X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο τιμόνι του νέου Seat Ibiza

Το ολοκαίνουργιο Ibiza βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στην Ελλάδα. Ήρθε μέσα στο κατακαλόκαιρο για να δροσίσει όσους θέλουν ένα supermini μοντέλο που χαρακτηρίζεται από καλή σχέση αξίας - τιμής.

Το Ibiza έχει μακρά ιστορία και οφείλω να πω ότι το δεύτερο προσωπικό μου αυτοκίνητο το 1992, ήταν Ibiza, έχοντας εξαιρετικά ευχάριστες αναμνήσεις. Γενικά, το μοντέλο από το 1984 που βγήκε στην παραγωγή, πούλησε πάνω από 5,4 εκατ. μονάδες, όντας ένα δυνατό βέλος στη φαρέτρα της Seat.

Τα νέα δεδομένα, με την ισπανική μάρκα να ανήκει στον όμιλο της VW, θέλουν τα μοντέλα του ομίλου να μοιράζονται κοινά πατώματα, κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, διατηρώντας ωστόσο το καθένα τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, πλαστικά και ταπετσαρίες και βέβαια γενικότερες ρυθμίσεις στο αμάξωμα.

Βλέποντας το νέο Ibiza, πριν ακόμα καθίσω στη θέση του οδηγού, το μάτι μου έπεσε στις διαστάσεις, διότι πράγματι το αυτοκίνητο μεγάλωσε. Αυτό το στοιχείο κάνει πολλούς να το σκέφτονται περισσότερο, δηλαδή εκείνους που θέλουν χώρους και που ενδεχομένως να πήγαιναν σε μεγαλύτερο αμάξωμα. Όμως, τώρα, με ένα μικρότερο αυτοκίνητο μπορούν να έχουν αυξημένη χωρητικότητα και άλλα πλεονεκτήματα.

Σε σχέση λοιπόν με το προηγούμενο, η 5η γενιά Ibiza έχει 4,059 μ. μήκος, 1,780 μ. πλάτος και 1,444 μ. ύψος, με φαρδύτερα μετατρόχια (6 εκ. μπροστά και 4,8 εκ. πίσω) και μακρύτερο κατά 9,5 εκ. μεταξόνιο (2,564 μ.), γεγονός που αυξάνει τους χώρους στην καμπίνα για 5 επιβάτες. Ευεργετική είναι η αύξηση των διαστάσεων και για τους χώρους στο πορτμπαγκάζ, που μεγάλωσαν κατά 63 λίτρα, φθάνοντας τα 355 λίτρα.

Το νέο Ibiza διατίθεται μόνο σε 5θυρο αμάξωμα, άρα όσοι ήθελα πιο σπορτίφ, τρίθυρη έκδοση, όπως το προηγούμενο, θα απογοητευτούν. Ωστόσο, ο προσανατολισμός του μοντέλου είναι και προς άλλες κατηγορίες αγοραστών, που θέλουν ένα όχημα να τους ικανοποιεί ποικιλοτρόπως.

Γενικά το σύνολο είναι ισορροπημένο σχεδιαστικά και θυμίζει το Leon. Στην καμπίνα το ταμπλό έχει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα με τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και οθόνη αφής 5 ιντσών. Τα καθίσματα παρέχουν ικανοποιητική στήριξη με καλαίσθητες ταπετσαρίες. Απουσιάζουν λεπτομέρειες, όπως διχρωμίες και πιο σπορ στοιχεία, όμως το σύνολο είναι πάνω από το μέσο της κατηγορίας του.

Οδήγησα την έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, turbo 1.0 TSI με τους 95 ίππους και θεωρώ ότι ως μέση επιλογή (υπάρχει ατμοσφαιρική έκδοση με 75 ίππους και turbo με 115hp), είναι ιδανική διότι και γκάζι έχει και οικονομική είναι.

Σε επιτάχυνση δεν βάζει βέβαια φωτιά στην άσφαλτο, όμως τα 10,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα καλά είναι, όπως και η τελική ταχύτητα των 182 χλμ./ώρα.

Αν οδηγήσεις στρωτά, η μέση κατανάλωση είναι κοντά στα 6 λίτρα στα 100 χλμ., όμως αν το ζορίσεις θα «κάψει» παραπάνω. Η εταιρεία δίνει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα, όμως αυτά τα νούμερα είναι με εργοστασιακές μετρήσεις, όπως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που είναι 106 γρ./χλμ. και καθορίζουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Μου άρεσε η λειτουργία του μοτέρ, είναι ζωηρό και δεν παράγει παραπάνω θόρυβο. Θα ήθελα πάντως ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και όχι το στάνταρ 5άρι, όμως είναι για θέμα κατανάλωσης.

Στο δρόμο κινείται ευχάριστα, με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ η ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν είναι σκληρή. Λίγες κλίσεις στο αμάξωμα, κάτι που σημαίνει ότι έχει καλύτερη ακαμψία και εν γένει το νέο Ibiza περισσότερο θα το συμπαθήσεις παρά θα σε αφήσει αδιάφορο ως μέσο οδηγό…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ