X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FIBA

Γιατί τα γυάλινα δάπεδα που λανσάρει η FIBA είναι η αρχή του τέλους των διαφημιστικών stickers και μια νέα πηγή εσόδων

FIBA

Η επαναστατική κίνηση της FIBA να λανσάρει τα γυάλινα δάπεδα, αρχής γενομένης από το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών U19, δεν θα έχει μόνο οικονομικά οφέλη, αλλά πολύ περισσότερο θα αποτελέσει την αρχή του τέλους των διαφημιστικών stickers, που έχουν αποτελέσει αιτία για πολλούς και σοβαρούς τραυματισμούς.

Ένα πάγιο αίτημα των αθλητών τα τελευταία χρόνια είναι η αφαίρεση των διαφημιστικών stickers από τα παρκέ, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που αρκετοί μπασκετμπολίστες έχουν γλιστρήσει ή κολλήσει σε αυτά κατά τη διάρκεια κάποιου αγώνα, αποκομίζοντας σοβαρούς τραυματισμούς που τους έχουν κρατήσει για μήνες ολόκληρους μακριά από τη δουλειά τους και το πάθος τους.

Κάπως έτσι, το άκουσμα της ανακοίνωσης για την υιοθέτηση των γυάλινων δαπέδων από τη FIBA, με αφετηρία το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών U19 που θα γίνει στη Μαδρίτη από τις 15 έως και τις 23 Ιουλίου, ήχησε στα αυτιά πολλών ανθρώπων του χώρου ως μελωδία.

Κι αυτό διότι η εν λόγω επαναστατική κίνηση την οποία η Παγκόσμια Ομοσπονδία επεξεργαζόταν εδώ και μία πενταετία, κάνοντας όλες τις απαραίτητες δοκιμές, πρώτα σε επίπεδο εργαστηριακών ελέγχων και έπειτα με διάφορα test events, δεν θα σημάνει μόνο ότι το μπάσκετ μπαίνει σε μία διαφορετική, πιο σύγχρονη και ελκυστική στο μάτι εποχή, αλλά θα αποτελέσει την αρχή του τέλους και για τα διαφημιστικά stickers, τα οποία πολλάκις έχουν αποδειχθεί περισσότερο ζημιογόνα, παρά ευεργετικά.

Μέσα από τα LED glass floors, τα οποία εγκρίθηκαν και ενσωματώθηκαν στον κανονισμό της FIBA τον Μάιο του 2022, αφού μέχρι τότε μόνο τα ξύλινα παρκέ προβλέπονταν από τους κανονισμούς, οι ομάδες θα μπορούν τόσο να διαφημίζουν τους χορηγούς τους, όσο και να κάνουν tracking κάποια βοηθητικά στοιχεία για να εξελίξουν το παιχνίδι τον αθλητών τους, αλλά και να προβάλλουν ενδιαφέροντα στατιστικά για το κάθε παιχνίδι, τα οποία θα μπορούν να βλέπουν και οι θεατές που κάθονται στις κερκίδες, πέρα από εκείνους που παρακολουθούν το εκάστοτε ματς από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες.

Προς ώρας, η FIBA συνεργάζεται με τη γερμανική ASB Glassfloor, η οποία παρέχει τη δυνατότητα εγκατάστασης δύο διαφορετικών γυάλινων δαπέδων. Από τη μία υπάρχει το ASB MultiSports, στο οποίο διακρίνονται μόνο οι γραμμές του γηπέδου. Από την άλλη υπάρχει και το ASB LumiFlex, το οποίο επιτρέπει τη χρήση διαδραστικών εφαρμογών καθώς παρέχει πρόσθετες επιλογές για διαφήμιση. Σύντομα βέβαια αναμένεται να πάρουν έγκριση από τη FIBA και άλλες εταιρείες-κατασκευαστές, προκειμένου να μην υπάρχει μονοπώλιο.

Η τιμή, η εγκατάσταση και οι αμφιβολίες

Κι αν αναρωτιέστε για το κόστος εγκατάστασης γυάλινου δαπέδου, αυτό κυμαίνεται από τις 800.000 ευρώ έως και 2.5 εκατομμύρια ευρώ, όπως ανέφερε ο Μπαρτ Πρίνσεν, Head of Equipment & Venue Centre της FIBA στο SPORT24, ανάλογα με τον τύπο των εφαρμογών. Για μεγάλα τουρνουά βέβαια θα υπάρχει και η δυνατότητα επινοικίασης του εξοπλισμού, ενώ σε ότι αφορά την εγκατάσταση, αυτή μπορεί να γίνει μέσα σε μία μέρα. Η απεγκατάσταση απαιτεί, ωστόσο, πιο λεπτούς χειρισμούς, άρα και περισσότερο χρόνο, ανάλογα πάντα και με το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό.

Όπως συμβαίνει βέβαια με κάθε τι καινούργιο, λογικό είναι να υπάρχουν και κάποιες αμφιβολίες. Μπορούν τα LED φώτα να δημιουργήσουν αντανακλάσεις και να δυσκολέψουν τους παίκτες την ώρα του αγώνα; Η απάντηση είναι όχι, καθώς η επιφάνεια είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να "φιλτράρει" τυχόν αντανακλάσεις, ενώ κατά τη διάρκεια των αναμετρήσεων δεν θα προβάλονται animated video που μπορούν να αποσυντονίσουν τους αθλητές από τα καθήκοντά τους.

Αντίστοιχα κάποιος μπορεί να αναρωτιέται εάν οι γραμμές θα φαίνονται διαφορετικά ανάλογα με την οπτική γωνία. Η απάντηση είναι και πάλι όχι, αφού η εικόνα που δημιουργείται από τα LED προβάλλεται στην επιφάνεια του γυάλινου πάνελ και δεν συντίθεται κάτω από το γυάλινο δάπεδο. Επομένως δεν παρατηρείται καμία διαφορά μεταξύ διαφορετικών γωνιών θέασης.

Για την ακρίβεια φαίνεται πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας, αφού τα LED glass floors έχουν δοκιμαστεί για την απορρόφηση των κραδασμών -προκειμένου να αποφεύγονται οι τραυματισμοί των αθλητών-, για τυχόν κατακόρυφη παραμόρφωση, για αντίσταση ολίσθησης, αλλά και για την αναπήδηση της μπάλας και φάνηκε ότι πληρούν όλα τα κριτήρια της FIBA για τις εθνικές, αλλά και τις συλλογικές διοργάνώσεις.

Εν κατακλείδι, "οι δυνατότητες είναι ατελείωτες και καθηλωτικές και εξαρτώνται από τη φαντασία των τμημάτων μάρκετινγκ, ώστε να βρουν νέες ιδέες διαφήμισης", όπως σημείωσε και ο κ. Πρίνσεν, αφού τα οικονομικά οφέλη βρίσκονται φυσικά σε πρώτο πλάνο, τόσο για τους ιθύνοντες της FIBA που προσπαθούν να κάνουν το προϊόν πιο εκλυστικό, όσο και για τους παράγοντες των ομάδων ανά την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, που χρειάζονται έξτρα κίνητρα για να συνεχίσουν να ασχολούνται ενεργά με το μπάσκετ.

TAGS FIBA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ