X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Nissan Leaf ήρθε στην Ελλάδα

Το πρώτο σε πωλήσεις στον κόσμο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων αυτοκίνητο, ήρθε με τιμές από 32.990 ευρώ.

Ωριμάζουν σιγά σιγά οι συνθήκες στην Ελλάδα, αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση. Όχι ότι υπάρχουν επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μέσω τους κράτους, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ούτε ότι έχει αναπτυχθεί δημόσιο σύστημα σταθμών φόρτισης.

Απλά, ορισμένες εισαγωγικές εταιρείες έχουν πάρει την απόφαση να λανσάρουν ηλεκτρικά μοντέλα στην Ελλάδα, υπάρχουν κάποιες, μεμονωμένες, συνέργειες με εταιρείες – παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και ορισμένες ιδιωτικές πρωτοβουλίες τοποθέτησης σταθμών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε συγκεκριμένες περιοχές (κέντρο Αθήνας, αεροδρόμιο κ.α.).

Πέρυσι το Νοέμβριο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας, η Nissan Ν. Ι Θεοχαράκης, έφερε την 4η γενιά του αμιγώς ηλεκτρικού Leaf, εντυπωσιάζοντας το κοινό. Λίγους μήνες μετά, η εισαγωγική εταιρεία το φέρνει προς πώληση, κάτι που δεν είχε κάνει με τις προηγούμενες τρεις γενιές, θεωρώντας -και σωστά- ότι οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες, ενώ και η τιμή -τότε- ήταν δυσπρόσιτη.

Τώρα, όμως, η κατάσταση δείχνει να αλλάζει. Τουλάχιστον υπάρχουν σημάδια ως προς αυτό, μολονότι απέχουμε παρασάγγας από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Χθες, στη Θεσσαλονίκη, στο θαυμάσιο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας “ΝΟΗΣΙΣ”, είχα την ευκαιρία να πληροφορηθώ καλύτερα όσα πρεσβεύει η 4η εκδοχή του Leaf. Ενός μοντέλου, που έφθασε τις 300.000 πωλήσεις (100.000 στην Ευρώπη) από το 2011, και που η νέα γενιά αναμένεται να εκτοξεύσει τις πωλήσεις.

Ποιο είναι λοιπόν το νέο Nissan Leaf; Τι τεχνολογία συσσωρεύει, πως λειτουργεί και σε ποιους απευθύνεται; Ερωτήματα εύλογα που θα απαντήσω συνοπτικά για να γίνουν κατανοητά.

Παραγωγή

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό, πεντάθυρο και πενταθέσιο αυτοκίνητο, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ και ήδη η τρέχουσα έκδοση έχει πάνω από 3.000 παραγγελίες. Για το 2018 έχει ανακηρυχθεί σε “Πράσινο Αυτοκίνητο της χρονιάς”, ενώ έλαβε τη μέγιστη αξιολόγηση με 5 αστέρια ασφάλεια από τον Euro NCAP.

Τι έχει αλλάξει

Τεχνικά, η τωρινή, 4η έκδοση είναι πολύ βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη και βέβαια απέχει πολύ από την 1η γενιά του 2011. Έχει 4,49 μ. μήκος, 1,54 μ. ύψος και 2,030 μ. πλάτος (με τους καθρέπτες), πολύ καλύτερη στροφή τιμονιού (2,6) και εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής 0,28. Αξίζει να σημειωθεί ότι έναντι της έκδοσης του 2016, της απερχόμενης δηλαδή, έχει μπαταρία 40 kWh (από 30 kWh),+15% βελτιωμένη ακαμψία στο αμάξωμα, 5 χιλιοστά χαμηλότερο κέντρο βάρους, +8% αύξηση αντιστρεπτικής δοκού, +38% αύξηση ισχύος από 80 kW (110 ίπποι) σε 110 kW (150 ίπποι) και +26% παραπάνω ροπή (από 254 Nm σε 320 Nm).

Και βέβαια, το πλέον σημαντικό είναι ότι η αυτονομία κίνησης, που έφθασε τα 278 χιλιόμετρα (175 το προηγούμενο), ενώ σε αστικό κύκλο όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές, μπορεί να φθάσει τα 378 χλμ. Πάντως, επειδή η αυτονομία εξαρτάται από το στυλ οδήγησης, τις καιρικές συνθήκες (ζέστη – κρύο), αλλά και το φορτίο (1 ή 5 επιβάτες), οι μέγιστες αποδόσεις επιτυγχάνονται με συνετή οδήγηση. Αν κάποιος κινείται με 140 χλμ./ώρα συνεχώς στον αυτοκινητόδρομο, τότε σε 40 λεπτά θα έχει αδειάσει η μπαταρία. Αν όμως κινείται λογικά, με ήπιες επιταχύνσεις και όχι συνέχεια στο όριο των στροφών, τότε θα αγγίξει το μέγιστο της αυτονομίας. Μάλιστα, ως ηλεκτρικό, έχει απίστευτη επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα με 7,9 δευτ.

Καμπίνα προσανατολισμένη στον οδηγό

Η αισθητική του αυτοκινήτου, τα καλά πλαστικά, το πολυλειτουργικό τιμόνι και η οθόνη αφής 7 ιντσών, ξεχωρίζουν σε μια άνετη καμπίνα με χώρο αποσκευών 435 λίτρα και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα 60/40. Διαθέτει και την τελευταία έκδοση του Συστήματος Πλοήγησης Nissan Connect EV, που περιλαμβάνει συνδεσιμότητα Bluetooth και ραδιόφωνο DAB. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα για βελτιωμένη συνδεσιμότητα (ανάλογα με την αγορά).

Ανώτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας

Το νέο Leaf φέρει στάνταρ: έξι αερόσακους, υποδοχή ISOFIX για παιδικά καθίσματα, ABS, ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης, υποβοήθηση πέδησης (BA), σύστημα Hill Start Assist για εκκίνηση σε ανηφόρα, αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων, προειδοποίηση τυφλού σημείου Blind Spot, έξυπνη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κ.α.

Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού

Εφοδιάζεται με ProPILOT που προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση την προπορευόμενη κυκλοφορία, κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, διαχειρίζεται καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης και κρατάει τα φρένα σε πλήρη στάση, ενώ τα απελευθερώνει αυτόματα όταν ξεκινήσει το προπορευόμενο. Αν η κυκλοφορία σταματήσει για περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα, το ProPILOT θα ξεκινήσει με απλό πάτημα του πεντάλ γκαζιού ή με το άγγιγμα του τιμονιού. Διαθέτει και ProPILOT Park, μια λειτουργία αυτόματης στάθμευσης χωρίς χέρια και πόδια, που διαχειρίζεται πλήρως τις διαδικασίες στάθμευσης και εφαρμόζει αυτόματα το χειρόφρενο, όταν ολοκληρωθεί ο ελιγμός.

Εξάλλου, επανάσταση δημιουργεί το e-Pedal, που μόλις εξοικειωθεί ο οδηγός, μπορεί να του αποφέρει έως 90% λιγότερη χρήηση φρένου. Ουσιαστικά θα είναι σα να χρησιμοποιεί μόνο το γκάζι, όπως στα συγκρουόμενα στο λούνα παρκ. Δηλαδή, αν αφήσουμε το γκάζι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει και θα φτάσει σε πλήρη στάση, ακόμη και αν βρίσκεται σε ανηφορικό σημείο, χωρίς να χρειαστεί να πιέσουμε το φρένο. Με ρυθμό επιβράδυνσης έως και 0.2G, το e-Pedal μάς βοηθά απίστευτα, ώστε να πατάμε ελάχιστα το φρένο.

Κόστος αγοράς, συντήρηση, κόστος χρήσης

Το αυτοκίνητο κοστίζει από 32.990 ευρώ. Δεν είναι φθηνό αλλά ούτε ακριβό για την τεχνολογία του. Στο εξωτερικό η αγορά του επιδοτείται ανάλογα τη χώρα, όμως όχι -δυστυχώς- και στη χώρα μας (προς το παρόν). Δεν έχει τέλη ταξινόμησης, ούτε επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας (μηδενικούς ρύπους). Καλύπτεται από 5 έτη ή 100.000 χλμ. εγγύηση για τα μέρη ηλεκτρικής μετάδοσης (και μπαταρία), από 3 έτη ή 100.000 χλμ. εγγύηση στο αμάξωμα και 12 έτη για αντιδιαβρωτική προστασία. Η συντήρηση είναι μια φορά το χρόνο και το κόστος είναι φθηνότερο από ενός θερμικού, συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης. Επίσης, με βάση την τιμή του ρεύματος, για κάθε 100 χιλιόμετρα, το έξοδο είναι περίπου 2 ευρώ. Από αυτή τη σκοπιά συμφέρει, διότι ένα συμβατικό θέλει από 10 ευρώ και πάνω στην ίδια απόσταση.

Από που διατίθεται - διαθεσιμότητα

Τα κεντρικά της Nissan Ν.Ι. Θεοχαρακάκης είναι τώρα το μοναδικό σημείο πώλησης και σέρβις, το οποίο είναι απόλυτα εξειδικευμένο. Σύντομα θα υπάρξει και δεύτερο σημείο στη Θεσσαλονίκη και ανάλογα την πορεία των πωλήσεων θα εξαρτηθεί αν υπάρξει κι άλλο σημείο. Μέχρι σήμερα υπάρχει ενεργό ενδιαφέρον από 400 άτομα, και από κάποιες εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης. Ωστόσο, τα πρώτα 10 αυτοκίνητα θα παραδοθούν τους επόμενους 2-3 μήνες και έως τα 30 αυτοκίνητα που έχει εξασφαλίσει η εταιρεία για φέτος, θα απαιτηθούν περίπου 3 μήνες για την παράδοση. Για οδική βοήθεια υπάρχει συνεργασία πανευρωπαϊκά με συγκεκριμένη εταιρεία που έχει εξειδίκευση, ενώ για αποτελεσματική διαχείριση ατυχήματος, γίνεται εκπαίδευση στην αστυνομία και την πυροσβεστική.

Σε ποιους απευθύνεται

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για όλες τις χρήσεις και κυρίως γι αυτούς που θέλουν να ταξιδεύουν συχνά. Μολονότι η αυτονομία έχει αυξηθεί πάρα πολύ στο Leaf, εντούτοις Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν πας, διότι πρώτον δεν φθάνει η αυτονομία και δεύτερον θα χρειαστείς πολλές ώρες να κάνεις στάση για να φορτίσεις. Σε μια απλή πρίζα σπιτιού θέλεις για 0-100% γέμισμα περίπου 21 ώρες, με Wallbox των 7Kw (δεν το προσφέρει η Nissan – κοστίζει από 1.000 έως 1.300 ευρώ) στο 0-100% χρειάζεσαι 7,5 ώρες και με ταχυφορτιστή για να φθάσεις στο 80% απαιτούνται 40 - 60 λεπτά.

Άρα, το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για όσους κάνουν αστικές μετακινήσεις και για εκείνους που διανύουν αποστάσεις έως και 200 χλμ. σε ένα ταξίδι, ώστε να έχουν κάποια ακόμη αυτονομία μέχρι να φορτιστεί εκ νέου.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ