X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Κράνος: βάλτο καλά στο κεφάλι σου

2018 HONDA PCX125 2018 HONDA PCX125

Αξεσουάρ ή απολύτως απαραίτητος εξοπλισμός; Η (αυτονόητη) απάντηση σε ένα βασικό ερώτημα.

Αξεσουάρ ή απολύτως απαραίτητος εξοπλισμός; Οι νοήμονες θα συμφωνήσουν ότι το κράνος είναι αναπόσπαστο στοιχείο του αναβάτη και τον συνοδεύει παντού, από το σπίτι όταν θα ξεκινήσει το πρωί, μέχρι την εργασία, την καφετέρια ή το μπαρ, αν δεν το αποθηκεύει κάτω από τη σέλα, αν γίνεται ή σε βαλιτσάκι.

Βάλτο καλά στο κεφάλι σου, λοιπόν. Αυτή η διφορούμενη έκφραση, που σημαίνει ή ότι πρέπει να καταλάβεις κάτι καλά, οπωσδήποτε, ή ότι πρέπει να φορέσεις κάτι, οπωσδήποτε.

Οι σωστοί μοτοσυκλετιστές που σκέφτονται εαυτούς και αλλήλους, κυκλοφορούν πάντα με το ενδεδειγμένο κράνος, γνωρίζοντας τι θα αποφύγουν σε μια άτυχη στιγμή. Αλλοι, που θεωρούνται "έξυπνοι", απλά περνούν το κράνος στο χέρι, διότι νομίζουν ότι ο αγκώνας είναι πιο σοβαρό μέλος από το κεφάλι, ενώ υπάρχουν ακόμα αρκετοί, δυστυχώς, που αρνούνται να το βάλουν, επειδή μπορεί να χαλάσει το χτένισμα ή για να νιώθουν… ξέγνοιαστοι καβαλάρηδες.

Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το 25% των δικυκλιστών οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο, στους δρόμους των πόλεων δηλαδή, ανέρχεται στο 27%, ενώ, όπως είναι λογικό, στο υπεραστικό δίκτυο, δηλαδή στους αυτοκινητοδρόμους, μόνο το 4% των δικυκλιστών δεν φορούν κράνος. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός και το 30% των γυναικών οδηγών δικύκλων. Πάντως, ακόμη πιο ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, διότι το 54% εξ’ αυτών δεν φορούν κράνος, και ιδιαίτερα οι γυναίκες. Κι αυτό θα πρέπει να προβληματίσει, διότι δεν είναι όλοι οι συνεπιβάτες, έκτακτες περιπτώσεις, που ο αναβάτης είπε να κάνει μια εξυπηρέτηση και να πάρει μαζί του κάποιον.

Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι έλεγχοι για τη χρήση κράνους, που άλλοτε είναι τακτικοί και άλλοτε ατονούν, ειδικά στην επαρχία της Ελλάδας και στα χωριά. Εκεί το κράνος, είναι είδος προς εξαφάνιση, καθώς ούτε οι ηλικιωμένοι που κινούνται σε μικρές αποστάσεις, αλλά ούτε και οι νεότεροι, χρησιμοποιούν κράνος.

Πάντως, έχει παρατηρηθεί ότι όταν γίνονται έλεγχοι, τότε αυξάνεται το ποσοστό των αναβατών που το φορούν. "Θέλει κι ο άγιος φοβέρα".

Αλλά και το επιχείρημα ότι το κράνος είναι ακριβό, έχει καταρριφθεί, εν μέρει, με τη μείωση του ΦΠΑ στο 13%, διότι υπάρχουν και ακριβά κράνη, ανάλογα τη μάρκα και το υλικό κατασκευής.

Κι επειδή ανέφερα το υλικό κατασκευής, καλό είναι να ρωτήσετε τους εμπόρους για τις προδιαγραφές του κράνους που θέλετε, οι οποίοι θα σας πουν και πότε πρέπει να το αλλάξετε. Το ότι πρέπει να το αλλάξετε, δεν συζητείται, ειδικά στην περίπτωση που έχει υπάρξει πτώση και σημαντική φθορά.

Μάλιστα, έχουν αλλάξει και οι προδιαγραφές του κράνους σε CE2506, καθώς υποβάλλονται σε περισσότερες δοκιμές αντοχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ