X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τεστ… κοπώσεως το πρωτότυπο Audi e-tron

The Audi e-tron prototype on recuperation test at Pikes Peak AUDI AG

Στους δρόμους βρίσκεται το πρωτότυπο Audi e-tron, προκειμένου το μεγάλο και αμιγώς ηλεκτρικό SUV να περάσει από όλες τις δοκιμασίες αντοχής.

Το μοντέλο συνδυάζει τεράστια δύναμη και υψηλή απόδοση. Με ισχύ συστήματος μέχρι 300 kW (410 ίππους), επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, ενώ στον μικτό κύκλο δοκιμών WLTP, καλύπτει περισσότερα από 400 χιλιόμετρα απόστασης με μία φόρτιση της μπαταρίας.

Το αυτοκίνητο δοκιμάζεται στην κορυφή του Pikes στο Κολοράντο των Η.Π.Α. Στα 4.302 μέτρα υψόμετρο, ο Βάλτερ Ρερλ είχε κερδίσει την πιο διάσημη ανάβαση Pikes Peak με Audi Sport quattro S1 το 1987, και τώρα εκεί το Audi e-Tron επιχειρεί να αποδείξει την αντοχή του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα 31 χιλιόμετρα της κατηφορίας, το ηλεκτρικό SUV τροφοδοτεί τόσο πολύ ενέργεια τη μπαταρία, μέσω του συστήματος ανάκτησης, ώστε να μπορεί να καλύψει περίπου την ίδια απόσταση και πάλι.

Η διαφορά σε υψόμετρο περίπου 1.900 μέτρων, παρέχει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για αυτό. Το πρωτότυπο Audi e-tron ανακτά ενέργεια με ροπή έως 300 Nm και 220 kW ηλεκτρική ισχύ - πάνω από το 70% της ενέργειας εισόδου. Κανένα μοντέλο παραγωγής σειράς δεν έχει επιτύχει τέτοια τιμή μέχρι τώρα.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεισφέρει μέχρι και το 30% της εμβέλειας του ηλεκτρικού SUV. Περιλαμβάνει και τους δύο ηλεκτροκινητήρες και το ηλεκτροϋδραυλικά ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου φρένων. Για πρώτη φορά συνδυάζονται τρεις διαφορετικοί τρόποι ανάκτησης: η χειροκίνητη ανάκτηση με τη χρήση των μοχλών αλλαγής ταχυτήτων, η αυτόματη ανάκτηση με τη βοήθεια της προγνωστικής απόδοσης και η ανάκτηση φρένων με ομαλή μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και υδραυλικής επιβράδυνσης.

The Audi e-tron prototype on recuperation test at Pikes Peak AUDI AG

Μέχρι και 0,3 g, το πρωτότυπο Audi e-tron ανακτά την ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρικών κινητήρων, χωρίς να χρησιμοποιηθεί το συμβατικό φρένο - το οποίο καλύπτει πάνω από το 90% όλων των επιβραδύνσεων. Ως αποτέλεσμα, η ενέργεια τροφοδοτεί την μπαταρία σε όλες σχεδόν τις συνήθεις καταστάσεις οδήγησης.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον βαθμό της ανάκτησης ενέργειας σε τρία στάδια χρησιμοποιώντας τους μοχλούς του τιμονιού. Στο χαμηλότερο σημείο, το όχημα ανακτά ενέργεια μόλις ο οδηγός απελευθερώσει το πεντάλ γκαζιού. Στο υψηλότερο στάδιο, το ηλεκτρικό SUV μειώνει αισθητά την ταχύτητα - ο οδηγός μπορεί να επιβραδύνει και να επιταχύνει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση του one-pedal και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιηθεί το πεντάλ του φρένου σε αυτό το σενάριο επιβράδυνσης.

Τα φρένα εμπλέκονται μόνο όταν ο οδηγός επιβραδύνει περισσότερο από 0,3 g χρησιμοποιώντας το πεντάλ φρένου. Απαντούν εξαιρετικά γρήγορα, χάρη χάρης σε μια νέα ιδέα ηλεκτροϋδραυλικής ενεργοποίησης. Η Audi είναι ο πρώτος κατασκευαστής παγκοσμίως που χρησιμοποιεί αυτή την ιδέα σε ένα ηλεκτρικό όχημα παραγωγής. Χάρη σε αυτή την ταχεία αύξηση της πίεσης, η απόσταση φρεναρίσματος μειώνεται κατά 20% σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα πέδησης.

Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το ηλεκτροϋδραυλικά ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου φρένων αποφασίζει - ηλεκτρικά σε κάθε μεμονωμένο άξονα - αν το πρωτότυπο Audi e-tron θα επιβραδυνθεί με ηλεκτρικό μοτέρ, φρένο τροχών ή συνδυασμό των δύο. Το πεντάλ φρένου αποσυνδέεται από το υδραυλικό σύστημα. Η μετάβαση από το φρένο κινητήρα στο φρένο πέδησης είναι ομαλή και ο οδηγός δεν το παρατηρεί. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο ηλεκτρικό SUV να εκμεταλλευτεί το μέγιστο δυναμικό ανάκτησης της ενέργεια.

The Audi e-tron prototype on recuperation test at Pikes Peak AUDI AG

Στις δοκιμές, το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, κάμερα, δεδομένα πλοήγησης και πληροφορίες Car-to-X για τον εντοπισμό του κυκλοφοριακού περιβάλλοντος και της διαδρομής. Οι αντίστοιχες πληροφορίες εμφανίζονται στο εικονικό πιλοτήριο του Audi αμέσως μόλις ο οδηγός βγάλει το πόδι από το πεντάλ γκαζιού.

Αυτό που είναι εντυπωσιακό στο Audi e-Tron είναι η απόδοση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του έχουν ισχύ 265 kW και αναπτύσσουν ροπή στρέψης 561 Nm. Μπορούν να προσφέρουν αυτήν την κορυφαία απόδοση για έως και 60 δευτερόλεπτα. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουν στο όχημα να επιταχύνει από στάση στην ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα αρκετές φορές διαδοχικά, χωρίς απώλειες εξόδου.

Με μετατόπιση του λεβιέ ταχυτήτων από τη θέση D σε S, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία αύξησης της ενέργειας. Διατίθεται για οκτώ δευτερόλεπτα. Εδώ, η μονάδα παράγει 300 kW εξόδου (410 ίππους) συστήματος και ροπή 664 Nm, επιταχύνοντας σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ