X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς αγοράζουν σήμερα οι Έλληνες αυτοκίνητο

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία ξεκίνησε από το 2009, άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Δεν είναι και λίγο πράγμα οι πωλήσεις νέων ΙΧ από το ζενίθ των 220.548 πωλήσεων το 2009, να φθάνουν στο ναδίρ των 58.482 το 2012. Η πτώση ήταν τεράστια, διότι το τελευταίο, ίσως, που σκεφτόταν κάποιος, με τις δουλειές να συρρικνώνονται, με την ανεργία να διογκώνεται και με τους φόρους να αυξάνουν, ήταν να αγοράσει αυτοκίνητο.

Και είναι πράγματι λογικό αυτό, όπως ίσως δεν ήταν λογικό να φθάνουμε σε τεράστια νούμερα πωλήσεων (ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών οι 289.753 μονάδες το 2004, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων). Και δεν ήταν λογικό τη στιγμή που οι αποσύρσεις - ανακυκλώσεις οχημάτων δεν ήταν ανάλογες των πωλήσεων, πλην ορισμένων περιπτώσεων, όπως το 2009 με περίπου 140.000 αποσύρσεις λόγω φορολογικών κινήτρων.

Για να καταλάβουμε καλύτερα πως κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα από το 2004 και μετά, παραθέτουμε έναν συγκριτικό πίνακα.

Εκείνο που θα διαπιστώσουμε είναι οι υψηλές πωλήσεις την εποχή της «ευμάρειας», η ραγδαία πτώση των πωλήσεων στην εποχή της κρίσης και η σχετική ισορροπία σε πωλήσεις και αποσύρσεις (με επιδότηση) πάλι την εποχή της κρίσης, κάτι που δείχνει ότι με χαμηλές πωλήσεις, έχουμε και χαμηλές σε αριθμό αποσύρσεις.

Αυτό καταδεικνύει ότι ο στόλος δεν ανανεώνεται, δηλαδή μεγαλώνει η ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ πλέον δεν έχουμε και φορολογικά κίνητρα απόσυρσης.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ