X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

HONDA

Το θρυλικό Honda DAX επιστρέφει με μοτέρ 125 κυβικών

HONDA ST125 DAX HONDA

Το νέο “Νταξάκι”, το DAX ST 125 παρουσιάστηκε επίσημα στην Ευρώπη. Δείτε τα πάντα για το νέο μοντέλο αλλά και την ιστορία του θρυλικού mini-bike της Honda.

Η Honda Europe παρουσίασε επίσημα το νέο DAX ST 125. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο νέο mini-bike της ιαπωνικής εταιρίας, είναι η ομοιότητά του με το θρυλικό Νταξάκι, το οποίο απουσίαζε για πολλά χρόνια από τη γκάμα της Honda.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι το πλαίσιο (από πρεσαριστό ατσάλι) του νέου DAX ST 125 ακολουθεί τη φιλοσοφία του γνήσιου DAX, με το σχήμα “Τ” που τότε είχε το παρατσούκλι “Dachshund”, σκύλος-λουκάνικο δηλαδή. Μάλιστα η Honda έχει βάλει στο καινούριο DAX ένα cartoon σκύλο-λουκάνικο στο λογότυπο! Εμφανισιακά ξεχωρίζουν ακόμη το χρωμιωμένο ψηλό τιμόνι και το, εμπνευσμένο από τα dirt bikes της δεκαετίας του 1970, ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης με επίσης χρωμιωμένο, διάτρητο και με σχισμές, προστατευτικό θερμότητας.

HONDA ST125 DAX HONDA

Όσο αφορά στα μηχανικά μέρη, συναντάμε τον γνωστό από τα Super Cub C125, Monkey και MSX αερόψυκτο διβάλβιδο κινητήρα των 124 κυβικών, με εκκεντροφόρο επικεφαλής και απόδοση 9,4 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 10,8 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ.. Το κιβώτιο είναι ημιαυτόματο, σαν των παπιών δηλαδή, με 4 σχέσεις και φυγοκεντρικό συμπλέκτη (χωρίς μανέτα συμπλέκτη). Το ρεζερβουάρ των 3,8 λίτρων και η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 63,7 km/l δίνουν αυτονομία 240 χιλιόμετρα.

Το βάρος του νέου DAX 125 είναι 107 κιλά (γεμάτο), οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό upside/down πιρούνι (USD) 31mm με διαδρομή 100mm εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω με διαδρομή 120mm, ενώ οι τροχοί είναι 12” με ελαστικά 120/70-12 και 130/70-12 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν υδραυλικοί δίσκοι μπροστά και πίσω με έλεγχο ABS.

HONDA ST125 DAX 2022

Το ύψος της σέλας δεν ξεπερνά τα 775 mm από το έδαφος, ενώ σύμφωνα με τους Ιάπωνες το νέο DAX 125 μπορεί εύκολα να κινείται με ταχύτητα 90 km/h σε ανοιχτούς δρόμους. Θυμίζουμε πως βάσει Ευρωπαϊκής νομοθεσίας η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για την κατηγορία Α1, στην οποία ανήκει το νέο DAX, είναι 98 km/h.

Φωτισμός Full LED, compact οθόνη LCD με ανοιχτόχρωμες ενδείξεις σε σκούρο φόντο και χειρολαβή συνεπιβάτη ολοκληρώνουν τη γκάμα εξοπλισμού του νέου mini moto.

HONDA ST125 DAX 2022

Το 23YM Dax θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:

  • Pearl Nebula Red.
  • Pearl Cadet Grey.

Η ιστορία του DAX

Το 1967, κυκλοφόρησε το Monkey Z50M ως απάντηση στη ζήτηση για μία μοτοσυκλέτα ελεύθερου χρόνου για τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αγορές. Αν και έτυχε καλής υποδοχής, κυρίως στην Αμερική, από μικρούς και μεγάλους, χάρη στο προσαρμοζόμενο ύψος της σέλας και τη δυνατότητα αναδίπλωσης που επέτρεπε τη μεταφορά του στο αυτοκίνητο, για το 1969 η Αμερικανική Honda ζήτησε μία μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα για τους πελάτες της, η οποία όμως θα ήταν σχεδιασμένη σύμφωνα με το πνεύμα του Monkey.

Αφού επισκέφθηκαν την Αμερική για να κατανοήσουν καλύτερα τις απαιτήσεις, οι Ιάπωνες μηχανικοί, εμπνευσμένοι από το πλαίσιο σχήματος Τ του CS90, που ήταν ένα πολύ δημοφιλές δίτροχο στην Ιαπωνία, δημιούργησαν το Dax το οποίο διέθετε χαμηλότερο ύψος και μεγαλύτερο μήκος (συγκριτικά με το Monkey) επιτρέποντας στους ενήλικες αναβάτες να απολαμβάνουν πιο άνετη θέση οδήγησης στο ταξίδι. Το ρεζερβουάρ καυσίμου, η καλωδίωση και άλλα εξαρτήματα ήταν τοποθετημένα εντός του πλαισίου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μία μοναδική και ταυτόχρονα απλή – και πλέον εμβληματική - σχεδίαση.

Τα ορόσημα του θρυλικού DAX

  • 1969 ST50/70 Dax Honda
Honda ST50/70 Dax 1969 HONDA

Προοριζόμενο για εξαγωγές στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, το πρώτο Dax ήταν κομψό, σβέλτο και ευκολοδήγητο. Είχε απήχηση τόσο στους σκληροπυρηνικούς, έμπειρους αναβάτες, όσο και στους χομπίστες, λόγω του γνήσιου, διασκεδαστικού χαρακτήρα του. Χρησιμοποιήθηκε πολύ για ταξίδια σε δύο τροχούς.

Ο κινητήρας βασίστηκε στον καθιερωμένο κινητήρα του Super Cub, αλλά με την προσθήκη τροποποιήσεων στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, ώστε να παράγεται περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις 50 κ.εκ. και 70 κ.εκ., το Dax διέθετε αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη 3 ταχυτήτων, τηλεσκοπική εμπρός ανάρτηση, υδραυλική πίσω ανάρτηση και φαρδιά ελαστικά με μοναδική χάραξη πέλματος για σταθερότητα και κράτημα ακόμα και σε συνθήκες off-road.

  • 1972 ST90 Mighty Dax
Honda ST90 Mighty Dax 1972 HONDA

Το ST90 Mighty Dax διέθετε ένα πιο άκαμπτο πλαίσιο σχήματος T, φαρδύτερο, πιο κάθετο custom style ‘mini ape’ τιμόνι, ψηλά τοποθετημένο εμπρός φτερό και μεγαλύτερο κινητήρα που υποσχόταν υψηλότερη τελική ταχύτητα και βελτιωμένη επιτάχυνση. Οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί 14 ιντσών έφεραν ελαστικά semi-off road για βελτιωμένο κράτημα και μεγαλύτερη σταθερότητα, ακόμα και σε συνθήκες off-road.

  • 1973 CY50 Nauty Dax
HONDA CY50 Nauty Dax 1973 HONDA

Απευθυνόμενο ξεκάθαρα στην αγορά οχημάτων αναψυχής RV (Recreational Vehicle), το Nauty Dax εξελίχθηκε ώστε να προσφέρει ακόμα καλύτερες οδηγικές επιδόσεις και σταθερότητα σε ανώμαλα εδάφη. Αλλαγές στο χρονισμό των βαλβίδων και στην τελική μετάδοση – τώρα με 4 σχέσεις – αύξησαν τη ροπή στις χαμηλές – μεσαίες στροφές.

Με νέα εξάτμιση, ρεζερβουάρ καυσίμου, πλαϊνά καλύμματα και μοναδικό, ορθογώνιο σχήμα προβολέα, το Nauty Dax διέθετε επίσης μία σέλα που δεν ήταν εντελώς επίπεδη και μία τολμηρή παλέτα χρωμάτων. Το νέο ελαφρύ και άκαμπτο πλαίσιο τύπου διαμάντι και τα νέα παχιά - τύπου balloon - ελαστικά προσέφεραν άνετη κύλιση σε ανώμαλα εδάφη.

  • 1995 ST50 Dax
Honda ST50 Dax 1995 HONDA

Μετά από 14 χρόνια, το Dax επέστρεψε, αλλά μόνο στην Ιαπωνική αγορά. Όλα τα εμβληματικά στοιχεία σχεδίασης παρέμειναν ίδια – πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς από πρεσαριστό ατσάλι, τηλεσκοπική ανάρτηση, φαρδύ αναδιπλούμενο τιμόνι, χρωμιωμένο φτερό, τελικό εξάτμισης, και block ελαστικά – ενώ προστέθηκε μία μεγαλύτερη σέλα. Ο κινητήρας των 50 κ.εκ. διέθετε αυτόματο τεντωτήρα καδένας χρονισμού και ανάφλεξη τύπου magneto για εύκολη εκκίνηση. Μετά από παραγωγή οκτώ χρόνων, το ST50 Dax σταμάτησε τελικά να πωλείται το 2003.

TAGS HONDA ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ