X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τιμόνι: Ένα εξάρτημα που απέκτησε περισσότερους ρόλους

Με τη βοήθεια της Peugeot, θα θυμηθούμε λίγο την ιστορία του τιμονιού, το οποίο με την πάροδο των ετών μεταλλάχθηκε, όπως ακριβώς και ο καθρέπτης.

Σε προηγούμενο άρθρο, αναφέρθηκα στην ιστορία του καθρέπτη, με εκθέματα από το μουσείο της Mercedes – Benz, και πράγματι είχε μεγάλη ανταπόκριση ανάγνωσης. Τώρα, με τη βοήθεια της Peugeot, θα θυμηθούμε λίγο την ιστορία του τιμονιού, το οποίο με την πάροδο των ετών μεταλλάχθηκε, όπως ακριβώς και ο καθρέπτης.

(C)2007 {VOTRE NOM}, TOUS DROITS RESERVES

Το πλέον χρήσιμο εξάρτημα του αυτοκινήτου, λοιπόν, το τιμόνι, είναι αυτό που καθοδηγεί το αυτοκίνητο. Αρχικά δεν ήταν οβάλ, αλλά ένας λεβιές οριζόντιος που συνδεόταν με μια κάθετη κολόνα, η οποία με τη σειρά της ήταν συνδεδεμένη με τον άξονα.

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτού του λεβιέ, δεξιά και αριστερά, ήταν και δύσκολες, αλλά και «έπιαναν» χώρο, ενώ δεν μπορούσε να λειτουργήσει και με τα δύο χέρια, αλλά με το ένα. Φανταστείτε τον οδηγό, που ενώ ήθελε να στρίψει δεξιά, έπρεπε να κινήσει τον λεβιέ αριστερά, περνώντας το δεξί του χέρι μπροστά από το σώμα του. Βέβαια, άλλες ταχύτητες τότε, πολύ χαμηλές.

Τα χρόνια πέρασαν σχετικά γρήγορα και η ιστορία θέλει το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου να εμφανίζεται τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily.

(C)2007 {VOTRE NOM}, TOUS DROITS RESERVES
(C)2007 {VOTRE NOM}, TOUS DROITS RESERVES

Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί PEUGEOT την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

Πλέον, τα σύγχρονα τιμόνια της Peugeot –και όχι μόνο, έχουν πρόσθετους ρόλους από το να καθοδηγούν το αυτοκίνητο, καθώς φέρουν από χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control.

Το 2012, η PEUGEOT λανσάρισε με το μοντέλο 208 μια εντυπωσιακή καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα μικρό τιμόνι που θύμισε Φόρμουλα 1, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το PEUGEOT i-Cockpit. Παράλληλα, το μικρό τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς, μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού.

Στο Peugeot 3008, το PEUGEOT i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ στο νέο 208 του 2019, απέκτησε απεικόνιση 3D.

Πέραν αυτών, τον Ιούλιο του 2015, ο όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All), και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί, δηλαδή να μην χρησιμοποιείται καν το τιμόνι!

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της PEUGEOT, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακουσίας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του πρωτότυπου PEUGEOT e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το PEUGEOT e-LEGEND, εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

(C)2007 {VOTRE NOM}, TOUS DROITS RESERVES
(C)2007 {VOTRE NOM}, TOUS DROITS RESERVES
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ