X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Suzuki Hayabusa: Ολική επαναφορά

Το νέο Suzuki Hayabusa SUZUKI

Το ιαπωνικό hypersport γύρισε στην κεντρική σκηνή του κόσμου της μοτοσυκλέτας με τις σπουδαιότερες -μηχανικές και ηλεκτρονικές- αναβαθμίσεις των δύο δεκαετιών της ύπαρξής του.

Το "γεράκι" κατάφερε να γίνει θρύλος στον κόσμο της μοτοσικλέτας από τη στιγμή της γέννησής του, το 1999, ως ένας μυώδης τιτάνας ισχύος - κι ενώ το σχέδιό του το καθιστούσε ένα από τα τρία αεροδυναμικά κορυφαία δίτροχα παραγωγής του πλανήτη.

Η δεύτερή του γενιά ήρθε το 2008 με ισχυρότερο κινητήρα και τολμηρότερο σχεδιασμό των φέρινγκ, μεταξύ άλλων, ενώ μια νέα βελτίωση το 2013 αναβάθμισε τα φρένα του. Όλα αυτά συνέβαλλαν στην πώληση 184 χιλιάδων αντιτύπων της Hayabusa παγκοσμίως.

Το νέο Suzuki Hayabusa SUZUKI


Τώρα, η τρίτη γενιά της Hayabusa φέρει τις μεγαλύτερες τροποποιήσεις στα 22 χρόνια της ιστορίας της: οι κατακλυσμιαίες αλλαγές έρχονται στον κινητήρα και στα ηλεκτρονικά, ενώ σημαντικές είναι και εκείνες στη σχεδίαση, στη γεωμετρία και στην εξάτμιση.

Τα σχεδιαστικά της στοιχεία δείχνουν όλα αλλαγμένα: ο κάθετος Multi-LED προβολέας και το πίσω φως (επίσης LED), τα φέρινγκ, οι αεραγωγοί, η ουρά, η ζελατίνα, οι καθρέπτες, όλα υπάρχουν για να διατηρούν τα σκήπτρα της ιαπωνικής μοτοσυκλέτας στα υψίπεδα της αεροδυναμικής απόδοσης των ημερών και της τρίτης γενιάς της.

Τη νέα του εικόνα διαμορφώνει φυσικά και το ανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης (το οποίο φυσικά συμβάλλει και στην κάλυψη των προδιαγραφών ρύπων Euro5, που πλέον καλύπτει ο κινητήρας), οι νέες ζάντες 7 ακτινών, τα νέα γραφικά στα φέρινγκ και οι λεπτομέρειες χρωμίου.

Ο γνώριμος πίνακας οργάνων διατηρεί το πλήθος των πληροφοριών του και το κλασικό αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο , αλλά πλέον είναι πιο μεγάλος και ευκρινής. Το Active Data display της κεντρικής ψηφιακής οθόνης TFT LCD προσφέρει αμέτρητες πληροφορίες, όπως τις μοίρες κλίσης της μοτοσικλέτας.

Το νέο Suzuki Hayabusa SUZUKI

Παράλληλα, ανασχεδιασμένη είναι και η τιμονόπλακα, ενώ η μετακίνηση του τιμονιού 12 χιλιοστά πιο κοντά στον αναβάτη βελτιώνει τη θέση οδήγησης και την άνεσή του.

Ο τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας, αυτό το εργοστάσιο των 1.340 κ.εκ., έχει βελτιώσεις στη ροπή στις χαμηλές και μέσες στροφές – βελτιώνοντας έτσι και την άνεση στην πόλη. Το peak της ροπής των 150 Nm έρχεται τώρα λίγο χαμηλότερα, στις 7.000 στροφές, ενώ η ισχύς φτάνει τους 190 ίππους στις 9.700 στροφές.

Έτσι, με βάρος 264 κιλών, η νέα Hayabusa χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα 3,2 δευτερόλεπτα, για τα 0-200 χλμ./ώρα 6,8 δευτ., ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 299 χλμ./ώρα - όσα είναι και τα χιλιόμετρα της αυτονομίας που προσφέρει ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων, σύμφωνα με τις κατά WLTP μετρήσεις που δίνει η Suzuki.

Η ισχύς περνά στην άσφαλτο μέσω φυσικά του ηλεκτρονικού ελέγχου του γκαζιού (Ride-by-Wire) με τρία προφίλ απόδοσης που διαλέγει ο αναβάτης μέσω του Power Mode Selector, μέσω του Quickshifter κιβωτίου 6 ταχυτήτων με δύο modes για «αγωνιστικές» ή πιο ήπιες αλλαγές, και βέβαια μέσω της ηλεκτρονικής σουίτας υποβοήθησης Suzuki Intelligent Ride System.

Το νέο Suzuki Hayabusa SUZUKI

Το S.I.R.S., που φυσικά βασίζεται στον πλούτο δεδομένων της IMU 6 αξόνων της Bosch, περιλαμβάνει το Traction Control δέκα ρυθμίσεων, τον έλεγχο σούζας Anti-Lift Control και το Launch Control τριών ρυθμίσεων - περιορισμού του γκαζιού στις 4, 6 και 8 χιλιάδες στροφές κατά την εκκίνηση.

Το Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) παρέχει 3 εργοστασιακά modes (Active, Basic Comfort) και 3 που παραμετροποιεί ο αναβάτης, για τη ρύθμιση των συστημάτων υποβοήθησης. Τα ηλεκτρονικά συμπληρώνονται από το σύστημα ελέγχου του φρένου κινητήρα (Engine Brake Control), καθώς και από τον περιοριστή ταχύτητας Active Speed Limiter και τα Cornering ABS και Cruise Control, μεταξύ άλλων.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από αναστραμμένο πιρούνι της KYB 43 χιλ. με πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση, συμπίεση και επαναφορά, και τα φρένα από την τελευταία σειρά της Brembo, Stylema με δίσκους 320 χιλ. εμπρός και τετραπίστονες δαγκάνες. Το σύνολο συμπληρώνουν τα ελαστικά Bridgestone S22, ενώ η Suzuki αναφέρει ότι έχει πετύχει κατανομή βάρους 50:50.

Photo credits: Suzuki

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ