X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το άγιο… δισκοπότηρο της αυτοκίνησης

Δοκιμή της έκδοσης 2.2 diesel 210 ίππων του πρώτου αμιγούς SUV της Alfa Romeo, που εισάκουσε τις προσδοκίες των alfisti να γίνει ένα ακόμα «άγιο δισκοπότηρο» της αυτοκίνησης.

Στις πρώτες σκέψεις της Alfa Romeo για ένα αμιγές SUV, που πρωτοβγήκαν στην επιφάνεια το 2003 με το έκθεμα Kamal, υπήρξε δισταγμός ή αμφιβολία στους ανά τον κόσμο alfisti. Θα ήταν αυτό το SUV ένα ακόμα «άγιο δισκοπότηρο» της αυτοκίνησης - όπως όφειλε μια αυθεντινή πριμαντόνα που ια διάβαινε τις πύλες του ιταλικού εργοστασίου;

Η βαρύτητα της ερώτησης αυτής ενισχυόταν γεωμετρικά την τελευταία μιάμιση δεκαετία, όσο μειωνόταν οι νέες Alfa -απέναντι στον κατακλυσμό νέων αυτοκινήτων του ανταγωνισμού- και ταυτόχρονα ωρίμαζε η ιδέα μιας SUV Alfa Romeo. Κατανοώντας αυτόν τον ψυχισμό, η ιταλική εταιρεία βάσισε τη Stelvio πάνω στις παραδοσιακές της αρχές -στον συναισθηματισμό της οδήγησης και στην σπορ αίσθηση- και πάνω στα μηχανικά μέρη της λαοφιλούς Giulia και στα γονίδια της Maserati Levante, για να «κρατήσει την πίστη».

Η Stelvio, έτσι, έγινε το «Άγιο Δισκοπότηρο» της αυτοκινητικής «θρησκείας» που οι πιστοί της ζητούσαν να είναι. Έγινε σαφές αμέσως μόλις μαθεύτηκε και το όνομά της: Stelvio είναι ένα σπειροειδές πέρασμα των Άλπεων, ένας δρόμος γεμάτος στροφιλίκια, η «εδέμ» του πιστού. Ένας δρόμος ασφάλτινος, με φουρκέτες και αφημένη γόμα στα σημεία φρεναρίσματος, μακριά από το χώμα, τις πέτρες και τη σκόνη που υποτίθεται ότι συνδέουν τη φήμη ενός SUV.

Κι έτσι, η Stelvio διαφοροποιήθηκε. Όχι πως δεν υπήρχαν ήδη SUV με σπορ εκδόσεις, ή και εκ γενετής τέτοιο προσανατολισμό. Αυτό που δεν υπήρχε ήταν ένα SUV Alfa Romeo. Διότι κι άλλα SUV όπως η Stelvio ελέγχουν εξαιρετικά τη μεταφορά βάρους και τις κλίσεις στις στροφές τον μεγάλο τους όγκο, και έχουν σπουδαία κατανομή βάρους και αρκετό γκάζι -όπως αυτή η έκδοση 2.2 diesel με 210 ίππους και ροπή 470 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.-, αλλά η αλήθεια είναι ότι κανένα δεν συνδέεται με την ψυχολογική αύρα μιας Alfa.

Πάνω στην κεντρική πλατφόρμα της Giulia και της Levante, στη Stelvio έχει εφαρμοστεί κεντρικός άξονας -καθώς και άλλα εξαρτήματα- από ανθρακονήματα, διπλά ψαλίδια (μια αμιγώς σπορ και ακριβή επιλογή!) στην εμπρός ανάρτηση και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Και, στην ίδια φιλοσοφία, το σύστημα τετρακίνησης «Q4 all-wheel drive» έχει ρυθμιστεί με σπορ χαρακτηριστικά: σε φυσιολογικές συνθήκες μεταφέρει όλη τη ροπή τους πίσω τροχούς, κι όποτε χρειαστεί στέλνει μέχρι και 50 τοις εκατό στους εμπρός.

Φυσικά το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, και στη διαδρομή του πεντάλ του φρένου γίνονται αισθητά τα 1.734 κιλά της Stelvio - όμως αυτό δεν ισχύει και για τις επιταχύνσεις εν κινήσει το πετρελαιοκινητήρα 2.2 λίτρων. Με τη βοήθεια του αρκετά «ξύπνιου» και γρήγορου αυτόματου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF, η Stelvio δεν ξεμένει ποτέ από ισχύ. Με προσοχή στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα / 100 χλμ., ενώ σε ενδιάμεσες συνθήκες προσεγγίζει τα 8,0 λίτρα.

Παρότι η ανάρτησή της έχει λίγο πιο σπορ ρύθμιση, η σκληρότητά της δεν γίνεται αισθητή στις ανωμαλίες του δρόμου, και σε καμία περίπτωση κατά την κύλιση στον αυτοκινητόδρομο. Πάντως, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον περιστροφικό διακόπτη D.N.A. στον κέντρο της κονσόλας, που παραμετροποιεί την απόκριση του γκαζιού, του κιβωτίου και του τιμονιού ανάλογα με τις επιθυμίες του - για σβέλτη ή για άνετη οδήγηση.

Τον ίδιο οδηγοκεντρικό δυναμισμό ακολουθεί και η σχεδίαση του 4,68 μέτρων αμαξώματος, με τις καμπύλες και την κουπέ σιλουέτα της οροφής, καθώς και με την ευμεγέθη μάσκα με το μεγάλο έμβλημα της Alfa Romeo, αλλά και το εσωτερικό. Το τελευταίο έχει υιοθετηθεί από τη Guilia, με ορισμένες μεγεθύνσεις φυσικά, και παρότι κάθεσαι αρκετά ψηλότερα σε σχέση με τη Giulia αισθάνεσαι εξίσου ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα σπορ αυτοκίνητο.

Κι επιπλέον, τα πάντα είναι πολύ πιο ιταλικά, πιο «μεσογειακά» και πιο όμορφα σε σχέση μ’ έναν γερμανικό ή ασιατικό διάκοσμο. Καθότι είναι διαφορετικό να κάθεσαι στην πλατεία της Φλωρεντίας και διαφορετικό στην πλατεία της Φρανκφούρτης. Οι χώροι δεν είναι κοντά στα άνω όρια της κατηγορίας -καθώς το λίγο περιορισμένο πλάτος και το κεντρικό τούνελ δεν βοηθούν τους πίσω επιβάτες- και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 525 λίτρα.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη πολυμέσων 8,8 ιντσών, και μία δεύτερη για τις ενδείξεις της οδήγησης, μεγέθους 7 ιντσών, πίσω από το σπορ τιμόνι και ανάμεσα στα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων. Η ποιότητα των υλικών (σε επίπεδα της πολυτελούς κατηγορίας), καθώς και η ευρύτερη χρήση ανθρακονημάτων και αλουμινίου, η λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων και η τετρακίνηση, διαμορφώνουν την τιμή της Stelvio 2.2 Diesel 210PS Q4 στα 58.700 Ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ