X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ALFA ROMEO

Alfa Romeo Montreal: Ένας θρύλος του ντιζάιν και της απόδοσης

Alfa Romeo Montreal 1970 © ALFA ROMEO

Το αυτοκίνητο που τη δεκαετία του ‘70 εξέφραζε “την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου όσον αφορά στην αυτοκίνηση”.

Η Montreal αποτελεί ένα μοναδικό δείγμα στην ιστορία της Alfa Romeo, από την άποψη ότι δεν γεννήθηκε μέσα από την αναζήτηση των απόλυτων επιδόσεων, αλλά μέσα από ένα άλλο πεδίο που διαπρέπει η μάρκα: το στιλ!

Το 1967, στη Διεθνή Έκθεση του Μόντρεαλ, οι διοργανωτές επέλεξαν την Alfa Romeo ανάμεσα σε όλους τους κατασκευαστές για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα εξέφραζε «την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου όσον αφορά στην αυτοκίνηση».

Alfa Romeo Montreal 1970 © ALFA ROMEO

Στο στούντιο του Bertone, ακόμα μια ιδιοφυία του ντιζάιν, ο 29χρονος τότε Μαρσέλο Γκαντίνι, σχεδίασε ένα χαμηλό, κομψό και με αεροδυναμικές γραμμές coupé.

Η πρωτοτυπία του σχεδίου σε μεγάλο βαθμό οφειλόταν στη χαμηλή εμπρός μάσκα και το καπό που κάλυπτε εν μέρει τα φωτιστικά σώματα κάτω από μια σειρά «βλεφαρίδες», οι οποίες εκτός των άλλων βελτίωναν την αεροδυναμική απόδοση.

Alfa Romeo Montreal Expo Prototipo 105 1967 © ALFA ROMEO

Tο έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι σχήματος “L” πόρτες και οι 6 εισαγωγές αέρα στις πίσω κολόνες αποτελούσαν μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που εξελίχθηκαν σε πραγματικό θρύλο για το χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων.

Στο αυτοκίνητο παραγωγής που παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση της Γενεύης του 1970, για να καταστεί εφικτή η τοποθέτηση του V8 κινητήρα από την 33 Stradale, ο Γκαντίνι αναγκάστηκε να ψηλώσει το καπό, χωρίς όμως να «βλάψει» την αισθητική αρτιότητα της αρχικής του δημιουργίας.

Alfa Romeo Montreal 1970 © ALFA ROMEO

Το κέρδος σε επίπεδο απόδοσης ήταν αξιοσημείωτο. Ο V8 των 2,6 λίτρων απέδιδε περί τους 200 ίππους και 235 Nm ροπής. Ήταν τοποθετημένος στο εμπρός μέρος και έδινε κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων της ZF. Οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές για την εποχή: 0-100 km/h σε 7,4’’ και τελική ταχύτητα 220 km/h.

Την περίοδο 1970 – 1977 συνολικά κατασκευάστηκαν 3.925 Montreal. To 2+2 Μιλανέζικο κουπέ είναι ένα εμβληματικό μοντέλο της Alfa Romeo που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να γοητεύει με την φουτουριστική του προσέγγιση στον τομέα της αισθητικής.

Alfa Romeo Montreal 1970 © ALFA ROMEO
TAGS ALFA ROMEO CLASSIC CAR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ