X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Υβριδικό και το Jeep Wrangler

Πιο φιλική προς το περιβάλλον, η νέα έκδοση Plug-inHybridWrangler4xe, δημιουργεί νέα δεδομένα στα απόλυτα αυτοκίνητα εκτός δρόμου.

Η τριπλέτα των υβριδικών Jeep, ολοκληρώνεται με το Wrangler 4Xe, το οποίο προστίθεται στις αντίστοιχες εκδόσεις των Renegade και Compass.

Στα περίπου 80 της χρόνια, η Jeep γίνεται ακόμα πιο σύγχρονη με την υβριδική τεχνολογία 4xe, έχοντας να αντιπαραθέσει στην αγορά τρία μοντέλα. Το Wrangler θα πωλείται από το 2021, ενώ σε λίγο καιρό αναμένουμε στην Ελλάδα τα δύο άλλα μοντέλα.

Το Jeep Wrangler 4xe για να ξεχωρίζει θα έχει γάντζους ρυμούλκησης, τα σήματα της Jeep στο χρώμα Electric Blue, καθώς και μια σειρά Easter Eggs, δηλαδή σχεδιαστικών εκπλήξεων που έχουν ως έμπνευση την τεχνολογία 4xe.

Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, και η ηλεκτρική του αυτονομία θα είναι περίπου 50 χλμ.

Το σύστημα κίνησης του Jeep Wrangler 4xe συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών τάσης 400 volt, έναν αποδοτικό Turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 lt και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο παραπάνω συνδυασμός έχει συνολική απόδοση 375 ίππους (280 kW) και 637 Nm ροπής. Η τοποθετημένη στον κινητήρα γεννήτρια-δυναμό, είναι υδρόψυκτη, υψηλής τάσης και αναλαμβάνει την απόλυτα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του συστήματος Stop & Start και παράλληλα παράγει ενέργεια για την μπαταρία. Η γεννήτρια επιτρέπει στο Wrangler 4xe να μην χρειάζεται μια κλασσική μίζα, με την μπαταρία των 12V να υποστηρίζει δευτερεύουσες λειτουργίες.

Η δεύτερη γεννήτρια υψηλής τάσης, βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου. Δύο συμπλέκτες διαχειρίζονται τη ροπή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα όταν ο συμπλέκτης είναι ανοικτός οι δύο κινητήρες να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και το Wrangler 4xe να μπορεί να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αντίθετα όταν η σύμπλεξη είναι ενεργή, ο 2λιτρος κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος συμπλέκτης που βρίσκεται στον ηλεκτροκινητήρα διαχειρίζεται τη μεταφορά ροπής στο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζοντας άνετη και αποδοτική κίνηση.

Η χωρητικότητας 17 kWh μπαταρία λιθίου των 400 volt χρησιμοποιεί τεχνολογία NMC (νικελίου, μαγνησίου, κοβαλτίου). Η συστοιχία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής από το εξωτερικό περιβάλλον. Προστατευμένη μέσα σε ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, η μπαταρία διαθέτει αποκλειστικό σύστημα θέρμανσης και ψύξης ώστε να διατηρείται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Επίσης, το υβριδικό σύστημα του Wrangler 4xe χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης που συνδυάζει σε μια συμπαγή μονάδα τονφορτιστή και τον εναλλάκτη DC/DC, με την μονάδα διαχείρισης ενέργειας PIM. Το σύνολο προστατεύεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο και είναι τοποθετημένο ακριβώς κάτω από την μπαταρία.

Και ακόμα, τα ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τάσης και οι καλωδιώσεις μεταξύ της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων είναι απόλυτα αδιάβροχα. Διαθέτοντας την πιστοποίηση Trail Rated, το Wrnagler 4xe είναι ικανό να περάσει μέσα από υδάτινο κόλλημα βάθους 76 εκ.

Τώρα, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος ώστε να ταιριάζουν και μέσω του E Selec έχει τρεις επιλογές.

Hybrid: Στη βασική λειτουργία του συστήματος, συνδυάζεται η δύναμη του θερμικού κινητήρα και των ηλεκτροκινητήρων. Το σύστημα αρχικά χρησιμοποιεί την ενέργεια από την μπαταρία και στη συνέχεια και τη δύναμη του βενζινοκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Electric: Το όχημα κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικούς ρύπους, μέχρι να η φόρτιση της μπαταρίας να μειωθεί στο ελάχιστο επίπεδο ή αν ο οδηγός ζητήσει τη μέγιστη επιτάχυνση (π.χ. πατώντας τελείως το πεντάλ του γκαζιού) οπότε και μπαίνει σε λειτουργία και ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης.

eSave: Κίνηση στο όχημα δίνει ο θερμικός κινητήρας, έτσι ώστε να διατηρείται η φόρτιση της μπαταρίας για χρήση π.χ. είτε σε εκτός δρόμου διαδρομές με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, είτε σε αστικά κέντρα όπου απαγορεύεται η χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κατά βούληση αν το σύστημα θα διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (Battery Save) ή θα τη φορτίζει (Battery Charge) μέχρι το μέγιστο δυνατό επίπεδο.

Για να μεγιστοποιήσει το όφελος από τις επιλογές του συστήματος E Selec, το Wrangler 4xe δίνει πληροφορίες και συμβουλές οικονομικής οδήγησης στον οδηγό μέσω του συστήματος πολυμέσων Uconnect.

Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύεται στην μπαταρία του αυτοκινήτου, ενώ όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα τετρακίνησης και οι 4 τροχοί συμβάλουν στη διαδικασία ανάκτησης. Εκτός από την οικονομία καυσίμου η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας μειώνει και τη φθορά των υλικών τριβής των φρένων.

Το Wrangler 4xe έχει επίσης τη δυνατότητα να μεγιστοποιεί την παραγωγή ενέργειας κατά την επιβράδυνση μέσω της επιλογής Max Regen που μπορεί να ενεργοποιήσει κατά βούληση ο οδηγός. Με την εμπλοκή του Max Regen το σύστημα επιλέγει μια πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και κατ’ επέκταση πιο έντονη επιβράδυνση του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός αφήσει τελείως το πεντάλ του γκαζιού. Μέσω του Max Regen το Wrangler 4xe παράγει και αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια σε σχέση με την κλασσική επιλογή ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Το νέο Wrangler 4xe είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 4xe, Sahara 4xe και Rubicon 4xe. Οι δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλίζονται με εμπρός και πίσω άξονες νέας γενιάς Dana 44 και σύστημα διαχείρισης τετρακίνησης Selec-Trac με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (2,72:1). Η έκδοση Rubicon 4xe επιπλέον διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Rock-Trac με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού με ακόμα πιο «κοντή» σχέση (4:1), εμπρός και πίσω διαφορικά Tri-Lok με δυνατότητα ηλεκτρονικού «κλειδώματος» και εμπρός αντιστρεπτική ράβδο με δυνατότητα απόσυνδεσης από τον οδηγό με μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα του αυτοκινήτου.

Όλες οι εκδόσεις του Wrangler 4xe διαθέτουν το σύστημα Selec-Speed Control με λειτουργία Hill-descent, αλλά και Hill-ascent Control ώστε ο οδηγός να ελέγχει με απόλυτη άνεση και ασφάλεια την ταχύτητα του οχήματος ακόμα και σε διαδρομές με ακραίες κλίσεις. Παράλληλα όπως και όλα τα Wrangler, οι εκδόσεις Wrangler 4xe διαθέτουν τη διάκριση Trail Rated που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου το οποίο εκτός των άλλων διαθέτει προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος καθώς και γάντζους ρυμούλκησης εμπρός και πίσω, τροχούς 17 ιντσών και ελαστικά off road, ενώ εντυπωσιακές είναι οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (44, 22,5και 35,6 μοίρες,αντίστοιχα για το Wrangler Rubicon 4xe) καθώς και τα 27,4 εκ. απόστασης από το έδαφος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ