X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

AUTO MOTO 2022

Πότε πρέπει να αλλάξω ελαστικά και ποια είναι η σωστή επιλογή;

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΕΛΑΣΤΙΚΑ .

Τα ελαστικά είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες ασφάλειας στην οδήγηση.

Σχετικά με τα λάστιχα των αυτοκινήτων, ακούμε συχνά τη φράση: “Θέλουν αλλαγή, αλλά θα τα αλλάξω το φθινόπωρο που θα αρχίσουν οι βροχές”. Λάθος! Ένα φθαρμένο ελαστικό είναι επικίνδυνο σε κάθε εποχή.

Είτε βρέχει, είτε κάνει ζέστη, είτε χιονίζει, τα λάστιχα θα πρέπει να είναι πάντα ετοιμοπόλεμα και ικανά να ανταπεξέλθουν σε κάθε περίσταση και δύσκολη στιγμή. Πώς όμως ξέρουμε ότι τα λάστιχά μας χρειάζονται αντικατάσταση;

  • Όταν είναι φθαρμένα.

Ο νόμος λέει πως το βάθος του πέλματος σε ένα ελαστικό δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Σωστότερο και πιο ασφαλές είναι όμως να αλλάζουμε τα ελαστικά μας όταν το βάθος του πέλματος μειωθεί κάτω από τα 3 χιλιοστά.


  • Όταν έχουν ρωγμές ή σκισίματα.

Καλό είναι κάθε φορά που ελέγχουμε την πίεση στα ελαστικά μας (δηλαδή κάθε 10-15 μέρες περίπου), να ρίχνουμε μια ματιά σε όλο το ελαστικό για τυχόν χτυπήματα. Αν κατά τον οπτικό έλεγχο βρούμε βαθιές ρωγμές, σκισίματα ή εξογκώματα (καρούμπαλα), τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθούμε άμεσα ένα κατάστημα ελαστικών για να τα δει ένας ειδικός.

Αν μας συμβουλεύσει να αντικαταστήσουμε το χτυπημένο ελαστικό, θα πρέπει να το κάνουμε αμέσως. Ένα ελαστικό με σκίσιμο ή καρούμπαλο είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να σκάσει, με σοβαρές συνέπειες αν αυτό γίνει όταν οδηγούμε με μεγάλη ταχύτητα.


  • Όταν είναι πολυκαιρισμένα

Ακόμη κι αν δεν κάνουμε πολλά χιλιόμετρα ετησίως με το αυτοκίνητό μας, όταν τα ελαστικά παλιώσουν θα πρέπει να αντικατασταθούν, ακόμη κι αν οπτικά φαίνονται καινούρια. Και αυτό επειδή τα ελαστικά χάνουν την απόδοσή τους με την πάροδο του χρόνου και επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες (ήλιος, βροχή κλπ).

Μετά την πενταετία, θα πρέπει να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για το αν πρέπει να αλλάξουμε τα λάστιχα στο αυτοκίνητό μας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τα αντικαταστήσουμε πριν την δεκαετία, ακόμη κι αν δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σχεδόν καθόλου.


  • Τι πρέπει να προσέξω επιλέγοντας καινούρια λάστιχα;

Καταρχήν, τα νέα ελαστικά θα πρέπει να έχουν τις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής. Στην περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε και ζάντες, με άλλες μεγαλύτερες για παράδειγμα, θα πρέπει να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για την διάσταση ελαστικών που ταιριάζει στους νέους τροχούς.

Δεύτερον, θα πρέπει τα νέα ελαστικά να έχουν το σωστό τύπο και δείκτες φορτίου και ταχύτητας για το αυτοκίνητό μας. Ένα σπορ ελαστικό π.χ. που ζεσταίνεται σε υψηλές ταχύτητες, δεν θα φτάνει εύκολα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του όταν το βάζουμε σε ένα 1.000άρι σουπερμίνι.

Τρίτο, αλλά επίσης σημαντικό, είναι η επιλογή ενός σοβαρού κατασκευαστή. Προτιμήστε επώνυμα ελαστικά ή, αν τα οικονομικά σας δεν τον επιτρέπουν, αυτά ενός μικρότερου κατασκευαστή - θυγατρική μεγάλης εταιρίας. Προσοχή γιατί στο εμπόριο κυκλοφορούν πολύ φτηνάα αλλά κακής ποιότητας και αμφιλεγόμενης προέλευσης ελαστικά, που στη δύσκολη στιγμή απλά δεν θα σας προστατεύσουν.

Ένα σετ ελαστικών σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο δεν κοστίζει πάνω από 350-400 ευρώ. Ακόμη και σε ένα πολύ μικρό ατύχημα όμως, που όπως συνήθως λέμε “δεν έπιασαν τα φρένα” αλλά ουσιαστικά εννοούμε πως τα ελαστικά μας δεν φρέναραν έγκαιρα το αυτοκίνητο, η ζημιά που θα προκληθεί θα είναι σίγουρα αρκετά πιο μεγάλη.


TAGS AUTO MOTO 2022 ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ