X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πρώτη οδήγηση του νέου Mitsubishi L200

Σε ένα σεληνιακό τοπίο του ισπανικού Νότου παίρνουμε την πρώτη οδηγική «γεύση» από τη νέα γενιά του Mitsubishi L200 - το οποίο είναι ταυτόχρονα πιο «σκληροτράχηλο» και πιο άνετο από ποτέ.

Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο της πέμπτης γενιάς του L200, οι αναβαθμίσεις των Ιαπώνων στο pick-up τους ήταν τέτοιου εύρους -σε μηχανικό επίπεδο όσο και ηλεκτρονικών τεχνολογιών και άνεσης-, και η αντικατάσταση των συνολικών εξαρτημάτων του πάνω από 50 τοις εκατό, που προέκυψε στην ουσία μια καινούρια, 6η, γενιά.

Για τη Mitsubishi, εξάλλου, το L200 είναι πολύ πιο σημαντικό από ότι είναι για τους κύριους ανταγωνιστές του τα δικά τους pick-ups. Δηλαδή, ενώ για τη Ford το Ranger ή για την Toyota το HiLux αντιπροσωπεύουν ένα πολύ χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό των πωλήσεών τους, για τη Mitsubishi το L200 αντιστοιχεί στο 15 τοις εκατό των παγκόσμιων πωλήσεών της. Είναι, μάλιστα, το δεύτερο πιο εμπορικό μοντέλο των Ιαπώνων, μεταξύ των Outlander και ASX.

Στη χώρα μας, το μερίδιο του L200 ήταν ως τον Μάιο στο 11 τοις εκατό, σε μια αγορά που προβλέπεται να πλησιάσει τις 2.750 πωλήσεις φέτος - αυξημένες κατά 10 τοις εκατό σε σχέση με πέρσι. Σημειωτέον ότι η 5η γενιά έχει πουλήσει αυτά τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην Ευρώπη περίπου 100 χιλιάδες αντίτυπα.

Η 6η γενιά του L200, λοιπόν, πετυχαίνει όσο ποτέ στο παρελθόν να συνδυάσει άνεση επιπέδου SUV, πλέον (καθώς τα Double Cabs όλο και περισσότερο αποκτούν χαρακτήρα μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας) με τον ωμό χαρακτήρα που πάντοτε διέθετε - μέσω ενισχύσεων στο αμάξωμα, τεχνολογικών εξελίξεων στην τετρακίνηση, νέων αναρτήσεων και ρυθμίσεών τους, ποιοτικότερων υλικών, καθώς και νέου κινητήρα 2.2 λίτρων και αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Σχεδιαστικά, παραπέμπει πλέον και αυτό στην εικόνα των Outlander και Eclipse Cross, εικόνα που η Mitsubishi ονομάζει «Dynamic Shield», με τον ανασχεδιασμό όχι μόνο των φωτιστικών σωμάτων σχήματος μπούμερανγκ (LED παντού) αλλά και κυρίως του ρύγχους. Όλο το ρύγχος, με τη νέα του γρίλια και τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, είναι τοποθετημένο ψηλότερα, για να περιορίζει τα προβλήματα που προκαλεί η λάσπη είτε η διάσχιση υδάτινων περασμάτων σε ακραία κίνηση εκτός δρόμου. Τα φώτα, ειδικά, βρίσκονται 4 εκατοστά ψηλότερα.

Το L200 έχει κατά δύο εκατοστά μεγαλύτερο μήκος στην 6η γενιά του, στα συνολικά 5,305 μέτρα, στο Double Cab πάντα, εκ των οποίων το 29 τοις εκατό αφιερώνεται στον -πιο τετραγωνισμένο, και λειτουργικό- χώρο φόρτωσης. Στη λειτουργικότητα, παράλληλα, συμβάλλουν τα πλατύτερα πλαϊνά σκαλοπάτια, ενώ με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες έχει διατηρηθεί η εκτός δρόμου ευελιξία με γωνίες 30° και 22° αντίστοιχα εμπρός και πίσω. Εκτός δρόμου, επίσης, εντυπωσιακή βοήθεια προσφέρει και το «Multi-around Monitor», το οποίο προβάλλει με περιμετρικές κάμερες τα εμπόδια εμπρός, πίσω και στις εμπρός πλευρές.

Στο εσωτερικό, η αναβάθμιση προσδίδει στο L200 φιλικότητα, άνεση και ποιότητα που προσεγγίζουν όσο ποτέ τις αντίστοιχες αρετές ενός SUV. Το ταμπλό ανασχεδιάστηκε, με πιο «έξυπνη» χωροταξία και χρηστικότητα, τα υλικά αναβαθμίστηκαν στο σύνολό τους, και η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό υιοθετεί πια όλες τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και πολυμέσων. Επίσης, διατίθενται τέσσερις (!) θύρες usb.

Ο νέος κινητήρας 2.2 λίτρων του L200, που αντικαθιστά τον 2.5λιτρο χωρίς να χάσει την ισχύ των 150 ίππων, εναρμονίζεται πια με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπής ρύπων (Euro 6d Temp). Παρότι στις πολύ χαμηλές στροφές δυσανασχετεί λίγο με το βάρος 1,8 τόνου του L200, μετά την αρχική του ραθυμία είναι ικανός για κάθε περίσταση. Πρόκειται για την μετεξέλιξη του πρώτου Diesel της αυτοκίνησης με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, και τώρα έχει ακόμα πιο μειωμένο βάρος και τριβές και βελτιωμένη απόκριση του συστήματος ψεκασμού - με αποτέλεσμα να είναι λιγότερο ρυπογόνος, ενεργοβόρος και ηχηρός.

Συνδυάζεται, εκτός του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, και με το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της Mitsubishi, το οποίο συνδράμει στη βελτίωση της απόδοσης και στη μείωση της κατανάλωσης - σε συνδυασμό με το σύστημα Auto Stop & Go (AS&G) απενεργοποίησης του κινητήρα εν στάσει.

Όσο για το σύστημα τετρακίνησης, που τόσο εξελίχθηκε μετά το πρώτο του Pajero το 1982, τώρα το L200 έχει το ακόμα πιο αναβαθμισμένο Super Select 4WD-II. Αυτό αποτελείται από κεντρικό και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και «κοντές» σχέσεις. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της μετάδοσης της κίνησης και για τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων.

Η δικίνητη εκδοχή είναι για την άσφαλτο για το ήπιο χώμα, ενώ στην τετρακίνητη (που μπορεί να ενεργοποιηθεί και εν κινήσει) το κεντρικό διαφορικό κατανέμει τη ροπή μεταξύ των αξόνων εναλλασσόμενα, για ένα μεγάλο εύρος επιφανειών. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων του Off Road Mode (Gravel / Χώμα, Mud/Snow / Λάσπη.Χιόνι, Sand / Άμμος, Rock / Βραχώδες έφαδος) της ηλεκτρονικής διαχείρισης της κατανομής της ροπής. Για το πολύ σκληρό, φυσικά, off-roading υπάρχουν οι κοντές σχέσεις στη θέση «4LLc» του περιστροφικού διακόπτη.

Αυτά συνδυάζονται με την προσθήκη νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών, όπως το Hill Start Assist για την εκκίνηση σε ανηφόρα, το Brake override system και φυσικά τα Active Stability & Traction Control (ASTC) και Trailer Stability Assist (TSA) για το ρυμουλκούμενο, καθώς και με τις αναβαθμίσεις στο σασί και στην ανάρτηση. Οι εμπρός τροχοί έχουν νέα ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ πίσω προστέθηκε και ένα έκτο φύλλο σούστας.

Με την πρωτόγνωρή του άνεση -επιπέδου καλού SUV- στο ταξίδι και τον καλό του έλεγχο χωρίς φορτίο, καθώς και με τον κλειστότερο κύκλο στροφής της κατηγορίας (στα 5,9 μέτρα) το L200 μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ένα άκρως πολιτισμένο «θηρίο» κατά την κίνηση στην άσφαλτο. Η διάθεσή του στην Ελλάδα θα ξεκινήσει στις αρχές του Οκτωβρίου...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ