X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

CLASSIC CAR

Datsun 510: Ο "Δούρειος Ίππος" της Nissan στην απαιτητική αγορά των ΗΠΑ

Datsun BRE 510 NISSAN

Το 510 ήταν το μοντέλο που χάραξε το εμπορικό “μονοπάτι” για τη Nissan στις Η.Π.Α. και άνοιξε το δρόμο της επιτυχίας στους αγώνες αυτοκινήτου για την Ιαπωνική μάρκα.

Ήταν το 1958 όταν η Nissan έκανε το μεγάλο βήμα και άρχισε να πουλά αυτοκίνητα με το σήμα Datsun στις Η.Π.Α., αρχής γενομένης με το σεντάν Datsun 1200. Ωστόσο, η Ιαπωνική μάρκα ήρθε αντιμέτωπη με τον ιδιαίτερα ισχυρό εγχώριο αλλά και Ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Τελικά, μετά από μια δύσκολη δεκαετία, η Nissan κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά των ΗΠΑ χάρη στο Datsun 510.

Το θρυλικό στέλεχος της Nissan, ο Γιουτάκα Καταγιάμα, γνωστός ως «Mr K» και δημιουργός του σπορ μοντέλου Z, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του 510.

Nissan Bluebird 1967 NISSAN

Το Datsun 510, που προερχόταν από τη σειρά Bluebird, έφτασε στις Η.Π.Α. το 1968. Ελκυστικό και ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και οικονομικό για τον κάτοχό του, ήταν αρχικά διαθέσιμο ως sedan και wagon, ενώ η δίθυρη coupe έκδοση εντάχθηκε στη γκάμα του αργότερα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιελάμβαναν μια σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη ανάρτηση και έναν αποδοτικό κινητήρα 1,6 λίτρων και 96 ίππων. Η αγορά εκτίμησε τις επιδόσεις σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή του Datsun 510 και το συνέκρινε ευνοϊκά σε σχέση με τα Ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά μοντέλα της εποχής.

Datsun 510 1968 NISSAN

Το 510 αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία καταγράφοντας 300.000 πωλήσεις στις Η.Π.Α., κατά τη διάρκεια της σύντομης παραγωγής του μέχρι το 1973, βοηθώντας σημαντικά στην ανάπτυξη του μικρού μέχρι τότε δικτύου αντιπροσώπων της Nissan. “Οι φίλοι μας έμποροι, με τους οποίους είχαμε μοιραστεί τις δύσκολες στιγμές, μπόρεσαν να εξελιχθούν σε επιτυχημένους επιχειρηματίες”, είχε πει ο Καταγιάμα σε παλαιότερη συνέντευξή του.

Εκτός από τις πωλήσεις όμως, το 510 άφησε το στίγμα του και στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το αγωνιστικό #46 Datsun 510 να κατακτά το πρωτάθλημα SCAA 2,5 λίτρων Trans Am το 1971 και το 1972.

Datsun BRE 510 NISSAN

Ήταν η πρώτη νίκη της Nissan στους επαγγελματικούς αγώνες και η αρχή μιας σειράς από αγωνιστικές επιτυχίες στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα. Γι’ αυτό άλλωστε το 510 παραμένει μέχρι και σήμερα ενεργό και σεβαστό στους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων.

Ακόμη πιο σημαντικό ωστόσο είναι ίσως το γεγονός πως το 510 άνοιξε το δρόμο για τις επόμενες γενιές μοντέλων sedan της Nissan, όντας το πρώτο σε μια μεγάλη σειρά «4-θυρών σπορ αυτοκινήτων». Οι ρίζες αυτής της επιτυχίας εντοπίζονται στο Datsun 810 Maxima, καθιερώνοντας το Nissan Maxima, για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, ως το κορυφαίο sedan της εταιρείας.

To αγωνιστικό #46 Datsun 510 της Brock Racing Enterprises (BRE) NISSAN

Σήμερα υπάρχουν τρία μοντέλα Datsun 510 στη συλλογή Nissan Heritage που βρίσκεται στο υπόγειο του Lane Motor Museum στο Nashville του Tennessee. Πρόκειται για ένα αγωνιστικό Datsun 510 coupe που κατασκευάστηκε από την Brock Racing Enterprises και επέστρεψε στη Nissan μετά την τελευταία αγωνιστική του σεζόν, ένα Datsun 510 sedan του 1972 που αγοράστηκε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του το 2013 και ένα Datsun 510 wagon του 1972, το οποίο δωρίστηκε στη Nissan σύμφωνα με την διαθήκη ενός αρθρογράφου εφημερίδας που είχε φιλικούς δεσμούς με τον Γιουτάκα Καταγιάμα.

Datsun 510 Wagon 1968 NISSAN / WIECK
TAGS CLASSIC CAR NISSAN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ