X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το κλειδί εκκίνησης και η ιστορία του

Το κλειδί της MERCEDES

Πώς φθάσαμε από τα απλά κλειδιά στα έξυπνα κλειδιά και στους διακόπτες εκκίνησης του κινητήρα.

Ένα ακόμα έκθεμα, το 31ο από τα 33 extras του Μουσείου της Mercedes-Benz, παρουσιάζω σήμερα.

Πρόκειται για το κλειδί εκκίνησης του κινητήρα, που έχει τη δική του, πλούσια ιστορία και διαδρομή, με πολλές αλλαγές.

Φιλικό προς το χρήστη: Πριν από περίπου 100 χρόνια, τα οχήματα ήταν εξοπλισμένα με διακόπτη μίζας. Τοποθετούσες το κλειδί, το γύριζες γρήγορα και ο κινητήρας καύσης έμπαινε σε λειτουργία. Το κλειδί λειτουργούσε ταυτόχρονα ως "άδεια" πρόσβασης για τη χρήση του οχήματος, δηλαδή δεν μπορούσε με άλλο κλειδί να τεθεί σε λειτουργία.

Ελευθερία: Το κλειδί εκκίνησης καθιερώθηκε γρήγορα ως πρότυπο. Κρατώντας το στο μπρελόκ υποδήλωνε ότι οι ιδιοκτήτες είχαν πρόσβαση σε ένα αυτοκίνητο, οδηγώντας το όπου ήθελαν, με απόλυτη ελευθερία. Αργότερα στο ιστορικό εξέλιξης του οχήματος, το τιμόνι συνδέθηκε κυριολεκτικά με την περιστροφή του κλειδιού, καθώς όχι μόνο ξεκινούσε τον κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα ξεκλείδωνε την εμπλοκή του τιμονιού.

Κάνοντας τα πράγματα πιο απλά: Στην πραγματικότητα, το κλειδί εκκίνησης χρησιμοποιούταν μόνο γι αυτό το σκοπό, καθώς υπήρχαν ξεχωριστά κλειδιά για τις κλειδαριές της πόρτας. Ένα καθολικά κατάλληλο κλειδί, επικράτησε μόνο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το κλειδί εκκίνησης, έγινε πομπός σήματος για πρώτη φορά με την εισαγωγή κεντρικών συστημάτων κλειδώματος, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1960. Γυρίζοντάς το στην κλειδαριά έστειλε σήμα σε όλες τις πόρτες για να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει.

Με το πάτημα ενός κουμπιού: Με την πάροδο των ετών η λειτουργικότητά του βελτιώνεται συνεχώς. Τα κλειδιά του αυτοκινήτου έγιναν τηλεχειριστήρια για πόρτες τη δεκαετία του 1990. Οι πόρτες ξεκλειδώνοντας και κλειδώνονταν με το πάτημα ενός κουμπιού. Αρχικά ένα συμβατικό κλειδί παρέμεινε μέρος του πακέτου. Το επόμενο βήμα ήταν να καταργηθεί κι αυτό.

Εξέλιξη: Πολλά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ακόμα μεταλλικό κλειδί. Ωστόσο, το πλαστικό μέρος του κλειδιού εξακολουθεί να φιλοξενεί ηλεκτρονικά στις περισσότερες περιπτώσεις. Ανάλογα με το εύρος του εξοπλισμού, άλλα οχήματα επιτρέπουν στους χρήστες να αφήσουν την ηλεκτρονική μονάδα στην τσέπη ή στην τσάντα τους. Το όχημα κλειδώνει και ξεκλειδώνει αυτόματα. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, το μόνο που χρειάζεται σήμερα είναι να πατήσεις απαλά το κουμπί Έναρξη / Διακοπή στο ταμπλό για να ξεκινήσεις ή να απενεργοποιήσεις το σύστημα.

Ψηφιακό: Σήμερα έχουμε συμπαγή έξυπνα πλήκτρα για ανταλλαγή προφίλ οδηγού με όχημα. Αλλά και τα smartphone διαθέτουν ένα εικονικό κλειδί και λειτουργούν ως υποκατάστατα υψηλής τεχνολογίας. Οι αισθητήρες μέσα στο αυτοκίνητο αναγνωρίζουν την εξουσιοδότηση και παρέχουν πρόσβαση στο όχημα.

Η ψηφιακή εκδοχή του κλειδιού της Mercendes
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ