα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Βέβαια αυτή η ανάπτυξη είναι συνδυασμένη και συνυφασμένη με το κατά πόσο ο ΣΕΓΑΣ και κατ’ επέκτασή και κυρίως η πολιτεία αλλά και οι θεσμικοί φορείς (Περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση), είναι αποφασισμένοι να επενδύσουν σε υποδομές και να πάρουν μέτρα για την υποδοχή κυρίως στον Μαραθώνιο όλο και περισσοτέρων – χιλιάδων δρομέων. Στόχος του ΣΕΓΑΣ, με την συνδρομή όλων των κρατικών και θεσμικών φορέων, είναι ο Αυθεντικός Μαραθώνιος να αποτελεί την Μέκκα των Μαραθωνοδρόμων.

Γνωρίζουμε ότι λιγότεροι από τους μισούς που ασχολούνται με το άθλημα σε όλων τον κόσμο, ξέρουν ότι ο Μαραθώνιος συνδέεται με την Ελλάδα και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν ότι στην Αθήνα υπάρχει μία μοναδική Αυθεντική - Ολυμπιακή διαδρομή, που γίνεται ένας αγώνας πολύ υψηλών προδιαγραφών. Όταν φθάσει αυτό το μήνυμα στο σύνολο των Μαραθωνοδρόμων στον κόσμο, είμαι σίγουρος ότι οι συμμετοχές των ξένων δρομέων, θα αυξάνουν κάθε χρόνο, όπως και αυξάνουν σήμερα σε ποσοστό 38% σε σχέση με το 2014 και οι εγγραφές με βάση το όριο που κατ’ έτος θεσπίζει η Ο.Ε., θα κλείνουν σε ελάχιστο χρόνο και με πολύ υψηλό επίπεδο αθλητών.

Σήμερα μπορεί ο Μαραθώνιος να φέρνει ποσά της τάξης των 12,5 εκατ. ευρώ ανά διοργάνωση, όμως μπορεί να φθάσει σε ποσά πολλαπλάσια με βάση την δυναμική που έχει και να διασπαρθεί παντού στην Ελλάδα, μέσα από πακέτα των προσφορών.

Η Αθήνα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από διοργανώσεις όπως αυτές στο Λονδίνο, το Βερολίνο ή την Νέα Υόρκη. Η Ελλάδα είναι μία μικρή Χώρα ανάμεσα σε τρεις ηπείρους και μπορούμε να προσελκύσουμε δρομείς αντίστοιχους με τις παραπάνω διοργανώσεις που συνεισφέρουν έως και 200.000.000 Ευρώ, ανά Μαραθώνιο”, με μία προϋπόθεση να μην συνεχίσουμε να χαλάμε την εικόνα της χώρας μας μόνοι μας. Να μην αυτοκαταστρεφόμαστε.

Ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία για τον Μαραθώνιο της Αθήνας:

Σύμφωνα με έρευνες του Γραφείου Μάρκετινγκ του ΣΕΓΑΣ το 90% των διεθνών συμμετεχόντων του Μαραθωνίου Αθήνας (δρομείς από 100 διαφορετικές χώρες) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά με αφορμή τον Μαραθώνιο Αθήνας και μόλις το 1/3 αυτών έχει επισκεφτεί τη χώρα ξανά στο παρελθόν.Το ετήσιο εισόδημα της πλειοψηφίας των διεθνών συμμετεχόντων ξεπερνάει τις 50.000 ευρώ, ενώ το 80% εξ’ αυτών ταξιδεύει τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο εκτός της χώρας διαμονής του για να συμμετάσχει σε αντίστοιχους αγώνες. Το 75% των ξένων δρομέων μένουν από αρκετά ως πολύ ικανοποιημένοι από τη συνολική εμπειρία τους στη διοργάνωση και θεωρούν την Ελλάδα ελκυστικό τουριστικό προορισμό, δηλώνοντας σε ποσοστό 35% ότι είναι αρκετά πιθανό να επισκεφτούν τη χώρα για διακοπές τα επόμενα δύο χρόνια.

Υπολογίζεται ότι για κάθε ένα ευρώ που δαπανείται/επενδύεται από την Οργανωτική Επιτροπή και κατ’ επέκταση από την Ελληνική Πολιτεία για τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Αθήνας, ο Μαραθώνιος "επιστρέφει" πίσω στην οικονομία της χώρας από 40 -45 περίπου ευρώ, ( 1 προς 45€) χωρίς να προ μετρείται η έμμεση οικονομική επίδραση της διοργάνωσης (ανακύκλωση δαπανών ανά κλάδο και τελική οικονομική συνεισφορά στον εισόδημα στους αντίστοιχους εργαζόμενους ανά κλάδο).

Να σημειωθεί ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ερευνών από κρατικούς φορείς της Αγγλίας για τις οικονομικές επιδράσεις διεθνών διοργανώσεων η συγκεκριμένη αναλογία κατά μέσο όρο δεν ξεπερνά το 1 προς 7€.

Ένα από τα άγνωστα στοιχεία είναι ότι ο Μαραθώνιος της Αθήνας είναι αυτοχρηματοδοτούμενος, συνδρομές δρομέων και χορηγίες ενώ ο αγώνας καταφέρνει, πέρα από τα παραπάνω αναφερόμενα, να χρηματοδοτήσει σε ένα βαθμό και τις δραστηριότητες της Εθνικής Ομοσπονδίας Στίβου ΣΕΓΑΣ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ