X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το SEAT Arona 1.5 TSI Evo FR

Το Arona αποκτά -με τους 150 ίππους της έκδοσης FR- λίγο περισσότερο "οδηγοκεντρικό" χαρακτήρα, δίπλα στα ήπια off-road χαρακτηριστικά του.

Το Seat Arona κυλούσε ήδη πάνω στο ρεύμα της εποχής του, ως ένα μικρό SUV - ως μέλος δηλαδή μιας κατηγορίας που βρίσκεται σε απόλυτο συντονισμό με τις μοντέρνες ιδέες της αυτοκίνησης. Και τώρα, με την έκδοση FR, γίνεται ακόμα πιο πολυσχιδές, διότι εκτός από ένα supermini υπερυψωμένο, με ήπιο off-road χαρακτήρα, τώρα αποκτά και GTi προδιαγραφές.

Οι GTi προδιαγραφές, όμως, είναι και πάλι ευθυγραμμισμένες με την εποχή: δεν είναι ένα GTi παλιάς γενιάς, με έκρηξη στο γκάζι και σκληρό πάτημα στο δρόμο, αλλά ένα νέων αναγκών GTi: εξευγενισμένο, με αρκετό μεν γκάζι σε όλο τα φάσμα στροφών και δυνατό σε κάθε συνθήκη, αλλά παράλληλα χωρίς να απεμπολεί τις ανάγκες οικονομίας καυσίμου και μαζί ποιότητας κύλισης και άνεσης της ανάρτησης.

Κι αυτό είναι αποτέλεσμα επιλογής, διότι οι 150 ίπποι του υπερτροφοδτούμενου κινητήρα 1.5 TSI θα μπορούσαν να είχαν ρυθμιστεί για πιο «άγρια» απόκριση, όπως και το δάπεδο MQB AO (ίδιο με του Ibiza) θα μπορούσε να επιδεικνύει την ίδια σπουδαία στιβαρότητα ακόμα κι αν αυξανόταν οι πιέσεις σ' αυτό με ωμότερη ισχύ - ανταποκρινόμενο χωρίς πρόβλημα το υψηλότερο κέντρο βάρους.

Κατά συνέπεια, το λογότυπο FR εφαρμόζεται με διακριτικότητα, χωρίς τυμπανοκρουσίες, τόσο από εικαστικής πλευράς, όσο και από άποψη απόδοσης. Ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 TSI Evo εφαρμόζει την ισχύ του αρκετά προοδευτικά, με κύριο γνώμονα να παρέχει την πλειοψηφία της ροπής σε όλο το φάσμα στροφών. Και το καταφέρνει, ακόμα και εκτός του φάσματος των 1.500-3.500 σ.α.λ., όπου εμφανίζεται το peak των 250 Nm.

Τα 8,3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και τα 205 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας αναδεικνύουν την ισχύ του Arona FR, σε συνολικό βάρος 1.222 κιλών και με τη βοήθεια της λίγο πιο κοντής κλιμάκωσης των 6 σχέσεων του αρκετά σβέλτου κιβωτίου. Όμως, ταυτόχρονα, έχουν τηρηθεί ορισμένες μηχανολογικές επιλογές που επιτρέπουν στην κατανάλωση να μείνει κάτω από τα 8,0 λίτρα σε μεικτές συνθήκες, και κοντά στα 7,0 λίτρα στο ταξίδι. Βέβαια, σε αυτό βοηθάει και το σύστημα ACT που απενεργοποιεί -εντελώς ανεπαίσθητα και αυτόματα- δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν δεν χρειάζεται πολλή ισχύς.

Στο δρόμο ισχύει κάτι αντίστοιχο. Δεδομένου πάντοτε του Crossover και υπερυψωμένου χαρακτήρα του Arona, η Seat δεν ήθελε να δημιουργήσει ένα ωμό GTi με απόλυτη έμφαση στην κάλλιστη αντιμετώπιση μιας στροφής, αλλά ένα αυτοκίνητο με συμπαγές, προοδευτικό πάτημα και εύκολο στο χειρισμό. Στόχος, που επετεύχθη, ήταν να γίνει λίγο περισσότερο «οδηγοκεντρικό», να προσεγγίσει μια λίγο πιο σπορ αίσθηση, ως μια πιο διασκεδαστική επιπλέον παροχή.

Η σπορ διάσταση του Arona FR επιτυγχάνεται καλύτερα με τη ρύθμιση του Seat Drive Profile στη θέση Sport (σε σχέση με την πιο οικονομική Eco και την καθημερινή Normal), που κάνει λίγο αμεσότερη την απόκριση του γκαζιού και επιτρέπει λίγο περισσότερο «παιχνίδι» πριν παρέμβει το ESP. Με τη σχετική αμεσότητά του το τιμόνι ακολουθεί στον ίδιο ρυθμό, όπως και η ανάρτηση που είναι μεν 20 τοις εκατό πιο σκληρή, όμως δεν επιτρέπει (ακόμα και με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα) στις ανωμαλίες του δρόμου να γίνουν ιδιαίτερα ενοχλητικές.

Οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στη στροφή και η ακρίβεια του εμπρός μέρους του στην είσοδο υπαινίσσονται ότι το Arona FR μπορεί να αντέξει και περισσότερο γκάζι. Με τη βοήθεια και του συστήματος XDS, που προσομοιώνει το μπλοκέ διαμοιράζοντας τη ροπή ανάλογα με την πρόσφυση των δύο εμπρός τροχών, είναι εύκολο στο χειρισμό, δεν γίνεται ποτέ απρόβλεπτο, και μπορεί κανείς να φτάσει προοδευτικά και χωρίς ιδιαίτερες αμφιβολίες κοντά στο όριο της υποστροφής.

Φυσικά, από ένα τόσο συντονισμένο με την εποχή του αυτοκίνητο δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι τεχνολογίες της εποχής, όπως το σύστημα πολυμέσων και η συνδεσιμότητα με το smartphone στην οθόνη 8 ιντσών, αλλά και οι πινελιές χρώματος στα καθίσματα και οι κόκκινες ραφές στο αρκετά ποιοτικό του εσωτερικό.

Κατά τα άλλα δεν αλλάζουν πολλά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Arona: προσφέρει αρκετά αξιόλογο χώρο για τους επιβάτες και 400 λίτρα για τις αποσκευές -καθότι είναι 7,9 εκατ. μακρύτερο και 10,8 εκατ. πλατύτερο από το Ibiza- και βέβαια, ξεκινώντας από τα 19.000 Ευρώ, τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Xcellence…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ