X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΕΛΛΑΔΑ

Έρευνα: Η εγκατάλειψη του γηπέδου στην Ελλάδα της κρίσης

Τα γήπεδα αδειάζουν, το ποδόσφαιρο εγκαταλείπεται και οι ΠΑΕ φυτοζωούν. Πάρε μέρος στην έρευνα για το ελληνικό ποδόσφαιρο, που έχει την υποτροφία της FIFA, απαντώντας σε 8 απλά ερωτήματα. Τι λέει η βολεϊμπολίστρια Ευγενία Τζουμάκα, που διεξάγει την πανεπιστημιακή έρευνα, καθώς και η επίκουρος Καθηγήτρια Μάρκετινγκ, Άννα Ζαρκάδα.

Όταν η οικονομική κρίση έχει "χτυπήσει" την πόρτα όλων των Ελλήνων, φυσικά και δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο το ελληνικό ποδόσφαιρο. Θυμηθείτε πως ήταν το πρωτάθλημα της πρώτης κατηγορίας πριν 3-4 χρόνια και δείτε σε τι επίπεδο έχει φτάσει. Έπεσαν τα έσοδα, είναι λογικό να πέσει και το ελληνικό ποδόσφαιρο...

Τα μπάτζετ μειώθηκαν (στις περισσότερες των περιπτώσεων) και ο μέσος όρος των εισιτηρίων πέφτει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο. Κι αυτό είναι ένα ισχυρό πλήγμα για τις ΠΑΕ, καθώς πλέον δεν έχουν πολλούς τρόπους για να επιβιώσουν.

Οι χορηγίες δεν είναι πλέον στα ίδια επίπεδα, το ίδιο συμβαίνει και με τα τηλεοπτικά δικαιώματα, κάτι που σημαίνει πως οι περισσότερες ΠΑΕ ζουν ή έστω προσπαθούν να ζήσουν από τα έσοδα των εισιτηρίων. Επιπλέον χρήματα μπορούν να μπουν στα ταμεία τους από τις πωλήσεις φανέλας ενός παίκτη-αστέρα, όμως κι αυτό δεν συμβαίνει όπως τα περασμένα έτη.

Την ίδια στιγμή μάλιστα, όπως σας προαναφέραμε, ο βασικός χρηματοδότης των ομάδων, που είναι οι φίλαθλοι, πηγαίνουν όλο και σπανιότερα στο γήπεδο, να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα. Με λίγα λόγια και απλά, το ελληνικό ποδόσφαιρο εκπέμπει SOS και ουδείς γνωρίζει αν σε λίγα χρόνια θα είναι βιώσιμο.

"Το γήπεδο εγκαταλείπεται..."

Σ' αυτό στέκεται και η επίκουρος Καθηγήτρια Μάρκετινγκ και επιβλέπουσα της μεγάλης ποδοσφαιρικής έρευνας που θα σας αναφέρουμε παρακάτω, κα. Άννα Ζαρκάδα: "Τα έσοδα των ευρωπαϊκών σωματείων προέρχονται κατά 50% από τηλεοπτικά δικαιώματα, 27% από εμπορικές δραστηριότητες και 23% από πωλήσεις εισιτηρίων. Στην Ελλάδα, οι αναλογίες είναι διαφοροποιημένες, με τις εισπράξεις εισιτηρίων να αντιστοιχούν στο 32% του συνόλου. Με δεδομένη μάλιστα τη συρρικνωμένη αγορά των ΜΜΕ και τη στενότητα πόρων των διαφημιζομένων είναι σαφές ότι η βιωσιμότητα των σωματείων εξαρτάται όλο και περισσότερο από τους φιλάθλους, οι οποίοι σε αυτήν την πρόκληση απαντούν με διαχρονικά μειωμένη προσέλευση στα γήπεδα.

Τα οικονομικά προβλήματα έχουν ήδη χτυπήσει τις πόρτες των ομάδων, ανεξάρτητα από την ιστορία, τα επιτεύγματα ή τη βάση των φιλάθλων τους.

Εκτός όμως από την οικονομική σκοπιά το σημαντικότερο είναι ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα γενικευμένο κοινωνικό φαινόμενο, την εγκατάλειψη του γηπέδου και τον περιορισμό του φιλάθλου μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης, με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται σε επίπεδο κοινωνικής συνοχής, αθλητικής παιδείας αλλά και προτύπων για τα μικρά παιδιά".

Εστιάζοντας λοιπόν, στη ολοένα μειούμενη προσέλευση του κόσμου στο γήπεδο και στον κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει ο ενδεχόμενος αφανισμός του ελληνικού ποδοσφαίρου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ανακαλύψουμε τους λόγους που στέλνουν και συνάμα διώχνουν τους Έλληνες φιλάθλους από τις εξέδρες. Προφανώς είναι η ομάδα τους, όμως μια ομάδα αποτελείται από πρόσωπα (ποδοσφαιριστές, προπονητή) που άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο, προσελκύουν το φίλαθλο κοινό.

Πάρε μέρος στην έρευνα, απαντώντας σε 8 ποδοσφαιρικά ερωτήματα

Δεν υπάρχει λοιπόν καλύτερη λύση, από το να ερευνήσεις και μέσα από την έρευνα να βρεις τη λύση για το πρόβλημα. Τι προσελκύει τους Έλληνες φιλάθλους και τι τους απωθεί; Ποιος παίκτης μπορείς να τους δώσει την αφορμή να βρεθούν στο γήπεδο; Αυτά και πολλά άλλα, μπορούμε να ανακαλύψουμε μέσα από την έρευνα που διεξάγει η Ευγενία Τζουμάκα, υποψήφια Διδάκτωρ στο τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών-ΑΣΟΕΕ) και είναι αποκλειστικός χορηγός επικοινωνίας το Sport24.gr.

Πρόκειται για μια έρευνα που έχει την υποτροφία της FIFA , κάτι ιδιαίτερα τιμητικό τόσο για την Ευγενία Τζουμάκα, όσο και για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Η υποτροφία ονομάζεται " João Havelange, προς τιμήν του τ. προέδρου João Havelange, ο οποίος ήταν και πρωτοπόρος στη συνεργασία της FIFA με τους ακαδημαϊκούς κύκλους λόγω και της δικής του επιστημονικής ιδιότητας και χορηγείται σε 3-5 ερευνητές ετησίως. Η μια ανήκει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην κα Τζουμάκα, που θα αποτελέσει έρευνα για το διδακτορικό της. Αυτή είναι μία από τις πολλές δράσεις εταιρικής και κοινωνικής ευθύνης της FIFA με στόχο την προώθηση της έρευνας για το ποδόσφαιρο.

"Τι κρατά τους φιλάθλους μακριά από τα γήπεδα;"

Από την πλευρά της, η Ευγενία Τζουμάκα, που έχει αγωνιστεί σε άδεια γήπεδα ως αθλήτρια του βόλεϊ, εξηγεί στο Sport24.gr τους λόγους που την οδήγησαν στη συγκεκριμένη έρευνα και τι μπορεί να βγει απ' αυτή τη σπουδαία προσπάθεια: "Ενώ υπάρχει διεθνής βιβλιογραφία δυστυχώς δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτήν για να εξηγήσουμε την ελληνική πραγματικότητα. Κάθε χώρα, κάθε άθλημα, ακόμη κάθε σωματείο έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που μεταφέρονται στους φιλάθλους τους και διαφοροποιούν τη συμπεριφορά τους. Αυτός είναι και ο λόγος που καλούμε όλους τους Έλληνες φιλάθλους να πάρουν μέρος σε αυτή τη συζήτηση. Να μοιραστούν μαζί μας όλα αυτά που τους κρατούν μακριά από το γήπεδο.

Έχοντας ως αθλήτρια αγωνιστεί σε άδεια γήπεδα αλλά και έχοντας παρακολουθήσει αγώνες σε παρόμοιες συνθήκες, ξέρω ότι δεν υπάρχει κάτι πιο αποκαρδιωτικό. Δεν πρόκειται λοιπόν για μία φιλολογική συζήτηση, θέλουμε να κατανοήσουμε το φαινόμενο και να επιχειρήσουμε να αλλάξουμε την κατάσταση προβάλλοντας τα ερευνητικά συμπεράσματα στο κοινό, στα σωματεία αλλά και στη FIFA που στηρίζει τη συγκεκριμένη έρευνα..".

Συμμετέχοντας στην έρευνα, είσαι υποψήφιος για ένα εισιτήριο διαρκείας

Αυτή η έρευνα λοιπόν, δεν μένει σε στατιστικά, μελέτες και αριθμούς, αλλά εμβαθύνει στο φίλαθλο κοινό και ζητά τη γνώμη όσων ασχολούνται με το ελληνικό ποδόσφαιρο. Εσύ, εγώ, ο διπλανός σου, έχουμε τη δυνατότητα να απαντήσουμε σε 8 απλά και ποδοσφαιρικά ερωτήματα, βοηθώντας στην έρευνα και αποκαλύπτοντας τους λόγους και τις λύσεις για το πρόβλημα που ταλανίζει το ελληνικό ποδόσφαιρο. Τα γήπεδα άδειασαν κι αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Αν η κατηφόρα συνεχιστεί, τότε θα μείνουμε μπροστά από τις τηλεοράσεις μας και εκτός από άδεια γήπεδα, θα χάσουμε και την αγαπημένη μας κυριακάτικη συνήθεια.

Πάρε μέρος στην έρευνα για το ελληνικό ποδόσφαιρο και κέρδισε ένα εισιτήριο διαρκείας της αγαπημένης σου ομάδας.

* Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, καταλαμβάνει την 123η θέση στον κόσμο μεταξύ των 1000 καλύτερων business schools, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή άνοδο από την περυσινή 230η θέση .

TAGS ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ