X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τριάντα χρόνια Renault Clio με περγαμηνές

Το Renault Clio είναι το μοντέλο όλων των υπερθετικών: το γαλλικό μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, το πρώτο που ανακηρύχθηκε δύο φορές "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ευρώπη, ηγέτης στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην Ευρώπη.

Το Clio, εδώ και 30 χρόνια, έχει καθιερωθεί ως το «μικρό αυτοκίνητο που έχει όλα τα μεγάλα». Η άφιξη του το 1990, ως αντικατάσταση του θρυλικού Renault 5, δεν σηματοδότησε μόνο τη στροφή της μάρκας προς τα ονόματα, από τους αριθμούς, αλλά μια νέα εποχή στην αυτοκίνηση, για τα "αυτοκίνητα πόλης". Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά Clio διέθετε ABS, κλιματισμό, ηλεκτρονικό αυτόματο κιβώτιο, συναγερμό, υδραυλικό τιμόνι ή ακόμη και ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Η δεύτερη γενιά του Clio κυκλοφόρησε το 1998, με +7 εκ. σε μήκος, για να προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα, είχε σε όλες τις εκδόσεις ABS και αερόσακους, ενώ για πρώτη φορά κατασκευάστηκε σε έκδοση RS και σε ακόμα μια έκδοση V6 με κινητήρα πίσω.

Η τρίτη γενιά Clio έφτασε στην αγορά το 2005. Πιο μακρύ (3,99 μ. μήκος), πιο φιλόξενο στην καμπίνα, με ακόμα καλύτερη ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμό ανώτερης κατηγορίας, διέθετε: κάρτα εκκίνησης hands-free (αντί για κλειδί – πατέντα της Renault), GPS, cruise control / speed limiter.

Επίσης, σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλεια, εφοδιάστηκε με έως και 8 αερόσακους, ενώ ήταν το πρώτο στην κατηγορία του που κέρδισε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Παράλληλα, κατασκευάστηκε και σε έκδοση Estate (station wagon).

Όλες αυτά τα χαρακτηριστικά, το αντάμειψαν για δεύτερη φορά με τον τίτλο του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς" στην Ευρώπη, το 2006.

Η ιστορία του Clio συνεχίστηκε με την άφιξη της τέταρτης γενιάς το 2012. Άμεσα εμπνευσμένο από το πρωτότυπο DeZir, το Clio 4 ήταν το πρώτο όχημα που υιοθέτησε τη νέα οπτική ταυτότητα της Renault, με περισσότερο αισθησιασμό, για να… αποπλανήσει το μάτι.

FOULON, STEPHANE

Με ακόμη περισσότερο εξοπλισμό, ιδίως προσφέροντας R-LINK, ένα συνδεδεμένο και ενσωματωμένο tablet πολυμέσων καθώς και σύστημα ήχου bass reflex.

Το Clio 4 εμπλουτίστηκε με νέο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης hands-free (Easy Park Assist).

Η σημερινή, πέμπτη γενιά, παρουσιάστηκε στις αρχές του 2019, σε εντελώς καινούργιο πάτωμα, προκειμένου να φιλοξενήσει και ηλεκτροκίνηση, αλλά διατηρώντας το γενικότερο σχεδιαστικό ύφος. Δανείστηκε, δε, τεχνολογίες που εμφανίστηκαν σε μεγαλύτερα μοντέλα, όπως το Megane ή το Espace, έχοντας προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, με χαρακτηριστικά εν μέρει αυτόνομης οδήγησης, το μεγαλύτερο όγκο φόρτωσης στο πορτ-μπαγκάζ (391 λίτρα) και "Smart Cockpit" με γιγαντιαία οθόνη πολυμέσων 9,3 ιντσών.

Ως προς το θέμα της ηλεκτροκίνησης, το Clio 5 θα προσφέρεται και σε έκδοση E-TECH Hybrid με 140 hp, που χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο υβριδικό σύστημα κίνησης που βασίζεται σε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν θερμικό κινητήρα 1.6 lt και ένα κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Είναι ικανό να κινηθεί στο 80% του χρόνου στην πόλη με ηλεκτρική αυτονομία (έως 60 χλμ.), για εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40%! Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Renault, εκπέμπει 96 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, με συνδυασμένη κατανάλωση 4,3 λίτρων / 100 χλμ.

Στο εσωτερικό, φέρει δύο οθόνες 9,3 και 10,2 ιντσών για πολυμέσα και ταμπλό, ενώ ο μπλε δακτύλιος γύρω από το λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων, υποδηλώνει την υβριδική έκδοση.

Το μοντέλο ξεκινά πάντα με ηλεκτρική λειτουργία και αθόρυβα, ενώ ο οδηγός, επιλέγοντας τη sport λειτουργία από έναν διακόπτη, μπορεί να επιταχύνει από 80 - 120 χλμ./ώρα. Το φρενάρισμα είναι επίσης ισχυρό, προκειμένου να μαζέψει ενέργεια και να την αποθηκεύσει στη μπαταρία, ενώ μπορεί να ανακτήσει ακόμη περισσότερη πατώντας το "B mode". Ολη αυτή η τεχνογνωσία, προέρχεται από την εμπλοκή της εταιρείας στην F1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ