X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι να προσέξεις πριν αγοράσεις

ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO

Όλα όσα πρέπει να ελέγξουμε όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: έγγραφα, αμάξωμα, μηχανικά μέρη, συντήρηση.

Είναι μεγάλο το ποσοστό των αγοραστών αυτοκινήτου που προτιμούν τελικά ένα μεταχειρισμένο αντί για καινούριο. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούριων μοντέλων από τη μία, αλλά και οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες είναι οι κύριες αιτίες που οδηγούν πολλούς αγοραστές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Η εύρεση ενός καλού μεταχειρισμένου είναι ωστόσο δύσκολη διαδικασία και πολύ χρονοβόρα. Ο κίνδυνος να βρεθούμε με ένα ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο που βγάζει συνεχώς βλάβες, ή ένα όχημα που έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια που προσφέρει, είναι μεγάλος.

Αυτά είναι τα σημεία που πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξουμε πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

  • Έγγραφα οχήματος

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που αφού κάποιος πάρει ένα αυτοκίνητο, ανακαλύπτει εκ των υστέρων παρατυπίες στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Γι’ αυτό θα πρέπει να ελέγξετε ότι ο αριθμός κινητήρα και ο αριθμός πλαισίου (VIN) που αναγράφονται στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας αντιστοιχούν με τους αριθμούς πάνω στο αυτοκίνητο.

Ο αριθμός πλαισίου είναι χτυπημένος πάνω στη λαμαρίνα του αυτοκινήτου, συνήθως στο σημείο που χωρίζει τον χώρο του κινητήρα από την καμπίνα. Σε κάποια νεότερα μοντέλα θα τον βρείτε στο πάτωμα του συνοδηγού ή στο πορτμπαγκάζ, κάτω από τη μοκέτα.

Ο αριθμός του κινητήρα είναι χαραγμένος πάνω στο μέσο του μοτέρ, σε μια μικρή γυαλισμένη επιφάνεια που δείχνει σαν ταμπελάκι.

Επίσης σημαντικός είναι ο έλεγχος του πιστοποιητικού ΚΤΕΟ. Έτσι κι αλλιώς, για να γίνει η μεταβίβαση ενός αυτοκινήτου θα πρέπει αυτό να έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο. Στο αντίστοιχο έντυπο θα δείτε ωστόσο τις όποιες παραλήψεις ή παρατηρήσεις διαπιστώθηκαν κατά τον έλεγχο. Βεβαιωθείτε επίσης ότι υπάρχει κάρτα ελέγχου καυσαερίων σε ισχύ.

  • Βιβλίο συντήρησης

Ζητήστε από τον πωλητή να σας δείξει το βιβλίο συντήρησης του οχήματος. Εκεί θα πρέπει να υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα service που έχουν γίνει. Ένα book service που δεν είναι ενημερωμένο ή ακόμη χειρότερα δεν υπάρχει, δείχνει τουλάχιστον έναν αμελή ιδιοκτήτη. Αν ο πωλητής σας πει πως έχει κάνει πρόσφατα μεγάλο service, ζητήστε του να σας δείξει τα τιμολόγια για να βεβαιωθείτε.

Δώστε βάση σε σημαντικές εργασίες που θα πρέπει να έχουν γίνει. Για παράδειγμα, η αντικατάσταση ιμάντα εκκεντροφόρου (αν το μοτέρ δεν έχει καδένα) η οποία καλό είναι να έχει γίνει πρόσφατα και όχι πριν από 60-80.000 km. Η συγκεκριμένη εργασία είναι ακριβή σε κόστος και αν δεν γίνει, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να σπάσει ο ιμάντας και να πάθει τεράστια ζημιά ο κινητήρας.

  • Μηχανικά μέρη

Πριν προχωρήσουμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου επιβάλλεται ένας λεπτομερής έλεγχος στα μηχανικά του μέρη. Το καλύτερο είναι αυτός να γίνει στο συνεργείο στο οποίο θα συντηρούμε το αυτοκίνητο μετά την αγορά. Μπορούμε όμως και μόνοι μας να κάνουμε ένα μικρό τσεκ-απ.

Ελέγχουμε για παράδειγμα τις στάθμες του λαδιού, του υγρού ψύξης, του υγρού φρένων και του υγρού για το υδραυλικό τιμόνι. Όλες θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στην ένδειξη «max».

Αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα τον αφήνουμε λίγο να ζεσταθεί. Στη συνέχεια πατάμε ελαφρά το γκάζι για να ανεβάσει τις στροφές γύρω στις 2.500 rpm και παρατηρούμε αν ακούγεται κάποιος περίεργος θόρυβος. Καλό είναι να κάνουμε και μια μικρή βόλτα για να δούμε ότι ο κινητήρας τραβάει με προθυμία και αν το κιβώτιο αλλάζει σωστά τις ταχύτητες χωρίς να κομπιάζει.

Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, παρατηρούμε αν ακούγονται περίεργοι ήχοι όπως σφυρίγματα ή κραδασμοί. Ελέγχουμε επίσης ότι με το τιμόνι ίσιο το αυτοκίνητο πάει ευθεία, ότι το τιμόνι δεν έχει πολύ τζόγο στο δεξιά-αριστερά, ότι τα φρένα πιάνουν καλά και ότι ο συμπλέκτης δεν απομονώνει πολύ ψηλά, ένδειξη πως μάλλον είναι φθαρμένος.

Τέλος, ζητάμε από τον πωλητή να πατήσει το γκάζι με το όχημα ακινητοποιημένο και ελέγχουμε την εξάτμιση. Αν βγει μπλε καπνός, τότε ο κινητήρας καίει λάδι. Αν βγει λευκός καπνός, τότε το μίγμα καυσίμου είναι πολύ φτωχό και απαιτείται τουλάχιστον ρύθμιση. Μαύρος καπνός σημαίνει πως ο κινητήρας μπουκώνει, κάτι που μπορεί να είναι ένα απλό ή ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα.

  • Αμάξωμα & εσωτερικό

Ένα αμάξωμα με πολλές γρατζουνιές και μικροχτυπήματα δείχνει πως η χρήση του αυτοκινήτου δεν ήταν η καλύτερη, ενώ και η επιδιόρθωσή τους έχει κόστος.

Αν πάλι κάποια τμήματα του αμαξώματος φαίνονται φρεσκοβαμμένα ή οι αρμοί έχουν ανομοιομορφία, τότε πιθανότατα έχει γίνει επισκευή μετά από τρακάρισμα. Εδώ χρειάζεστε οπωσδήποτε τη γνώμη φανοποιού.

Έντονα γδαρσίματα και χτυπήματα στις ζάντες φανερώνουν πολλές επαφές με κράσπεδα και εμπόδια, που συνεπάγονται πιθανές φθορές στα ημιαξόνια, στα ρουλεμάν, στην κρεμαγέρα και στην ανάρτηση.

Ελέγξτε επίσης για εξογκώματα, σκισίματα ή μεγάλη φθορά στα ελαστικά, στοιχεία που σημαίνουν πως χρήζουν άμεσης αντικατάστασης. Η ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά είναι επίσης δείγμα πως το αυτοκίνητο χρειάζεται τουλάχιστον ευθυγράμμιση. Στη χειρότερη περίπτωση κρύβεται μια κακή επισκευή ενός άσχημου ατυχήματος.

Στο εσωτερικό, ελέγξτε τα καθίσματα, το τιμόνι και τις επενδύσεις γενικότερα. Από αυτά παίρνετε μια ένδειξη για το πόσο φροντίζει ο ιδιοκτήτης το αυτοκίνητο, αλλά και για το αν τα χιλιόμετρα που γράφει ο χιλιομετρητής είναι πραγματικά. Έντονη φθορά στο κάθισμα του οδηγού ή/ και στο τιμόνι σημαίνει για παράδειγμα εκτεταμένη χρήση = πολλά χιλιόμετρα.

Ελέγξτε επίσης τη σωστή λειτουργία διάφορων στοιχείων του εξοπλισμού, όπως το κεντρικό κλείδωμα, ο κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες. Μια απλή φαινομενικά δυσλειτουργία μπορεί να οφείλεται σε κάποιο ακριβό ηλεκτρονικό εξάρτημα.

Τέλος, τσεκάρετε αν υπάρχει και αν ανάβει το λαμπάκι του αερόσακου, καθώς και για τυχόν σκισίματα ή επισκευές στα σημεία που υπάρχουν αερόσακοι: τιμόνι, ταμπλό, καθίσματα (στο πλάι) και κολόνες. Πολλοί επιτήδειοι δεν αντικαθιστούν τους αερόσακους που άνοιξαν σε κάποιο ατύχημα, λόγω υψηλού κόστους. Γνωρίζουμε μάλιστα περιπτώσεις που οι πωλητές έβαψαν μαύρο το λαμπάκι AIRBAG ή το αφαίρεσαν τελείως από τον πίνακα οργάνων, για να καλύψουν την έλλειψη/απάτη.

TAGS ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ